Gå til innhold

Kulturo: Metallica vil slippe gratis album


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

I likhet med Radiohead, så får sikkert folk valget om de vil betale eller ei, men Griske-Lars kommer sikkert ikke til å finne seg i det dersom folk ikke betaler minimum 1$ tenker jeg.

Lenke til kommentar

Ganske merkelig ja, men kanskje de har innsett hvilke muligheter de egentlig har med internett ?

 

Men mener å ha lest at de først må bli ferdige med sin nåværende kontrakt med plateselskapet. Og usikker på om neste album er siste i kontrakten eller om de må gi ut et til etter det på normalt vis først.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at de saksøkte Napster var at de fant ut at sangen "I dissappear" lå ute der, før de hadde gitt den ut. De drev fortsatt i studio med den.

 

Jeg vil helst høre en offisiel uttalelse fra Metallica at de har tenkt å gjøre som radiohead. De har antageligvis bare luftet tanken. Tror de fleste helst vil ha plata fysisk i hånda. Det vil i alle fall jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

som graslauk sier.

De fleste som er glad i musikk og liker å ha en fysisk disk, kjøper CD-en. Jeg var selv ivrig musikksamler og kjøpte musikken jeg likte.

Folk som laster ned og ikke kjøper CD-en, har i utgangspunktet uansett ikke tenkt å kjøpe CD-en. Litt rar måte å si det på, men jeg tror folk forstår ;)

Lenke til kommentar
I likhet med Radiohead, så får sikkert folk valget om de vil betale eller ei, men Griske-Lars kommer sikkert ikke til å finne seg i det dersom folk ikke betaler minimum 1$ tenker jeg.
Hva faen gjør vel det? 1 dollar er 5 kroner, det er ingenting for ei plate. Det er jo ikke mulig å lage/gi ut ei plate uten å selge den for penger. Man kan jo ikke forvente at alle plutselig skal gi ut plater gratis. Synes de burde ha en miniumspris på 2 dollar. Så kan de hardcore fansa donere 1000 dollar om så.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det var ikke sånn ment, men når folk skal få valget om de vil betale eller ei, så synes jeg at de skal finne seg i at flesteparten faktisk ikke velger å betale. Nå vet vi jo ikke hvordan det blir fra Metallica sin side, men selv har jeg ingen ting imot å måtte betale for bra musikk ;)

Lenke til kommentar
som graslauk sier.

De fleste som er glad i musikk og liker å ha en fysisk disk, kjøper CD-en. Jeg var selv ivrig musikksamler og kjøpte musikken jeg likte.

Folk som laster ned og ikke kjøper CD-en, har i utgangspunktet uansett ikke tenkt å kjøpe CD-en. Litt rar måte å si det på, men jeg tror folk forstår ;)

 

Jeg har store vansker med å finne musikk jeg liker i butikk, så jeg bruker internett for alt det er verdt. En del plater blir bestilt over nettet fra Norge og utland, og en del plater blir faktisk kjøpt, betalt og lastet ned lovlig. En del av dem blir selvsagt brent ut på vanlig plate for å spilles i bilen og andre steder, men jeg har ganske mye muskk kun lagret på PCen. For meg kommer CDen aldri til å dø helt, men jeg liker å ha musikk lagret på PCen likevel. Det sparer mye plass, og jeg kan spille hele musikksamlingen min i strekk (blir over fem dager sammenhengende) uten å måtte tenke på å skifte plate eller hoppe over spor jeg ikke liker så mye. ;)

 

Og bare så det er sagt har jeg samtlige av platene til Metallica liggende på PCen, kopiert over fra platesamlingen min. For meg er det ikke enten eller, men ja takk, begge deler. ;)

Lenke til kommentar

Times change so does Metallica

 

Tro hvem som har klart og manipulere "Griske-Lars" til å gå med på det ?

 

Var ikke akkurat lite penger og advokater han satte i sving da Napster var BIG

 

 

Så spørs det hvor mye sjel som blir lagt igjen i musikken når dette kansje kommer til og bli en trend i musikkindustrien

Lenke til kommentar

Så et cover på et musikkblad i dag (tror det var MetalHammer, men er ikke sikker) som hadde Metallica på forsiden og teksten "The solos are back!". Det lover jo bra. ;) Dette blir neppe Kill 'Em All Again eller Another Black Album, men det blir nok neppe verre en St Angrer-noe-innnmari-på-at-jeg-betale-for- denne-dritten! :lol:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...