Gå til innhold

Er Norton Internet Security bra?


Anbefalte innlegg

Yippey, bestilte like før midnatt fra dell og sparte 4000 kr inkl. rabattkoden på 10% :D.

 

Følgende ble bestilt:

INTEL CORE 2 DUO T8100 2.10GHz,800 MHZ

LED SKJERMEN

BLÅTT LOKK

4 GB RAM / MINNE 667 MZH

250GB Serial ATA 5400RPM

3 Pinners 90watt's adapter (Har lest at man kan få støt/elsjokk av 2'pinnersen på 60w)

6 Cellers batteri

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1 S

Norton Internetsecurity 3 år.

 

Er Norton bra? Lest at det ikke krever mer enn 10-50 mb minne ferdig innstallert.

 

Senest leveringsdato: 22.Mai, men håper på rundt uken før 17.Mai :)

Endret av Skagen
Utbedret emnetittelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Hehe, regner med det kommer en anti-norton bølge snart. Kort fortalt: Nei, Norton suger ikke.

 

Norton har slitt i mange år ved høyt ressursbruk, og flere og flere har nesten begynt å hate alt med Norton. Det er ganske synd, for nå i de siste årene, så har de tatt seg veldig opp. Det bruker ikke mye mer ressurser enn andre antivirusprogrammer, det finner like mange og fjerner like godt virus som alle andre programmer. Det at folk sier at Norton suger, er bare en vane som er vond å vende. De har sannsynlighvis ikke prøvd 2008 versjonen, eller så tørr de ikke å innrømme at Norton har skjerpet. Jeg tror det siste. Norton 2008 er kjempebra, bruke lite ressurser, og finner alt av virus. Det er også ganske brukervennlig GUI.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kommer den langt ned på tester da? Jeg anbefaler at du dropper slike PCMag og PCWorld tester, for de er bare tull. Skjekk ut www.av-comparatives.org du. Der ser du hvor høyt Norton egentlig ligger.

 

Og det at et antivirusprogram er verdens beste, er jo bare vas. Hvordan kan du påstå at Kaspersky er verdens beste? Det er kjempebra, ja. Men det finnes ikke noe verdens beste antivirusprogram. Så kommer Avast? Igjen, hvor har du dette fra? Er det noe du finner på selv?

 

Jeg ser jo hvor lite kunnskaper du egentlig har utifra den posten din.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Spiller liten rolle om Norton bruker mindre ressurser en før, for det er fortsatt like ustabilt.

 

Jeg har senest prøvd 2008 versjonen på min søsters laptop. Det gikk fint i 14 dager. Ressursbruken hadde gått ned fra sist, og noe mindre mas. Men etter 14 dager, så fikk den av en eller annen grunn ikke kontakt med aktiveriseringsserver, og da var løsningen til Norton, avinstaller! Joda, hver gang det er en liten feil med Norton, så er løsningen å avinstallere og begynne på nytt. Den største faren med det hele var at den hadde DEAKTIVERT alt av sikkerhet, antivirus, firewall osv fordi den ikke fikk sjekka med aktiveringsserveren. Programwaren er fult lovlig med lisens via telenor. Snakker om sikkehetsprogram som gir faen så lenge den tror du ikke lengre har lisens....

 

Siden Norton nok en gang bevisste at det er dårlig, så ville jeg bytte det ut. Å bare avinstallere gikk ikke denne gangen heller. Systemet var infiltrert som et virus av Norton (Det her er godt kjent fra før også). Så for å kunne benytte meg av et annet AV igjen, måtte jeg da gå til full reinstallering av XP. Heldigvis hadde jeg et image på den pcen med XP, drivere osv. Jeg slapp unna med å reinstallere programmene.

 

Det er også ulempen, Norton er med på nye pcer, ferdiginstallert, ikke medlagt som en cd eller noe, med ferdig installert. Så da har man i prinsipp valget etter 3mnd (som er det du stort sett får gratis): 1, betale for lisens (med mindre du har en eller bruker Telenor ADSL), eller reinstallere ALT på maskina.

 

Personlig bruker jeg Kaspersky Internet Security, og det fungerer svært bra. Aldri noe tull og rør. Kjenner vel til ca 20 pcer med Kaspersky på nå, og alt fungerer fint.

 

Så personlig, med mine erfaringer og bruk av Norton i en årrekke, og andre antivirus og sikkerhetspakker, så er Norton på jumboplassen. Jeg kan ikke anbefale det overhode. Det er i alle fall ikke verdt standalone prisen det koster. Hadde det kunne latt seg avinstallere og hatt litt mer stabilitet så haddde det vært ok. Den siste opplevelsen med 2008 versjonen, satt en liten støkk i meg når det gjelder sikkerhet. Man deaktiverer ikke det uten videre.... Det der skrev jeg også videre til Norton også, men foreløpig null respons. Jeg håper de SKAMMER seg.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Har hatt Norton Internet Security selv i mange år, og har opplevd 1 eller 2 kræsj.. Det norton gjorde da var og sperre tilgangen til internett til du hadde reinstallert Norton, plagsomt men allikavel ganske prevantivt.. Hvorvidt den faktisk sperrer internett tilgangen er jeg ikke sikker på, men jeg fikk ikke tilgang til internett før denne var reinstallert.

 

Ellers så er jeg ikke plaga av høyt ressursforbruk eller andre feil, eneste som er plagsomt med den er den ukentlige scanninga som legger ned eventuelle spill eller fullskjerms programmer når den starter..

 

Ellers vil jeg si at Norton er bra program, og en bra GUI, lettforståelig og ikke noe mikke mus utseende.

Lenke til kommentar
Å bare avinstallere gikk ikke denne gangen heller. Systemet var infiltrert som et virus av Norton (Det her er godt kjent fra før også). Så for å kunne benytte meg av et annet AV igjen, måtte jeg da gå til full reinstallering av XP.

 

 

Du er klar over at norton har et eget program som er laget for å avinstallere programmet? det heter "norton removal tool"... Det er kjent at det ikke er så lett å avinstallere alt med legg til/fjern programmer, men når du bruker norton removal tool pleier ting stort sett å forsvinne.

 

selv er jeg enig i at norton har kommet seg betydlig den siste tiden...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Det ekstra programmer kjenner jeg godt til, men det hjelper lite når det ikke fungerer heller. Det burde i bunn og grunn være totalt unødvendig med noe sånt.

 

Men når det ikke engang fungerer, da er det noe fundamentalt galt med installasjonsprossesen som gjør at de er umulig å loggføre installerte filer.

Lenke til kommentar

Dette blir ofte en diskusjon ala Internett Explorer suger, bruke heller FireFox. Har selv brukt NIS (05, 06, 07) tidligere og har aldri opplevd noe trøbbel med det. Programmet ble bedre og bedre. Dessuten fungerer det godt mot trusler, noe som bør være en av hovedkriteriene når man velger seg et av-system.

 

Ønsker ikke å hive meg på en diskusjon om hvilket av-prog som er best, da det antakelig er subjektivt hva som foretrekkes. I dag bruker jeg F-secure og Avira (gratis) på de PC-en vi har hjemme (5 stk). At noen har dårlige erfaringer med Norton får man bare respektere, men å kalle det et elendig av-prog. blir bare tull.

Lenke til kommentar
Dette blir ofte en diskusjon ala Internett Explorer suger, bruke heller FireFox. Har selv brukt NIS (05, 06, 07) tidligere og har aldri opplevd noe trøbbel med det. Programmet ble bedre og bedre. Dessuten fungerer det godt mot trusler, noe som bør være en av hovedkriteriene når man velger seg et av-system.

 

Ønsker ikke å hive meg på en diskusjon om hvilket av-prog som er best, da det antakelig er subjektivt hva som foretrekkes. I dag bruker jeg F-secure og Avira (gratis) på de PC-en vi har hjemme (5 stk). At noen har dårlige erfaringer med Norton får man bare respektere, men å kalle det et elendig av-prog. blir bare tull.

 

Kan jeg spørre hvilke erfaringer har du med Avira? Jeg har hatt F-secure og Norton og er ikke fornøyd med noen av dem, jeg leter for tiden etter noe annet.

Lenke til kommentar
Dette blir ofte en diskusjon ala Internett Explorer suger, bruke heller FireFox. Har selv brukt NIS (05, 06, 07) tidligere og har aldri opplevd noe trøbbel med det. Programmet ble bedre og bedre. Dessuten fungerer det godt mot trusler, noe som bør være en av hovedkriteriene når man velger seg et av-system.

 

Ønsker ikke å hive meg på en diskusjon om hvilket av-prog som er best, da det antakelig er subjektivt hva som foretrekkes. I dag bruker jeg F-secure og Avira (gratis) på de PC-en vi har hjemme (5 stk). At noen har dårlige erfaringer med Norton får man bare respektere, men å kalle det et elendig av-prog. blir bare tull.

 

Kan jeg spørre hvilke erfaringer har du med Avira? Jeg har hatt F-secure og Norton og er ikke fornøyd med noen av dem, jeg leter for tiden etter noe annet.

 

Den erfaringen jeg har med Avira, er at den tilsynelatende bruker lite ressurser. Pc starter like rask opp som da jeg kjørte uten av-prog (gjelder 2 stk bærbare). Etter at jeg også 'fjernet' reklamepopup-saken som kommer ved oppdatering, så merker jeg ingenting til programmet. Får bare stole på at det er så bra som antivirustesten fra av-comparatives viser :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Norton Internet Security 2008, og er godt fornøyd. Det gjør jobben sin, oppdateres seg i bakgrunnen og kjører i skrivende stund på ~12mb minne. Enkelt oppsett, og hvis det er noe krøll så gjør den som jeg sier. Dukker opp en og annen gang og spør om jeg vil tillate nylig installerte programmer å koble til internett, det er faktisk det nesten det eneste som gjør at jeg vet det kjører.

Lenke til kommentar
Dette blir ofte en diskusjon ala Internett Explorer suger, bruke heller FireFox. Har selv brukt NIS (05, 06, 07) tidligere og har aldri opplevd noe trøbbel med det. Programmet ble bedre og bedre. Dessuten fungerer det godt mot trusler, noe som bør være en av hovedkriteriene når man velger seg et av-system.

 

Ønsker ikke å hive meg på en diskusjon om hvilket av-prog som er best, da det antakelig er subjektivt hva som foretrekkes. I dag bruker jeg F-secure og Avira (gratis) på de PC-en vi har hjemme (5 stk). At noen har dårlige erfaringer med Norton får man bare respektere, men å kalle det et elendig av-prog. blir bare tull.

 

Kan jeg spørre hvilke erfaringer har du med Avira? Jeg har hatt F-secure og Norton og er ikke fornøyd med noen av dem, jeg leter for tiden etter noe annet.

 

Den erfaringen jeg har med Avira, er at den tilsynelatende bruker lite ressurser. Pc starter like rask opp som da jeg kjørte uten av-prog (gjelder 2 stk bærbare). Etter at jeg også 'fjernet' reklamepopup-saken som kommer ved oppdatering, så merker jeg ingenting til programmet. Får bare stole på at det er så bra som antivirustesten fra av-comparatives viser :)

 

Ok. Takk skal du ha:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...