Gå til innhold

Mirrors edge - Samletråden for all informasjon om spillet.


Anbefalte innlegg

Edit: En annen ting jeg la merke til i den siste videoen er at han slipper pistolen hver gang han skal hoppe eller gjøre noe. Dersom man ikke kan stappe en pistol i buksa når man skal hoppe og ta den frem igjen etterpå så fjerner det litt av innlevelsen og realismen for min del.

 

Fjerner realisme og innlevelse? Er du helt på villspor? Har du noen gang prøvd og hoppe over lengre distanser, eller droppe langt ned med noe som helst i lommene? Det er for det første veldig ukomfortabelt og ved ekstreme høyder er det også skadelig. Synes akkurat det punktet er noe av det som gjør spillet ekstremt bra.

 

Spillet ser utrolig spennende og nyskapende ut, og jeg gleder meg til det kommer i butikkhyllene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg leste en plass for ikke så lenge siden at det vil være mulig å skru av "runner vision". Uten at jeg har noen konkret kilde akuratt nå, så skal mye av spillet kun styres med left og right trigger, hvor den ene lar Faith skli langs bakken og "gå ned" fra plasser, mens den andre blir brukt til å hoppe og bevege seg oppover. Det skal også visstnok være ganske ugunstig å spille Mirrors edge som et fps ettersom kontrollene skal endre seg drastisk i det du plukker opp et våpen (foreks. ikke være mulig å hoppe når man bærer våpen).

 

Skal se om jeg klarer å finne kilder som bekrefter dette.

 

EDIT: http://www.1up.com/do/minisite?cId=3149993

Siste 1Up Yours snakker om Mirrors edge rundt 45 min. ut i podcasten, og alt i denne posten blir bekreftet av folk som spilte det på EAs mediabriefing for et par uker(?) siden.

Endret av Compose
Lenke til kommentar
Fjerner realisme og innlevelse? Er du helt på villspor? Har du noen gang prøvd og hoppe over lengre distanser, eller droppe langt ned med noe som helst i lommene? Det er for det første veldig ukomfortabelt og ved ekstreme høyder er det også skadelig. Synes akkurat det punktet er noe av det som gjør spillet ekstremt bra.

 

Håper nesten du tuller nå. Sier du at ettersom du synes det er ubehagelig å hoppe med noe i lommene så ville du ha kastet fra deg en pistol for å klatre opp en vegg eller hoppe ned fra en høyde selv om du ble jaktet på av folk ute etter å drepe deg?

 

Er i såfall det mest tåpelige jeg har hørt på en stund.

 

For det første: Det finnes utallige plasser på kroppen å plassere en pistol som ikke er ubehagelig i hele tatt (lommene er forsåvidt ikke ubehagelig eller skadelig heller) inkludert et utall hylster og diverse.

 

For det andre: Din sammenligning mellom ubehageligheter for deg i virkeligheten og forskjellen på liv og død for karakteren i spillet er på det beste sykelig tynn.

 

Vet ikke om du la merke til det, men jeg la vekt på at det var en pistol. Hadde det vært en AG-3 eller RPG hadde jeg skjønt at den var litt hemmende å ha i bakhånd, men en pistol er ikke noe jeg ville kastet fra meg uansett om jeg måtte ha lagret den i munnen for å få den med meg.

 

Lengre går jeg ikke nå fordi dette er noe jeg ønsker å ta videre.

 

Forsåvidt veldig oppløftende å høre at de røde helperne kan fjernes. Forskjellen mellom å spille med de på og av tror jeg er stor.

Lenke til kommentar

Tror den røde saken er en dynamisk ting; at den kommer når man står litt for lenge på samme sted. Var i allefall sånn på den ene puzzle-oppgaven i gameplay-videoen.

 

Og TwiiK: Dette er ikke et FPS, men et FPA (First Person Action). Grunnen til at HUN dropper våpnene etter å ha løpt videre, er nok fordi at folk hadde endt opp med å spille spillet som om det var et FPS.

Lenke til kommentar

Du har sett alle trailerne? Ser det ut som hun har noen form form holster eller lignende? Samt at hovedgreia med parkour er og være smidig og bruke området, dette blir da vansklig når du ender opp med blåmerker når du har en pistol plassert ett eller annet rart sted.

 

Oppgave til deg, prøv og ta en judo roll eller en basic ground slide med en pistol plassert i joggebuksa di.

Lenke til kommentar
Du har sett alle trailerne? Ser det ut som hun har noen form form holster eller lignende? Samt at hovedgreia med parkour er og være smidig og bruke området, dette blir da vansklig når du ender opp med blåmerker når du har en pistol plassert ett eller annet rart sted.

 

Oppgave til deg, prøv og ta en judo roll eller en basic ground slide med en pistol plassert i joggebuksa di.

 

Done, dette er noe du opplever ofte hvis du vil bli FSK eller Delta, det er verken så problematisk eller ubehagelig som noen av dere påstår, mange av dere har sikkert ikke tatt i en ekte pistol engang, ikke personlig ment.

Lenke til kommentar

Grunnen til at personen som spiller slipper våpnene i videoene er at de ikke vil vise den delen av spilelt. Hovedfokuset ligegr på parkour og dermed viser de det.

 

Vi har jo allerede sett i den første (?) videoen at man kan både skyte og hoppe med iallefall en normal håndpistol.

 

De som ikke klarer seg uten en pumpehagle i tightsen må nok finne seg ett annet spill.

Lenke til kommentar
Du har sett alle trailerne? Ser det ut som hun har noen form form holster eller lignende? Samt at hovedgreia med parkour er og være smidig og bruke området, dette blir da vansklig når du ender opp med blåmerker når du har en pistol plassert ett eller annet rart sted.

 

Oppgave til deg, prøv og ta en judo roll eller en basic ground slide med en pistol plassert i joggebuksa di.

 

Lol, hva faen er en "basic ground slide"? Snakker du om spillet nå eller virkeligheten?

 

Skjønner ikke hvorfor du skal kverulere på dette når det er så sinnsykt tynne argumenter du kommer med. Og som Bertelsen antyder så baserer du det sikkert på fantasien din.

 

Jeg er fullt klar over at dette hovedsaklig blir et plattformspill og jeg er ekstatisk over det faktum da jeg innerst inne håper spillet blir som det orginale prince of persia i 3d - skikkelig rått, vanskelig og 95% hopping, løping og det å finne en vei til utgangen.

 

Men det burde likevel være umulig å kverulere på at det å måtte slippe en pistol i spillet for å klatre opp en vegg tar vekk fra innlevelsen og realismen i spillet. Alt et spill tvinger meg til å gjøre annerledes enn det jeg ville foretatt meg i samme situasjon fjerner fra realismen og virkeligheten. Går ikke an å nekte på det, for det er nettopp det realisme og innlevelse handler om.

 

Er også klar over at dette er et veldig lite punkt i spillet og garantert noe jeg ikke kommer til å bry meg om i hele tatt når spillet kommer, men det er uansett noe jeg fanget opp som tåpelig i videoen.

 

Og som Lakus sier kan det godt være at person som spilte kastet pistolen med vilje for å vise den delen av spillet som ikke omhandlet skyting med pistol.

 

Comprade, de personene som føler seg så tvunget til å spille spillet som en FPS fordi de hele tiden har en pistol tilgjengelig må være de samme personene som følte seg så tvunget til å bruke gold hacken i Elder Scrolls Oblivion (et singleplayer spill)at de fikk den patchet bort. Tydligvis er viljestyrke noe jeg tar for gitt.

 

Er også fullstendig klar over at hovedpersonen i spillet er et hunkjønn, men jeg refererte til personen som spilte som mest sannsynlig var en mann

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Heh, jeg har ikke så stor tillit til spillutviklere her om dagen, men dette spillet virker så lovende at det skal ekstremt mye til før jeg føler de har ødelagt det. :)

 

Artikkel jeg kom over her forleden. Er en dag gammel nå så er kanskje en del som allerede har sett den:

Shacknews - Mirror's Edge E3 Preview: Sweet Flips and Time Trials

 

Snakkes blant annet om at kontrollene er lette å lære, men vanskelig å mestre, og bekrefter at runners vision kan skrus av og på som tidligere antydet.

Lenke til kommentar

øh jo. Kuleste hovedpersonen en Dante fra Devil may cry. Han hadde ikke passet inn i det her spillet, men hu dama her ikke kul. Jenter driver ikke med Parkour. Driver med det sjøl..

Emo..

faith-mirrors-edge-250.png

 

Edit: selve spillet ser evig fett ut . Nyskapende Liker vi

Endret av Henry9
Lenke til kommentar

Jenter driver ikke med Parkour. Mennesker tåler ikke flere pistolskudd. Fargepaletten i real life mangler ikke noen farger. Verden er ikke totalsensurert. Hun har ikke hestehale, noe som ville vært mer praktisk.

 

Er mye som ikke stemmer med dette spillet. Nei, huff, det blir skikkelig dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...