Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei, så håpet er ikke ute da ^^

Du kan også ta VG2 Data elektronikk og ta VG3 romteknologi som jeg gjør nå, da får du mulighet til å ta tilleggs fag som privatist, gratis inkl. undervisning og du får tittelen romteknolog på CV :D

 

Driver å vurderer å søke til neste år, må bare få meg litt mer selv disiplin først og begynt å trene litt igjen :p

Lenke til kommentar
Å ta Data og Elektronikk andreåret kunne vært noe det, men tredjeåret må jeg vel gjerne bort fra Narvik for å ta?

Du må ikke langt, ikke lengre enn andøya ....

Du får ikke Generell studiekompetanse bare av å gå der, men om du tar norsk og historie som ekstra fag så får du det.

Du kan også lett ta FY1 da den er veldig lik romfysikken vi driver med, men nok off topic :p

 

PS. Vi drar på studie tur til LA rett før påsken, sånn er det vært år :D :D

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som i vinter engang fortalte litt om når han var på opptak. Han demonstrerte en test som fikk meg til å både se og tenke i kryss :D

Han sa ikke om testen hadde noe navn, men siden den ikke er nevnt i den første posten regner jeg med at den (DMT).

 

Det tok ikke meg lang tid å innse at jagerflypilot ikke var veien å gå for meg :D

Lenke til kommentar

Hehe, ja. den dmten var spesiell. Helt uforventet det jeg trodde. Uansett så er ikke det testen folk som skal på opptak bør vite om på forhånd.

Derfor er det også sagt at den bør holdes hemmelig for folk utenfor opptaket.

Grunnen er nok fordi at folk stiller lettere forberedt på noe helt annet om det er blitt fortalt på forhånd. Kontra det som virkelig møter dem når testen er der og presterer dermed mye dårligere fordi de har tankene helt andre steder.

Lenke til kommentar
Jeg har en kompis som i vinter engang fortalte litt om når han var på opptak. Han demonstrerte en test som fikk meg til å både se og tenke i kryss :D

Han sa ikke om testen hadde noe navn, men siden den ikke er nevnt i den første posten regner jeg med at den (DMT).

 

Det tok ikke meg lang tid å innse at jagerflypilot ikke var veien å gå for meg :D

 

Det var nok ikke DMT nei. Vet hvilken du snakker om, og kan si med en gang at du bør ikke bli avskrekket fra av å søke pga av den. De fleste gjør det dårlig på testen du snakker om. :)

Lenke til kommentar
Jeg har en kompis som i vinter engang fortalte litt om når han var på opptak. Han demonstrerte en test som fikk meg til å både se og tenke i kryss :D

Han sa ikke om testen hadde noe navn, men siden den ikke er nevnt i den første posten regner jeg med at den (DMT).

 

Det tok ikke meg lang tid å innse at jagerflypilot ikke var veien å gå for meg :D

 

Det var nok ikke DMT nei. Vet hvilken du snakker om, og kan si med en gang at du bør ikke bli avskrekket fra av å søke pga av den. De fleste gjør det dårlig på testen du snakker om. :)

 

Tenker vi banking i bord og ordkrøll?

 

Kan hende jeg vet for lite om en jagerflypilots daglige virke, men å sitte i bodø å vente på at en russer skal nærme seg norsk luftrom, for så å fly etter han, kvalifiserer ikke som spennende for meg :p

 

Bør vel uansett sette meg litt mer inn i yrket før jeg avskriver det helt.

Bare tanken på å kunne bli dimittert fordi lilletåa di er for lang, etter 1 år er avskrekkende.

Lenke til kommentar
Jeg har en kompis som i vinter engang fortalte litt om når han var på opptak. Han demonstrerte en test som fikk meg til å både se og tenke i kryss :D

Han sa ikke om testen hadde noe navn, men siden den ikke er nevnt i den første posten regner jeg med at den (DMT).

 

Det tok ikke meg lang tid å innse at jagerflypilot ikke var veien å gå for meg :D

 

Det var nok ikke DMT nei. Vet hvilken du snakker om, og kan si med en gang at du bør ikke bli avskrekket fra av å søke pga av den. De fleste gjør det dårlig på testen du snakker om. :)

 

Tenker vi banking i bord og ordkrøll?

 

Kan hende jeg vet for lite om en jagerflypilots daglige virke, men å sitte i bodø å vente på at en russer skal nærme seg norsk luftrom, for så å fly etter han, kvalifiserer ikke som spennende for meg :p

 

Bør vel uansett sette meg litt mer inn i yrket før jeg avskriver det helt.

Bare tanken på å kunne bli dimittert fordi lilletåa di er for lang, etter 1 år er avskrekkende.

 

Hehe, var den jeg trodde du tenkte på ja, og det er nok ikke DMT :p

 

Kan forsikre deg om at en jagerflygers daglige virke er betydelig mer variert enn som så, det å sitte på QRA'en er ikke noe en gjør hver dag. Tror du skal lete lenge for å finne et like variert yrke som flyger i Forsvaret, og etter min mening like spennende. Men for all del, noen synes det mest spennende i verden er debit vs credit, dem om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...