Gå til innhold

Litt imponert over USPS og Posten Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: et spørsmål til. Noen som har opplevd at pakken blir stjålet?

Kan tenke meg det er en lang prosess med mye fram og tilbake før du får evt pengene igjen eller en ny sending.

har opplevd at pakker sendt fra usa med usps alldri kommer frem til norge, da måtte jeg kontakte posten for skriftlig bekreftelse på at pakken ikke kom frem som jeg sendte kopi av til usps som da betalte ut verdien som sto på papirene til sendingen uken etter.

 

kan svi litt kjøper du noe til 2000kr som du får de til og sette en 190kr på for tollen så forsvinner den og du får 190kr tilbake.

synest det er på høy tid den tollgrensen blir hevet, sist den ble hevet fra i 1975 fra 150 til 200kr som ikke akkurat er mye i dag.

 

synest også posten er litt bak mål med tollsystemet sitt, om jeg krysser fingrene for at en pakke går igjennom så blir den stoppet er det 117kr + moms.

om jeg fortoller pakken selv hos tollvesenet på forhånd skal posten ha 113kr for den dagen den ligger på lager hos de og de kontrollerer at den er fortollet.

 

de som sitter hos posten og tar tollsakene kan jo heller ikke reglene selv, bestilte bøker fra amazon hvor sendingen var tydelig merket bøker noe som er momsfritt for privatperson inn til landet men tok 90min på telefonen med posten før jeg fikk fatt i en person som faktisk visste at jeg ikke skulle betale moms på bøker og kunne fjerne betalingen på den pakken.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Bestilte noen helikopterdeler fra Florida på torsdag. Fikk det sendt med USPS ekspress. Mandag fikk jeg det utlevert i Tromsø av Posten. Bedre enn det kan det strengt tatt ikke gjøres. :)

 

Det er ikke hundredollarstjenestene det klages på i denne tråden, men de ordinære for oss som ikke er interessert i å betale 2x varens verdi i porto.

 

Har nå ikke mottatt post overhodet på fem dager. Som sagt, to leverandører (play.com/futureshop) som aldri har brukt mer enn tre virkedager fra dato sendt til dato mottatt, er nå på sin niende dag "I transport"

 

Tar de seg bare ferie og slutter å levere om de ikke har vikarer?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fornøyd med USPS ? Dette synes ikke jeg imponerer:

 

Detailed Results:

International Dispatch, February 27, 2011, 11:17 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Acceptance, February 22, 2011, 1:30 pm, NORTH BEND, WA 98045
Electronic Shipping Info Received, February 21, 2011

 

Enda ikke kommet til Norge :realmad:

Lenke til kommentar

Posten Norge er en bedrift jeg ikke hadde investert i, for å si det sånn

 

Forøvirg, har en 88`fender strat gitar i posten fra chicago, noen som vet sendetid til Oslo?

 

Your item left the United States from ISC CHICAGO IL (USPS) at 10:04 pm on March 06, 2011. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

 

 

Detailed Results:

 

International Dispatch, March 06, 2011, 10:04 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)

Arrival

Acceptance, March 05, 2011, 2:04 pm, PONTIAC, MI 48342

Electronic Shipping Info Received, March 05, 2011

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
08.03.2011 10:38	 4606 KRISTIANSAND S  
Sendingen er sortert og videresendt
07.03.2011 09:28	 0024 OSLO  
Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering
07.03.2011 09:24	 0024 OSLO  
Sendingen er til importvurdering
07.03.2011 08:25	 0024 OSLO  
Sendingen er ankommet mottakerlandet
07.03.2011 08:25	 0024 OSLO  
Sendingen er sendt fra avsenderland
27.02.2011 23:24	  
Sendingen er sendt fra avsenderland
27.02.2011 23:17	  
Ankommet til eksportbehandling
27.02.2011 23:16	  
Sendingen er innhentet
21.02.2011 15:23

 

I mitt tilfelle tok det 8 dager inkl en helg fra den gikk ut fra USA [LA].

 

Er nå i Krisiansand og kommer nok til mitt lokale postkontor i løpet av dagen. [Grimstad]

 

Min pakke ble sendt som: Priority Mail International Parcels

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...