Gå til innhold

GTK-themes på Ubuntu 8.04


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har et lite problem jeg tenkte dere kyndige kunne svare på. Begynte nå nylig med Linux, nærmere bestemt Ubuntu 8.04, og jeg får ikke brukt GTK-themes ordentlig. Har blitt tipset om at dette kan skylde fraværet av mist- og pixmap-engines. mist-engine følger med Ubuntu, men pixmap-enginen får jeg ikke tak i noen steder. Themene jeg tar i bruk kjører, etter hva jeg forstått, utenom "standard" GTK og trenger derfor flere programmer som ikke følger med. Taskbar, caption, fonts osv skal bli endret, men denne endringen får jeg altså ikke opp. Skyldes det kun fraværet av pixmap-enginen, eller er det noe annet jeg har glemt? Hvis dere finner tak i en pixmap-engine jeg kan ta i bruk, vil jeg sette stor pris på om jeg kunne få en link/command til det.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden funket ikke for meg da men... Kan selvsagt være uflaks... Uansett, selv bruker jeg gnome-look. Filene der kan du som regel bra dra og slippe over "utseende" vindu.

 

Clicky

 

BTW: du kan jo legge ved hva slags filformat som temaene du ønsker er. Kanskje vi kan hjelpe deg med og finne ut hva du evt gjør galt.

Lenke til kommentar

Må sikkert vært logga inn for å se.

 

Usikker på filtype, men.. Det er en mappe med navn på themet som igjen fører videre til en mappe med gtkrc og panel.rc i tillegg til mapper med buttons, scrollbars etc.

Endret av Craves
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Bumper denne istedet for å lage en ny tråd. Jeg prøver å installere dette temaet, men får denne beskjeden etter det er installert: "This theme will not work as intended because the required GTK+ theme engine is not installed".

 

Jeg bruker forøvrig ubuntu 8.10. Temaet blir installert, men det blir ikke likt som på bilde. Noen som vet hva jeg må gjøre? Har sittet veldig lenge å knotet med dette nå..

 

edit: lurer også på hvordan jeg kan få slik meny som vises på bilde? Husker jeg prøvde noe som het kibadock? når jeg prøvde linux for noen år siden.

Endret av Gulliksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...