Gå til innhold

Fallout 3 - Tråden hvor alt om dette spillet diskuteres.


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg digger også dette spillet.. Siste spillet som oppslukte tiden min like mye, var Mass Effect -som jeg rundet på 55 effektive spilletimer.. På dette spillet er jeg noe over 45 timer kommet, og er på level 10. (Akkurat kommet til Rivet City).

 

 

Men, det lille jeg kan trekke spillet ned på, er Quest-log'er.. For liten beskrivelse (til å lese tilbake til på, når man ikke husker alle detaljene) og for uoversiktlig, -ei heller ingen conversation-log.. Og det er "ingen" beskrivelse på hvordan man kommer seg hit og dit, f.eks sted hvor du blir bedt om å gå, de har lagt altfor stor vekt på "Location Pointers" .. vel, noen steder blir jo lagt til på kartet ditt av de som gir deg oppdraget (som jo er greit, og du har jo kompass), men andre steder bare "popper opp" -av og til skulle jeg ønske man måtte "lete mer"..

 

 

Savner også litt detaljer rundt items.. skulle vært muligheter til å trykke på en "info knapp" over hver items, så skulle det ha vært et bilde, eller noe, og en beskrivelse, eller noe sånn..

 

 

Men, for all del: jeg har nå passert 45 timer, og sikkert ikke halvveis(?) heller, så det er ingen tvil om at jeg elsker spillet! Koser meg masse! :love:

 

 

 

Et lite spørsmål: Jeg er som sagt på level 10 nå, men ikke funnet hunden som alle snakker om.. Og når det gjelder Main Quest, så har jeg jo kommet til Rivet City.. Men, noen som føler at jeg burde ha oppdaget og fått med meg hunden til nå? Vil jo gjerne ha den, men hvis jeg ikke har "kommet langt nok" enda, så er det jo greit.. lurte på om jeg burde ha oppdaget den tidligere..

 

 

 

:)

Det står tidligere i tråden, men han er i Scrapyard.

 

Heisann! :) Takk for svar, men det var ikke helt det jeg lurte på .. Jeg lurte på om jeg burde ha funnet den før / kommet eventuelt til Scrapyard før -jeg har ikke hørt om stedet enda (husker det ikke i hvert fall), så kanskje jeg ikke er "sent ute" med å få tak i den!? :ermm:

 

Saken er jo at jeg vil ha den, men "ikke før tiden", men allikevel litt kjipt å ikke finne den før level 19, f.eks, eller noe sånt.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Også tenker man at man kan spille i en times tid til, og "poff" så er klokka 03 :ermm:

Student er flotte greier :wee: .

 

Vel, blir bare mer og mer fascinert av spillet.

 

Humoren er flott, og jeg småler ganske ofte, enten det er en død robot på dass, eller en samtale mellom raidere :D .

 

 

 

Tenpenny Tower:

 

Fått beskjed om å drepe Roy (ghoul) for Pentenny Tower, og jeg skjønte at det var mulig å overtale han til at de kunne bo der, men jeg valgte altså å jakte han ned for 700 korker. Tapte jeg stort på dette? Og er det langt inn? Gidder ikke løpe i radioaktivt stuff i 30 min for så å ikke komme halveis..

Ghouls er jo hyggelige, men misforståtte. Som han i baren, eller han Steve-Urkel (tror faktisk han heter Steve og ligner på Urkel) som vil kjøpe sugar bombs for 30 korker per stykk.

 

 

 

 

 

Church falls (??):

 

Et lite problem jeg har kommet borti, mens jeg gjorde fire-ant questet og sånt, løp jeg feil og havnet i church fall (eller hva det heter) og befridde en fyr, dette førte til at paladinboss og han duden skulle beskytte meg (er de nå mine "merchants"?), men dessverre støtte de borti en bug og satt seg fast i et tog, så når jeg reiser langt, eller laster et tidligere spill hender det at de kommer løpende, og bare løper vekk :wee: , det jeg da lurer på er om de faktisk var meninga at de skulle være mine hjelpere mot for eksempel ghouls

 

 

 

 

Fant også et sted hvor jeg kunne levere inn "teknologi" for for eksempel ammo, medisingreier eller andre ting, de har på seg "power armor" og bor ved et fort imellom Tenpenny Tower og Megaton. Er det verdt å beholde disse senere, eller bare slakte de og ta rustningen deres, og rundstjele fortet.

Kunne trengt litt dårlig karma, men vil ikke at en hel landsby/organisasjon skal hate meg

 

Lenke til kommentar
Etterhvert som du møter sterke fiender så er han nesten bare i veien. Jeg var vel level 15 før jeg dumpa an, men da hadde jeg loadet veldig mange ganger fordi han ble drept.

Okei.. kjipt! :(

 

Husker når du fant den? Hva du var i level, ca?

Fikk'n i level 4-5 tror jeg, men satte han foran Vault 101, vil ikke miste han :love: .

Lenke til kommentar
Er en god start å snakke med alle Megaton og så gjøre oppdragene med boken for å samle litt utstyr/ammo.

Innen du er ferdig med de oppdragene har du flust av våpen i det minste.

Ammokasser står det ganske så hyppig utplassert synes nå jeg, bare man leter litt.

 

!!!!!!!!!!!!SPOILER!!!!!!!!!!!

 

 

ASDASDØSKJFLØSD.KF: vel jeg sprengte hele megaton, så der er det null quest å få..noen andre plasser du vet om hvor jeg kan få quests?!SALKHDJØLDSKHGKJSØLKJD

 

 

Hva spoilet jeg?

 

At du skal sprenge en hel by?

Lenke til kommentar

Og jeg har heller aldri snakket om å sprenge noen by, så hvor fant du dette?

Det nærmeste jeg kan se jeg spoilet er at et sidequest dreier seg om å hjelpe en dame å skrive en bok.

Var vel ca det samme som ble nevnt i Gametrailers sin review, så ser ikke akkurat jeg spoilet så veldig mye.

 

At du selv valgte å skrive at du endte med å sprenge byen derimot ;)

Lenke til kommentar
Etterhvert som du møter sterke fiender så er han nesten bare i veien. Jeg var vel level 15 før jeg dumpa an, men da hadde jeg loadet veldig mange ganger fordi han ble drept.

Okei.. kjipt! :(

 

Husker når du fant den? Hva du var i level, ca?

 

7 eller 8. Dogmeat var min eneste reisevenn frem til jeg møtte BOS. Da var han veldig nyttig.

Lenke til kommentar
nyhus:

 

Om du forcer en dør opp så er den permanent stengt om du ikke klarer det. (med mindre du tar en spesiell perk). Men det er ingen dører som er slik som du må inn for å komme videre på main questen. hvis du ikke finner fram så velg mainquesten i quest lista og se på local map/world map. Zoom inn om nødvendig.

Takker. Fikk en stygg følelse om at jeg må inn blandt super mutantene nå, men det får gå :---(

 

Noen som aner om noen gode våpenhandlere i spillet? Jeg trenger egentlig ikke våpen, men begynner desperat å trenge ammo.

 

Og jeg har heller aldri snakket om å sprenge noen by, så hvor fant du dette?

Når du går inn på baren i megaton, sitter det en kar i dress til høyre for inngangsdøren. Snakk med han, og du får oppdraget med å sette av megaton bomba.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
nyhus:

 

Om du forcer en dør opp så er den permanent stengt om du ikke klarer det. (med mindre du tar en spesiell perk). Men det er ingen dører som er slik som du må inn for å komme videre på main questen. hvis du ikke finner fram så velg mainquesten i quest lista og se på local map/world map. Zoom inn om nødvendig.

Takker. Fikk en stygg følelse om at jeg må inn blandt super mutantene nå, men det får gå :---(

 

Noen som aner om noen gode våpenhandlere i spillet? Jeg trenger egentlig ikke våpen, men begynner desperat å trenge ammo.

 

Og jeg har heller aldri snakket om å sprenge noen by, så hvor fant du dette?

Når du går inn på baren i megaton, sitter det en kar i dress til høyre for inngangsdøren. Snakk med han, og du får oppdraget med å sette av megaton bomba.

 

 

I Fort Indenpendence, tror jeg, kan du selge avansert teknologi og få betalt i, bl. a., ammo.

 

Der kan du selge, laser og plasma våpen, scrapmetal og sensor unit eller hva den nå heter.

 

Lenke til kommentar
Takker. Fikk en stygg følelse om at jeg må inn blandt super mutantene nå, men det får gå :---(

 

Noen som aner om noen gode våpenhandlere i spillet? Jeg trenger egentlig ikke våpen, men begynner desperat å trenge ammo.

 

----

Når du går inn på baren i megaton, sitter det en kar i dress til høyre for inngangsdøren. Snakk med han, og du får oppdraget med å sette av megaton bomba.

 

Heller supermutants en ghouls :( . Dumme, dumme dyr.

 

Anbefaler deg å ta et par vandreturer og møte på raidere, gjerne slakte noen av disse "scavanger"-ne (mangel på norskt ord) og stjele ammoen deres.

 

----

 

Hvis du desarmerer bomba før du går inn der så er han ikke der lenger.

 

 

Hvordan bruker en powerarmour? Står at jeg må ha Power(noe), men hvordan/når kan jeg velge det?

 

Noen artige steder å sjekke ut når en får seg 100 i lockpick/science?

Vet om et hus i Arenfield (??), sør for megaton og litt øst for Tenpenny Tower, noe i den Nuka-Cokefabrikken og en underetasje til Fort (et eller annet).

 

Lenke til kommentar

 

Vet om et hus i Arenfield (??), sør for megaton og litt øst for Tenpenny Tower, noe i den Nuka-Cokefabrikken og en underetasje til Fort (et eller annet).

 

 

Oh my, tok turen til Andale og slakta det som var å slakte, og fikk da to nøkler, når jeg gikk inn der nøklene passet fant jeg masse lik, kjøleskap med "strange meat", kniver, motorsager, skjelletter, ben av folk i bur osv :wee: . Festlig.

 

 

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen andre som synes at det er helt mongo at ikke man kommer høyere enn level 20??? :dontgetit:

 

Og få experience og levle og alt det der, er jo halve morroa med slike spill..... ( Og det stemmer at man kan komme mye høyere i level på fallout 1&2 )

Dessuten har jeg selvfølgelig prioritert skills og perks med omhu!! Poengent er at det er ukomplett hvis man ikke har 100(helts mer slik som tidliger fallout) i skillsene.

Og det er mer enn 20 perks som er aktuelle og ha...

 

Selve spillet er drit bra, og som jeg nevnte tidligere er det fett med en 3D version av spillet. Men akkurat på dette med levlingen har de bommet stygt!! Sinnsyk irriterenes...

 

(takk for tipset anngående å fjerne sperren i console, men jeg spiller det forløpig på PS3....) --> Er det forresten en mulighet å gjøre noe lignende på ps3en, eventuelt få kopiert savegamesene fra ps3 til pc... og bruke dem på pc versionen...??

Lenke til kommentar
Scrounger perk is your friend! Jeg har så mye ammo nå at jeg tjener en god slump caps på å selge ammo til våpenhandlerne.

Rats. Nedprioriterte luck så grusomt, satte den til 1 og tok fullt på inteligence.. Har vel ikke prioritert så veldig bra akkurat :S , og sliter greit med ammo.

Hjelper forskjellige gun-skills på treffsikkerheten?

Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen andre som synes at det er helt mongo at ikke man kommer høyere enn level 20??? :dontgetit:

 

Og få experience og levle og alt det der, er jo halve morroa med slike spill..... ( Og det stemmer at man kan komme mye høyere i level på fallout 1&2 )

Dessuten har jeg selvfølgelig prioritert skills og perks med omhu!! Poengent er at det er ukomplett hvis man ikke har 100(helts mer slik som tidliger fallout) i skillsene.

Og det er mer enn 20 perks som er aktuelle og ha...

 

Selve spillet er drit bra, og som jeg nevnte tidligere er det fett med en 3D version av spillet. Men akkurat på dette med levlingen har de bommet stygt!! Sinnsyk irriterenes...

 

(takk for tipset anngående å fjerne sperren i console, men jeg spiller det forløpig på PS3....) --> Er det forresten en mulighet å gjøre noe lignende på ps3en, eventuelt få kopiert savegamesene fra ps3 til pc... og bruke dem på pc versionen...??

 

Veldig enig. At level 20 er maks bryr meg lite, men hadde XP blitt tildelt etter hvor mange % av spillet som blir fullført hadde det blitt mer givende. Mulig det er litt vanskelig å gjennomføre..

 

Den første karakteren jeg mekket sammen var svinmoro å spille med men fikk et lite sukk når jeg fant ut av jeg hadde makset til level 20 og halve kartet var uoppdaget.. :hrm:

Det endte med at jeg startet rett på hovedoppdraget og pløyet meg gjennom fiender til spillet var over.

 

Når jeg tenker over det så synes jeg det ødela en god del av opplevelsen.

 

Nå sitter jeg og håper på en mod som gjør at levelingen går tregere slik at valgene man tar underveis må tenkes mer gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...