Gå til innhold

Mass Effect krever nettilgang (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt - hvor stor prosentdel av brukerne kommer til å oppgradere så mye at de bruker opp alle aktiveringene innen, la oss si, seks måneder? 50%? 20%? 2%? Under 1%?

 

For å si det slik, om vi skal bruke Bioshock som eksempel var saken med aktiveringer noe som ble hauset opp til gigantiske proporsjoner og det var dommedagsstemning. Merkelig nok, en måned etter lansering var det knapt noen som hadde noen klage i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer litt - hvor stor prosentdel av brukerne kommer til å oppgradere så mye at de bruker opp alle aktiveringene innen, la oss si, seks måneder? 50%? 20%? 2%? Under 1%?

 

For å si det slik, om vi skal bruke Bioshock som eksempel var saken med aktiveringer noe som ble hauset opp til gigantiske proporsjoner og det var dommedagsstemning. Merkelig nok, en måned etter lansering var det knapt noen som hadde noen klage i det hele tatt..

 

Om det er en RPG som faktisk er bra, så er 6 måneder alt for kort tidshorisont. Samtilige virkelige gode RPGer jeg har spillt har jeg tatt opp igjen flere år senere.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Merkelig nok, en måned etter lansering var det knapt noen som hadde noen klage i det hele tatt..

Det er jo ikke merkelig. Den stoerste klagestormen kom som en "preemptive reaksjon" i det kopibeskyttelsen ble kjent, dvs de klagde paa potensielle problemer i forveien. At problemene ikke oppstaar allerede etter en maaned, maa jo selv du ogsaa skjoenne. Dessuten er klager konsentrert paa et paar uker mer synlig enn klager fordelt paa et tidspann over maaneder og aar. Det hadde forbloeffet meg om de som faar aktiverinsproblemer, faar det synkront paa samme tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vekker tråden til live igjen.

 

Ser ut til at de første PROBLEMENE med kopibeskyttelsen allerede er kommet, og den fantastiske kundeservicen til EA fungerer selvfølgelig akkurat som ventet. Som om det ikke var nok, er meldingen som kommer opp når en går tom for aktiveringer ganske så meningsløs. Ikke noe telefonnummer, ikke noen E-postadresse, ikke en gang informasjon om at det (kanskje) er mulig å få en ny aktivering ved å kontakte EA. Bare en tørr beskjed om å kjøpe en ny registreringskode, hva nå enn det betyr. Hvis en går tom for aktiveringer, så skal man altså kjøpe et nytt spill? :roll:

 

Personlig er jeg iallfall veldig glad jeg bestemte meg for å ikke kjøpe dette tullet.

 

Edit: Forandret noe som var lett å missforstå.

post-22020-1213542557_thumb.jpg

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Ja, alle skjønner jo at det er av "sikkerhetshensyn" man har et begrenset antall aktiveringer. Uten det så hadde vi hatt masse hackerligaer, pedoringer og farlige internett-/ateistgreier som selv grundige False News ikke hadde klart å dekke.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...