Gå til innhold

Fototreff i Oslo 24. mai


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nedover Akerselva før og tatt bilder, og vil ikke si det er den beste fotoerfaringene jeg har. Skal i midlertidig legge til at jeg brukte min mors Canon 400D (som er et greit nok kamera det), skjøt i JPG, hadde generelt ganske lite peiling, og det var mørkt. Og ettersom jeg ikke hadde stativ eller lyssterkt objektiv for hånden, var det lite bra bilder fra den turen.

 

Men tomsi42 pusher jo fælt på det da. Ser flere bilder han har tatt derifra tidligere. Stemmer flertallet for dette, blir jeg selvfølgelig med, men ønsker gjerne flere forslag.

 

Vet ikke hvordan naturen er nedover fra Holmenkollen, men jeg er som sagt keen på å få et landskapsbilde av Oslo. En annen idé kan være å fotografere terrengsykkelfolka i Frogneseteren. Vet ikke om noen her kjenner til dette communityet, men vi kan da bare være der uansett. Men selvfølgelig hadde det vært best om vi hadde hatt noen bekjente i blant tohjulingene. Jeg kjenner noen som er ganske aktive med dirtjumping som bor i nærheten av meg. Kan sikkert ta kontakt med dem hvis dette er et godt alternativ. :)

Lenke til kommentar

Litt skeptisk til å gå en faktisk tur. Da må vi bevege oss en del, og mest sannsynlig i et tempo som passer alle. Tenkte ikke på at noen har problemer med å henge med grunnet sprekhet, men at folk stopper opp for å fotografere, mens andre har lyst til å gå videre siden de ikke finner noen interessant motiver akkurat der. I hvertfall når vi er så mange er det kanskje greit å holde oss på et område, slik at alle kan jobbe som de vil...?

Lenke til kommentar
Litt skeptisk til å gå en faktisk tur. Da må vi bevege oss en del, og mest sannsynlig i et tempo som passer alle. Tenkte ikke på at noen har problemer med å henge med grunnet sprekhet, men at folk stopper opp for å fotografere, mens andre har lyst til å gå videre siden de ikke finner noen interessant motiver akkurat der. I hvertfall når vi er så mange er det kanskje greit å holde oss på et område, slik at alle kan jobbe som de vil...?

 

bare et genispørsmål da; Hvordan tenkte du vi skulle komme fra Oslo S til majorstua og samtidig kunne ta bilder? :) det blir gåtur der og :p

Holmenkollen alene blir vel strengt tatt veldig ensformig?

Lenke til kommentar

Hvis vi går fra Oslo S til Majorstua kun for å ta T-banen fra Majorstua, hadde jeg sett på det som mer en gåtur, fremfor en fototur. Derimot ville det fra Holmenkollen vært en fototur. Kunne uansett tatt banen fra Jernbanetorget da...? Mulig at Holmenkollen i seg selv blir litt kjedelig...

 

Noen som har lyst til å ta noen portretter a? Kan jo fint rigge opp et par blitser i skogen å få til noe fett. Vet vi har tre SB-800 som sagt, som burde duge fint til det. Softbox og liknende er det vel kanskje dårlig med blant Oslo-folket...

Lenke til kommentar
Hvis vi går fra Oslo S til Majorstua kun for å ta T-banen fra Majorstua, hadde jeg sett på det som mer en gåtur, fremfor en fototur. Derimot ville det fra Holmenkollen vært en fototur. Kunne uansett tatt banen fra Jernbanetorget da...? Mulig at Holmenkollen i seg selv blir litt kjedelig...

 

Noen som har lyst til å ta noen portretter a? Kan jo fint rigge opp et par blitser i skogen å få til noe fett. Vet vi har tre SB-800 som sagt, som burde duge fint til det. Softbox og liknende er det vel kanskje dårlig med blant Oslo-folket...

 

Kan ikke de som skal være med komme med forslag på det de vil ta bilde av. Jeg er fremdeles skeptisk til en tur som bare er et sted, det blir litt kjipt i lengden, og det kan være mer utfordrende å faktisk bevege seg og velge mellom flere motiver og temaer fremfor panorameutsikter som ikke nødvendigvis alle får utbytte av.

 

 

Jeg for min del ønsker mer variert enn sist gang, Tom hadde jo noen forslag knyttet til urbane ting,byliv etc. Legger en til natur og portrett så har en noe for alle, slik at det blir å utvikle seg på flere ting, besides; ingen dør av å gå, og hva angår din tanke om gåturer, så er det strengt tatt hva en gjør det til selv som avgjør hvor fin den er. Motiver finnes alle steder, det handler jo bare om å se etter det :)

Lenke til kommentar

Digger sånn nedslitte/forlatte fabrikklokaler og annet som har stått urørt i mange år, kan gjerne være rustne biler eller whatever. Selvfølgelig vanskelig å finne slikt og få som vet om slike "skatter". Blir sikkert vanskelig å få til.

 

Edit: leif

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar

Er med på en ny fototur.

men hvor?

Er enig at det lureste med tanke på at vi er en del er vel å holde seg til ett område.

jeg for min del syntes det høres spennende ut med litt mystiske/gamle/slitte byggninger.

Men er altids gøy med action foto av sykkelfolk (men det kan vel kanskje jeg og Thomas ta en annen dag=) Men vet noen om noen bra steder med bygninger som duger da?

Er jo også ganske morsomt å ta noen portretter med gamle hus/fabrikker som bakgrunn.

Lenke til kommentar

Spjuk skriver sitt syvende innlegg. :p (blir spennende å se hvordan dette utvikler seg)

 

Gammeldags arkitektur virker morsomt. :) Portertretter med slitte fabrikkbygg som bakgrunn virker enda morsommere. Men med mangel på modeller sliter vi litt da. Vet ikke noen av oss er ekstremt fotogene...

Lenke til kommentar

Kan godt fotografere gutte/menn, så sant de faktisk gidder å stille opp på ordentlig. Mener at modellen faktisk må prøve å gjøre noe for bildet, og ikke kun være der, kun for å være der. Fort sånn det blir hvis man skal eksperimentere med portetter av venner. Med kan jo hende Christian er en skikkelig flink modell da. :p

Lenke til kommentar
Kan godt fotografere gutte/menn, så sant de faktisk gidder å stille opp på ordentlig. Mener at modellen faktisk må prøve å gjøre noe for bildet, og ikke kun være der, kun for å være der. Fort sånn det blir hvis man skal eksperimentere med portetter av venner. Med kan jo hende Christian er en skikkelig flink modell da. :p

 

Vi får se :p Alltid hatt lyst å prøve :p

Lenke til kommentar

Jeg merker at det rykker i noen homofobiske nerver jeg ikke visste at jeg hadde ved tanken på en spraybrun Christian innsmurt med babyolje, poserende i bar overkropp... :roll:

 

Wipeout hadde jo noen venninder som etter sigende gjerne stilte opp, om vi hadde et opplegg. Kunne blitt bra om vi kunne finne en nedlagt fabrikk ell., og utstyrte oss med litt lys (en haug med SB-800 gjør fortsatt ikke susen, om lyset er direkte).

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...