Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Har ikke ringt de, men har snakket med de via den online chat tjenesten og ikke fått noen gode tilbud :)

 

Jeg har en 10% rabatt kode men vel, litt kjedelig å handle den nå hvis den kommer som kampanjetilbud iløpet av de nesten dagene.. :)

 

De kunne forsåvidt informere meg om at den HAR vært i kampanjen tidligere denne uken, så jeg får vel bare håpe den kommer igjen..

Aha, men tviler du får så utrolig mye bedre tilbud enn 10 prosent. Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange prosent det tidligere har vært tilbud på før, men tror ikke det var mye mer akkurat. :)

 

10 prosent er vel tusenlappen i avslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet handler forsåvidt om batterier generelt, men er interessert i hvilke erfaringer de med M1330 har: Hva gjør dere for å bevare batteriet best mulig på deres Dell-maskin? Noen som har erfaringer med å ta ut batteriet når det er fullladet, og kun la den gå på strøm? Er så mange ulike meninger, så er ikke lett å bli klok på. Og et annet spørsmål: Bør maskinen være skrudd av når man tar ut batteriet, eller går det greit å ta det ut mens maskinen kjører så lenge strømforskyning er tilkoblet?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg en 1330 ennå, men de vi bruker her på jobb (latitude d820) fungerer helt fint med å ha batteri i når den står i docking stasjonen. Batteriet fungerer helt fint og er fullt ladet når jeg tar den ut.

 

Men som sagt, vet ikke om dette er likt på 1330.. :)

Lenke til kommentar
Og da var Læppisen oppe å går igjen, måtte bare bytte hovedkort da det ble defekta av en eller annen merkelig grunn.

Må bare igjen skryte av Dell sin support, hittil har den vært vanvittig bra. ;)

 

Helt enig. Min går bedre enn noen gang nå! :D

 

Når jeg vil spare batteri så setter jeg på strømsparer. Har også justert ned maks CPU ytelse i avanserte innstillinger slik at den på batteri kun får bruk 40% av cpu. Fungerer til alt utenom spill, og mye multitasking. Film går uten problem, både fra hdd og dvd-rom.

tjener omtrent 40 min på det. (6 cellers) og 1,5-2 timer (9 cellers) (Kommer ann på bruk film vs word)

Lenke til kommentar

Da var en XPS M1330 bestillt og på vei.

Ble ikke så gal pris med 800kr i avslag og 10% kupong (kampanjen de kjørte var ikke noe for meg.)

 

Base

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Minne

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

Grafikkort

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Harddisk

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Primærbatteri

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

LCD

13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

 

Tror vel denne holder til litt surfing og quakelive.. :p

Lenke til kommentar

Har nå lest stort sett alle innlegg over noen dager her og vil bare si til dere som tviler på og kjøpe denne: LØP OG KJØP.!!

 

Jeg driver byde servise\rep. og bygging av både stasjonære og bærbare så dette har jeg greie på.

 

Jeg var overhodet IKKE i tvil om valg og det ble

DELL XPS M1330 Vista 32BIT (desverre), vurderer XP-Pro

Ram 3-4Gb(husker ikke)

Bios A12

CPU T8300 (ikke vesentlig)

Hd 200\7200 (ikke vesentlig)

GS 8400M

Batteri 9-cell SELVFØLGELIG, 7t timer går greit til sitt bruk.

 

Ingen støy, ingen varme, ingen plastik fantastik(som noen kaller det)

Kan skrive en hel masse om denne maskinen etter nå og ha brukt den i 3mndr ca UTEN noe problem av noe slag.

Og dette tullet med at den ikke har gbps er jo bare fjas på en bærbar som brukes til wlan!!?

Ok, kun 2 usb-kontakter er vel KUN det eneste og sette fingeren på men...........når bruker man disse idet heletatt, om man bruker noen!!

 

En nyyyydelig flott maskin med meget gode spek., mer enn man trenger av utsyr og kun 2kg,

Nøyaktig samme maskin med 10"skjerm og 1-1,3kg hadde virkelig vært ett must.

 

Nei er ikke i tvil, maskin for entastuisten...LØP OG KJØP

Lenke til kommentar
Da var en XPS M1330 bestillt og på vei.

Ble ikke så gal pris med 800kr i avslag og 10% kupong (kampanjen de kjørte var ikke noe for meg.)

 

Base

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

Minne

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

Grafikkort

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Harddisk

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Primærbatteri

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

LCD

13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

 

Tror vel denne holder til litt surfing og quakelive.. :p

Bestilte du ikke LED-LCD skjerm? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...