Rainmaker91 Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hei Jeg lurer på om det er en måte jeg kan få opera til å funke på skolepcen min. Slik det er i dag så er det ingen annen mulighet enn å bruke IE7. Dette har jeg irritert meg over i nesten ett år. Har ennå ikke funnet noen måte å få det til å funke. Opera funker hjemme men ikke på skolen. har prøvd firefox også. Noen som vet hvorfor? eller en måte å få det til å funke på. Endret 8. mai 2008 av __Rainmaker__
TotalVarsling Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Hei Jeg lurer på om det er en måte jeg kan få opera til å funke på skolepcen min. Slik det er i dag så er det ingen annen mulighet enn å bruke IE7. Dette har jeg irritert meg over i nesten ett år. Har ennå ikke funnet noen måte å få det til å funke. Opera funker hjemme men ikke på skolen. har prøvd firefox også. Noen som vet hvorfor? eller en måte å få det til å funke på. troligtvis har du inte administratörs rättigheter för att lägga in program på skolpcn, prata med data ansvarig på skolan
Rainmaker91 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Skrevet 8. mai 2008 har admin tilgang på pcen, men er det noen måte å få opera til å kopiere det IE gjør for å koble seg til internett. eller...
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Tja så lenge du burde ha lov til å gjøre dette er vel det enkleste å høre med data-ansvarlig da disse burde kjenne til alle særegenhetene som måtte finnes ved nettverket.
Bjonski Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Er det din pc som brukes på skolen, eller er det skolens pc som du låner?
Torbjørn T. Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 (endret) Redigert: Les tråden skikkeleg før eg svarer ... Endret 8. mai 2008 av Torbjørn T.
Rainmaker91 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Skrevet 8. mai 2008 Det er skolen sin pc jeg leier, men den er nesten min da Snakket med system ansvarlig og han sa at det ikke går å få opera til å funke. På grunn av sikkerhet sa han, men forstår ikke hvorfor sikkerheten i IE skal vere så mye bedre enn i opera. Jeg får vel leve med IE . er det noen måte å forbedre IE litt eller... takker for svar
fatalicus Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Sjekk om IE7 har noen proxy innstillinger. Kan være at skolen bruker proxy med automatisk konfigurasjon via dhcp. Da vil ikke firefox (og opera tror jeg) fungere om du ikke setter innstillingene manuelt.
cowai Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Hadde samme problemet. Det er proxyen. Hos meg virka FF/Opera kun hjemme da proxyen ikke gjelder der.
Ståle Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Opera-USB hadde du funnet lett hvis du hadde sjekket Opera-tråden
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 (endret) Last heller ned IE7PRO http://www.ie7pro.com/ Et flott tillegg til Internet Explorer som åpner opp for litt mere funksjonalitet. IE7 er en flot nettleser og jeg ville forøvrig aldri ha funnet på å brukt noe annet. Hvis Systemansvarlig mener at man ikke skal bruke Opera synes jeg man bør forholde seg til dette Endret 8. mai 2008 av fenderebest
Ståle Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Som sagt så er det nok proxyen som er problemet her. Virket automatisk hos meg på skolenettverket. Eller kan jo prøve: Ctrl+F12 -> Avansert -> Nettverk -> Mellomtjenere : huke av Bruk automatisk mellomtjenerkonfigurasjon hvor du limer inn det du fant i IE7 -> Tools -> Internet Options -> Connections -> LAN Settings -> automatick config script
hernil Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Hvis Systemansvarlig mener at man ikke skal bruke Opera synes jeg man bør forholde seg til dette Ofte så sier systemansvarlig ting som dette fordi de ikke har peiling på alternativene som fins der ute, og hvis de vet om dem er det ikke sikkert at de vet hvordan man løser eventuelle problemer. Mitt tips er så lenge man klarer seg selv, og ikke trenger hjelp (av systemansvarlig) til ting som å ordne proxy-innstillingene så kan man bruke det man vil. Hvis problemet er det jeg tror det er så er det Ståle som har løsningen steg for steg.
Ståle Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Si at systemansvarlig har tatt deg på "fæle steder" og få han sparket. Slik at dere får en ny systemansvarlig som vet hva Opera er.
Rainmaker91 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Skrevet 10. mai 2008 (endret) på skolen så har de ett program som stenger interett på bare din pc under Heldagsprøver og lignede. Blir opera også stengt av dette da eller... Det ville vert litt dumt vist de fant ut at jeg hadde internettilgang under Heldagsprøver. Endret 10. mai 2008 av __Rainmaker__
hernil Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Ja, jeg ser ikke hvordan de skal klare å bare stenge nettet til IE uten å stenge nettilgangen helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå