oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 (endret) Hei. Er 'litt' nybegynner i Visual Basic 6.0, og lurer på hvordan jeg kan skrive inn noe i Text1 og trykke på Command1 for og søke i List1? Jeg har denne koden, men med den må jeg skrive hele orde i text1: Private Sub Command1_Click() List1.ListIndex = 0 For i = 0 To List1.ListCount - 1 If List1 = Text1.Text Then MsgBox "Found" Exit Sub Else If List1.ListIndex = List1.ListCount - 1 Then MsgBox "Not Found" Exit Sub Else List1.ListIndex = List1.ListIndex + 1 End If End If Next i End Sub Det jeg vil ha er en såkallt 'Søkemotor' som jeg kan bare skrive inn f.eks: Søke. Når jeg skal finne "Søkemotor". Tror litt endring i denne linjen så skal d funke: If List1 = Text1.Text , men er ikke sikker på hva. Her er et bilde av d jeg hålder på med: Noen som kan hjelpe? - Naid Endret 3. mai 2008 av oleNaid
GeirGrusom Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Dim i As Long For i = 0 To List1.ListIndex If List1.ListItems(i) = Text1.Text Then MsgBox("Found!") Exit For End If Next i Forresten; hvis det er aktuelt for deg, burde du bytte til Visual Basic 2008, VB6 er veldig utdatert og gammeldags. Pluss at det ikke er gratis, i motsetning til Visual Basic 2008
oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Dim i As Long For i = 0 To List1.ListIndex If List1.ListItems(i) = Text1.Text Then MsgBox("Found!") Exit For End If Next i Forresten; hvis det er aktuelt for deg, burde du bytte til Visual Basic 2008, VB6 er veldig utdatert og gammeldags. Pluss at det ikke er gratis, i motsetning til Visual Basic 2008 Tusen takk utroli takknemmelig for så raskt svar. men har du link til VB8 da? er for trøtt til å søke |-)
oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Foresten koden funka ikke helt, får feilmelding på: If List1.ListItems(i) = Text1.Text Then
GeirGrusom Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Husker ikke helt hva det heter lenger... mener det er ListItems eller ListItem, sjekk litt. http://www.microsoft.com/express/vb/default.aspx
oleNaid Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Husker ikke helt hva det heter lenger... mener det er ListItems eller ListItem, sjekk litt. http://www.microsoft.com/express/vb/default.aspx ok takk uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå