Gå til innhold

Fototreff i Oslo 24. mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som en god ide - jeg skal på fest senere den dagen; så jeg må nok dra i halv seks tiden. Men vi burde rekke både fotgrafering og spising innen den tid.

 

Så forøvrig at en av de andre norske foto-sidene arrangerer en fotografisk by-vandring (riktignok i Stavanger). Noen som har en ide hvordan en slik vil foregå uten at man mister for mange på veien ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Eller møteplass og fotolocation for den saks skyld. Greit at vi har noen ideer, men vi har vel ingen konkrete locations.

 

Men hva med å møte kl. 12.00 foran tavla på Oslo S? Eller samme klokkeslett ved fontena utenfor Nationaltheateret hvis dette blir nærmere. :)

Lenke til kommentar
Eller møteplass og fotolocation for den saks skyld. Greit at vi har noen ideer, men vi har vel ingen konkrete locations.

 

Men hva med å møte kl. 12.00 foran tavla på Oslo S? Eller samme klokkeslett ved fontena utenfor Nationaltheateret hvis dette blir nærmere. :)

 

Kan du la være å pirke på meg hele tiden?! :p *arg*

 

jeg foreslår:

 

Oslo S gå til Majorstua - Tbane til Holmenkollen - Tbane tilbake.

 

Andre kan jo foreslå det de føler for, og så kan vi lage en plan basert på forslagene folk flest ønsker :)

Lenke til kommentar
Kl 12.00 foran Oslo S høres bra ut!

Stemmer for denne.

 

Nå er det vel ikke så mye spennende å ta bilder mellom Nasjonalteateret og Majorstua? Særlig når det er ørten hundre shoppegærne mennesker i gatene ?

 

En alternativ rute med litt færre mennesker i veien kan være å gå fra Oslo S via domkirken (som er kledelig innpakket for tiden) til Tinghuset/regjeringskvartalet (mange store bygninger, ned til Youngstorget så bort til blå (ved Akerselva)? Og kanskje følge Akerselva oppover til vi treffer en buss som kan ta oss til Majorstua ?

 

Ikke langt fra Blå ligger jo den gamle restauranten La Guitarra - de bygningene er jo gamle og fotogene.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Kan du la være å pirke på meg hele tiden?! :p *arg*

Pirke, nei. :p Har jeg gjort det før forresten?

 

Ser ut som folk lever i litt forskjellig oppfatning om hva som er fotoplanene for dagen. Jeg har i det siste trodd at det var gamle og slitte bygninger vi skulle fotografere, med portretter forhåpentligvis. Så vidt jeg vet er det ikke så mange av de på Holmenkollen, Christian. Du har jo vært han som har pusha litt på det forslaget, som også er et godt et. Men har på følelsen at folk var litt negative til så mye gåing, så var det ikke Oslo Øst vi endte opp på? Får satse på at tomsi har litt locations i hode, da jeg har fått inntrykk av at du er godt kjent langs Akerselva.

 

Men 12.00 ved tavla da. :)

Lenke til kommentar
Ser ut som folk lever i litt forskjellig oppfatning om hva som er fotoplanene for dagen. Jeg har i det siste trodd at det var gamle og slitte bygninger vi skulle fotografere, med portretter forhåpentligvis. Så vidt jeg vet er det ikke så mange av de på Holmenkollen, Christian. Du har jo vært han som har pusha litt på det forslaget, som også er et godt et. Men har på følelsen at folk var litt negative til så mye gåing, så var det ikke Oslo Øst vi endte opp på? Får satse på at tomsi har litt locations i hode, da jeg har fått inntrykk av at du er godt kjent langs Akerselva.

Jeg satser på at anew kan fylle tomrommene i kunnskapen min :)

 

Men 12.00 ved tavla da. :)

Det er en deal.

 

Tom

Lenke til kommentar
Kl 12.00 foran Oslo S høres bra ut!

Stemmer for denne.

 

Nå er det vel ikke så mye spennende å ta bilder mellom Nasjonalteateret og Majorstua? Særlig når det er ørten hundre shoppegærne mennesker i gatene ?

 

En alternativ rute med litt færre mennesker i veien kan være å gå fra Oslo S via domkirken (som er kledelig innpakket for tiden) til Tinghuset/regjeringskvartalet (mange store bygninger, ned til Youngstorget så bort til blå (ved Akerselva)? Og kanskje følge Akerselva oppover til vi treffer en buss som kan ta oss til Majorstua ?

 

Ikke langt fra Blå ligger jo den gamle restauranten La Guitarra - de bygningene er jo gamle og fotogene.

 

Tom

 

Det kan jo gå fint *pakke gps, så vi ikke går oss vekk*

 

Kan du la være å pirke på meg hele tiden?! :p *arg*

Pirke, nei. :p Har jeg gjort det før forresten?

 

Ser ut som folk lever i litt forskjellig oppfatning om hva som er fotoplanene for dagen. Jeg har i det siste trodd at det var gamle og slitte bygninger vi skulle fotografere, med portretter forhåpentligvis. Så vidt jeg vet er det ikke så mange av de på Holmenkollen, Christian. Du har jo vært han som har pusha litt på det forslaget, som også er et godt et. Men har på følelsen at folk var litt negative til så mye gåing, så var det ikke Oslo Øst vi endte opp på? Får satse på at tomsi har litt locations i hode, da jeg har fått inntrykk av at du er godt kjent langs Akerselva.

 

Men 12.00 ved tavla da. :)

 

Sukk, nå var det vel strengt tatt dere som pushet Holmenkollen som eneste location, ikke jeg?

Besides; jeg kan ikke helt se problemet med å gå noen kilometer, beklager. Jeg er selvfølgelig med på det meste, men et sted og bare et sted blir vel kanskje noe kjedellig i lengden, men nei, jeg blir ikke klok på hva som er bestemt jeg :) Jeg fikk mer inntrykk av at en ikke visste helt sikkert..dessuten; bedre å komme med forslag enn å bare kutte dem ned, så jeg holder motet oppe :)

Lenke til kommentar

Planen til Tom høres sånn ca. bra ut. Regjeringskvartalet er bra, og så kan vi tusle oppover elven til Sagene (eller helt opp til Nydalen), hvor vi enten kan ta 20-bussen ned til Majorstuen, eller 37-bussen tilbake til utgangspunktet.

 

Er det godvær, og "litt" lavere vannføring enn nå om dagen, kan Christian stå modell i Labekkfallene.

Lenke til kommentar

Jeg kommer neppe til å rekke å være med denne gangen, selv om jeg har lyst. Men om dere har tenkt dere bort mot Akerselva bør dere kanskeje vurdere å ta turen rundt Hausmania ved Blå. Mye flott grafitti som gir morsomme bakgrunner.

 

Ellers er det flere facebook-grupper som har tema modeller/fotografer der man kan legge ut en forespørsel om TFP'er.

 

JF

Lenke til kommentar
Jeg kommer neppe til å rekke å være med denne gangen, selv om jeg har lyst.

Synd - men endrer ting seg slik at du kan bli; så er det bare ådukke opp.

 

Men om dere har tenkt dere bort mot Akerselva bør dere kanskeje vurdere å ta turen rundt Hausmania ved Blå. Mye flott grafitti som gir morsomme bakgrunner.

Takk for tipset - det slike ting jeg ser for meg at vi kan bruke.

 

Tom

Lenke til kommentar
Planen til Tom høres sånn ca. bra ut. Regjeringskvartalet er bra, og så kan vi tusle oppover elven til Sagene (eller helt opp til Nydalen), hvor vi enten kan ta 20-bussen ned til Majorstuen, eller 37-bussen tilbake til utgangspunktet.

 

Er det godvær, og "litt" lavere vannføring enn nå om dagen, kan Christian stå modell i Labekkfallene.

 

Du er en moroklump du :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...