Gå til innhold

32.700kr til konfirmasjonen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en kompis som fikk type 50-75k til konfirmasjonen sin (dette er snart 10 år siden, så det var MYE penger, nå er vel dette nesten en "vanlig" konfirmasjonsgave).. Dette førte selvfølgelig til at han fikk et veldig usunt forhold til penger (for en 14-15 åring).

For å gjøre en lang historie kort; han fikk seg ingen utdanning (studenter tjener jo ikke fett), han jobber som securitasvakt, har kredittkort gjeld i 5-10 forskjellige banker, alt han eier har han kjøpt på avbetaling (type thorn, deal etc). Hver eneste lønning går kun til å dekke gjeld og ting han har på avbetaling, får aldri tatt ut ferie og slik vil det være i flere år til han får pengebruken under kontroll!

 

Så er glad jeg fikk type 10-15k og litt sunn fornuft i stedet!

Lenke til kommentar
Hadde en kompis som fikk type 50-75k til konfirmasjonen sin (dette er snart 10 år siden, så det var MYE penger, nå er vel dette nesten en "vanlig" konfirmasjonsgave).. Dette førte selvfølgelig til at han fikk et veldig usunt forhold til penger (for en 14-15 åring).

For å gjøre en lang historie kort; han fikk seg ingen utdanning (studenter tjener jo ikke fett), han jobber som securitasvakt, har kredittkort gjeld i 5-10 forskjellige banker, alt han eier har han kjøpt på avbetaling (type thorn, deal etc). Hver eneste lønning går kun til å dekke gjeld og ting han har på avbetaling, får aldri tatt ut ferie og slik vil det være i flere år til han får pengebruken under kontroll!

 

Så er glad jeg fikk type 10-15k og litt sunn fornuft i stedet!

Men så må du jo heller ikke sette alle i samme bås her heller ;)

 

Jeg fikk 47.000 når jeg konfirmerte meg, og det gikk over alle slags mulige forventninger. Største grunnen til dette er jo fordi jeg har en stor familie.

 

For pengene kjøpte jeg meg et digitalt videokamera som jeg har brukt utrolig mye, og resten sparte jeg. Jobber også to dager i uka i tillegg til studien, og har jobbet en god del i ferien.

 

Så jeg vil ikke si at alle som får en del til konfirmasjonen får et usunt forhold til penger, men dog er det selvfølgelig de som får det..

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
Folk er så heldige. :p

 

Alle i klassen får 15k og oppover. Til og med folk som har fått nesten 50000. Jeg derimot, jeg kommer til å få 5-10000. Max 10k, men tviler på det blir så mye. Jeg kommer sikkert til å få masse gaver jeg egentlig ikke vil ha.

 

Gratulerer hvertfall, kimmag.

 

Konfirmerte meg ikke. Yey. Fikk 3000,- ca siden det ville ha kosta rundt der for konfirmasjonen og familiefeiringa.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Er 19 år nuh, konfirmasjons pengene er brukt opp for lenge siden. Fikk vel rundt 15k, men de gavene jeg fikk varer nok mye lengre.

 

Tbh, så syns jeg at konfirmasjon er noe piss. Det er veldig få idag som konfirmerer seg for konfirmasjonens del, det går på såkalte "tradisjoner", resten av familien gjorde det. Også er det pengene man egentlig vil ha. Samme var det i min situasjon, hadde jeg fått valget idag ville jeg heller ha hoppet over hele greia.

Lenke til kommentar

er nå en del år siden jeg blei konfirmert, men jeg fikk 8.000, og de fleste jeg kjenner fikk under 15.000. Ei venninne fikk over 30.000, noe som var helt utrolig mye.. Skjønner ikke at så mange her inne får så mye!! Hadde ingen rike foreldre, besteforeldre eller onkler jeg da.. Men foreldrene mine lagde et fint selskap! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...