Gå til innhold

Lost 4x11 - "Cabin Fever"(USA)


Anbefalte innlegg

Tror ikke vi får vite alt i sesongfinalen.

 

Håper da ikke det, da det skal være noe igjen å lage to sesonger til av også. :p

 

Episoden var fet. Var mer fra båten enn jeg hadde trodd, så nok for meg at det skulle bli mer handling med Locke og Jacob. Godt å slippe en episode med Jack & Kate-styret (selv om de ikke kunne dy seg med å putte inn en Jack-scene).

 

At Christian var i hytta var helt som forventet. At Claire var der var mer overraskende, og det skjønner jeg heller ingenting av. Dette tyder vel på at hun er død? Hun virket veldig rolig og som om hun plutselig forsto alt som foregikk.

Spennende hva det vil bety at Locke skal flytte øya. Flashbackene hans var også interessante, når Richard begynte å vise seg. Liker opplegget med at han ikke ser ut til å ha blitt en dag eldre, noe som også styrker teoriene om tidsreiser (kan vel trygt si at flere ting i de siste episodene har nærmest bekreftet disse teoriene).

 

Når det gjelder tingene som skjer på båten så følte jeg meg litt snytt for reaksjonene like etter Sayid avslørte for kapteinen at Kevin Johnson var Michael. Menmen. Liker Lapidus bedre og bedre, han er tydelig en av "the good guys".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men doktoren fløy jo i land i forrige eller den før den episode, og episodene på båten i denne episoden fåregikk vel etter det?

 

På båten sa han ene noe om at de på øya hadde funnet doktoren flyte i land, men så sa doktoren at det var rart etc, og noen sekunder senere så skjøt de han og kastet han på havet...

...skjønte ikke den helt...

 

Dette kan ha med tidsforskjellen mellom øya og båten(Noe som Daniel? testet med å skyte den kapselen).

 

Sier Keemy at den soldaten ble tatt av Smokey, forresten?

Lenke til kommentar
Han der som oppsøker Locke på sykehuset/klinikken - er han Dharma(Widmore) eller the other?

 

Richard blir sur når Locke velger kniven PGA kniven betyr ond eller noe liknende?

Så derfor kommer han Dharma fyren(viss han er dharma, husker ikke) for å få Locke på øyen for å ta den tilbake til Dharma?

 

Blir jo helt feil viss han fyren er "Others" da, men.

 

Abbadon er Widmores mann ja, altså i forbindelse med Dharma.

Jeg tror Richard ble sur fordi han valgte kniven enten fordi John da viste at han ville noe annet enn det han egentlig var, han var en liten nerd, men ville være en tøffing. Den andre muligheten er at Johns valg bekreftet hva Richard var ute etter og at han stakk med en gang dette skjedde. De holdt ham tydeligvis under observasjon, så enten var dette for å finne ut om han hadde endret seg eller om han utviklet seg i den forventede retningen.

 

Abbadon/ Widmore/ Dharma er tydeligvis klar over de samme spesielle personene som the others, så begge parter holder dem under observasjon.

 

Men doktoren fløy jo i land i forrige eller den før den episode, og episodene på båten i denne episoden fåregikk vel etter det?

 

På båten sa han ene noe om at de på øya hadde funnet doktoren flyte i land, men så sa doktoren at det var rart etc, og noen sekunder senere så skjøt de han og kastet han på havet...

...skjønte ikke den helt...

 

Må innrømme jeg ikke gjør det helt selv heller, men jeg kan jo tippe. Det vi har sett før er at det har vært en forsinkelse på tida mellom båten og øya, derav den forsinkede raketten. Nå ser vi derimot at doktoren kom i land før han ble dumpet fra båten. Jeg tipper øya løper fram og tilbake i tid, dvs. at doktoren kom i land fordi øya nå gikk fram i tid. Før gikk den bakover, slik at raketten ble forsinket. Vet ikke hvor mye hold det er i det, men det er da en tanke.

 

Jeg vet ikke om Claire er død, men kanskje hun er "overtatt" av øya? På samme måte som øya overtok Christian og Yemi for å gjøre nytte for seg.

 

Det med hytta synes jeg er rart. Den ble bygget av Horace en gang for ikke veldig lenge siden (max. 30år), men er nå gjemmestedet for Jacob, en ånd eller hva han nå er, som må være mye eldre enn hytta. Hvordan kan det ha seg at ei vanlig hytte bygd av en Dharma-person kan bli så sentral og ha så mektige evner som å flytte seg selv. Eller skapte Horace en tidsboble lik den vi så i drømmen, som gjorde at hytta var usynlig for andre (gjennom evig flytting gjennom tid og rom), slik at han og mississ'en kunne få en veldig tygt sted å feriere fra Dharma på?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Det med hytta synes jeg er rart. Den ble bygget av Horace en gang for ikke veldig lenge siden (max. 30år), men er nå gjemmestedet for Jacob, en ånd eller hva han nå er, som må være mye eldre enn hytta. Hvordan kan det ha seg at ei vanlig hytte bygd av en Dharma-person kan bli så sentral og ha så mektige evner som å flytte seg selv. Eller skapte Horace en tidsboble lik den vi så i drømmen, som gjorde at hytta var usynlig for andre (gjennom evig flytting gjennom tid og rom), slik at han og mississ'en kunne få en veldig tygt sted å feriere fra Dharma på?

 

Vel, han var jo en matematiker. Det kan ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte jeg også. At han blødde i drømmen kan jo være et hint om at han har beveget seg mye ut og inn av en tidsboble. Hvordan Jacob ble leietaker av hytta, er en helt annen sak. Der er jeg virkelig intetanende.

 

Noe jeg lurer på er hvordan de kan få reddet øya ved å flytte den nå da helikopteret allerede er der inne.

Lenke til kommentar
Må innrømme jeg ikke gjør det helt selv heller, men jeg kan jo tippe. Det vi har sett før er at det har vært en forsinkelse på tida mellom båten og øya, derav den forsinkede raketten. Nå ser vi derimot at doktoren kom i land før han ble dumpet fra båten. Jeg tipper øya løper fram og tilbake i tid, dvs. at doktoren kom i land fordi øya nå gikk fram i tid. Før gikk den bakover, slik at raketten ble forsinket. Vet ikke hvor mye hold det er i det, men det er da en tanke.

Det som er litt spesielt er jo at helikopteret kommer inn til øya ganske raskt, uten noen forsinkelser? Kanskje det har noe med den stasjonen Daniel og hun damen var på? Har vi fått bekreftelse på at det de sa de gjorde faktisk var sant?(Husker ikke om Daniel sendte den kapselen før eller etter de hadde vært på den stasjonen)

 

Jeg vet ikke om Claire er død, men kanskje hun er "overtatt" av øya? På samme måte som øya overtok Christian og Yemi for å gjøre nytte for seg.

Kan hende dette! Men da tror jeg Claire er død.

Siden øya har brukt alle døde personer til å gjøre noe for seg, endten på øya eller i flashforward. <- den setningen kan vær ukorrekt siden jeg greier ikke å huske mr. Eko komme tilbake.

Men jeg tror nok at Clarie er død, ja.

Endret av decophly
Lenke til kommentar

At helikopteret kommer inn og ut uten endringer i tid kommer av at de bruker den ene korridoren som finnes inn til øya. Husk den retningen som Faraday snakket om, den samme som kapteinen ga til Sayid da han skulle ta gummibåten inn.

 

Det kan godt hende hun er død ja, hun virket ikke helt "virkelig" der hun satt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Når det gjelder den mystiske hytten er jeg litt skuffet. Jeg likte veldig godt Twin Peaks, og i den andre sesongen stod en mystisk hytte veldig sentralt. Det blir veldig mye av det samme, spesielt siden Bob fra Twin Peaks minner mye om Jacob fra Lost. Men vi få vel se. Håper Jacob har noe å gjøre med den statuen med fire tær. Det vil i det minste gjøre ham unik. ;)

 

Hvor mange sesonger blir det forresten? Jeg mente det var bare fem, ikke seks som Nevnarion sa?

Lenke til kommentar
Syns det er litt artig at Clair bare forsvant...når noen forsvant før så dro Jack&Co eller en eller annen garantert etter vedkommende som var forsvunnet og lette tulling etter de mens nå...neeeeh, det er ikke så viktig :roll:

 

Litt ukorrekt siden Sawyer/Miles er uansett ute og prøver å finne henne, men er enige med poenget ditt :!:

Lenke til kommentar
Syns det er litt artig at Clair bare forsvant...når noen forsvant før så dro Jack&Co eller en eller annen garantert etter vedkommende som var forsvunnet og lette tulling etter de mens nå...neeeeh, det er ikke så viktig :roll:

 

Litt ukorrekt siden Sawyer/Miles er uansett ute og prøver å finne henne, men er enige med poenget ditt :!:

 

Er bare Sawyer og Miles som veit ho er vekke da. Og gjengen er jo også blitt splitta. Det som er teit er jo at det alltid det samme folka som gjør det. Er jo mange andre folk på øya som aldri gjør ein dritt :p

Lenke til kommentar
Når det gjelder den mystiske hytten er jeg litt skuffet. Jeg likte veldig godt Twin Peaks, og i den andre sesongen stod en mystisk hytte veldig sentralt. Det blir veldig mye av det samme, spesielt siden Bob fra Twin Peaks minner mye om Jacob fra Lost. Men vi få vel se. Håper Jacob har noe å gjøre med den statuen med fire tær. Det vil i det minste gjøre ham unik. ;)

Lost har hentet MYE inspirasjon fra Twin Peaks ja. For eksempel at John fulgte drømmen sin på samme måte som Cooper. Begge våkner plutselig og vet hva de skal gjøre. Får håpe Lost ikke slutter like dårlig som Twin Peaks da.

Lenke til kommentar

Å Sawyer var alene med Miles og Aaron, så jeg tror neppe fyren vil dra tilbake inn i junglen hvor det er masse leiesoldater som dreper dem uten å nøle. Følg med bedre sier jeg.

 

Herlig episode forresten, gangske god flashback-historie egentlig og for å være fra en karakter vi nesten har vært ferdig med fortiden til og vet nok om. Synes ikke Terry O`Quinn var på sitt beste for å være en episode sentert rundt Locke, alikevel hadde Michael Emerson/Ben noen scener som var litt priceless i episoden, f. eks øyeblikket når Locke sier Ben gjorde alt det med Dharma til Hurley.

 

Herlig at både Mattew, Richard og Horace kom tilbake. Tre karakterer jeg har savnet i en stund.

Lenke til kommentar
Å Sawyer var alene med Miles og Aaron, så jeg tror neppe fyren vil dra tilbake inn i junglen hvor det er masse leiesoldater som dreper dem uten å nøle. Følg med bedre sier jeg.

 

Herlig episode forresten, gangske god flashback-historie egentlig og for å være fra en karakter vi nesten har vært ferdig med fortiden til og vet nok om. Synes ikke Terry O`Quinn var på sitt beste for å være en episode sentert rundt Locke, alikevel hadde Michael Emerson/Ben noen scener som var litt priceless i episoden, f. eks øyeblikket når Locke sier Ben gjorde alt det med Dharma til Hurley.

 

Herlig at både Mattew, Richard og Horace kom tilbake. Tre karakterer jeg har savnet i en stund.

 

Jeg har tenkt på en ting. Ben summoned smokey for å prøve å hindre Leiesoldatene i noen timer. Er det da mulig at noen/noe summoned smokey for å få flyet til å krasje? F.eks at Jacob gjorde det, fordi han trengte Locke og noen andre nøkkel personer for å redde skjebenen til øya? Og en ting til, er det noen som fortsatt lever fra haleseksjonen av flyet? Der hvor eko, og Michell Rodriguez var. Right.

 

Tilbake til episoden, så virker det som om vi kommer til å få en helvetes bra sesong avslutning. Personlig så var det vel egentlig ikke noe nytt ved å se flashback av Locke i denne episoden. Det som var spennans var å få se "The Hatian" fra Heroes som jobber med Widmore/Dharma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...