Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste beviset jeg har..

 

sl76u0.jpg

 

Intel Q9300 2.4GHz, 1333FSB @ 3.0 GHz, 1600FSB (Vann), OCZ Reaper 1066 MHz @ 1200MHz, XFX nVidia GeForce 9800GTX+ 3xSLI @ stock på et XFX nForce 780i.

 

Kan klokke CPU lengere, men har ikke noe utbytte av det før jeg får ddr3 minne tror jeg.

Skal også nevnes at harddisken min muligens trekker ned matinga siden jeg har en WD Caviar 500 GP. Skal skaffe to stk 500GB Black og sette de i Raid-0 config senere for og se om det hjelper på performancen. (Hardware er sponset av Lånekassen <3)

 

Wait 4 update. :)

*edit* Ny score.

Og hva er feature test? Bør jeg deaktivere dette? Ser at ingen andre har det..

Endret av EditeD
Lenke til kommentar
Eneste beviset jeg har..

 

sl76u0.jpg

 

Intel Q9300 2.4GHz, 1333FSB @ 3.0 GHz, 1600FSB (Vann), OCZ Reaper 1066 MHz @ 1200MHz, XFX nVidia GeForce 9800GTX+ 3xSLI @ stock på et XFX nForce 780i.

 

Kan klokke CPU lengere, men har ikke noe utbytte av det før jeg får ddr3 minne tror jeg.

Skal også nevnes at harddisken min muligens trekker ned matinga siden jeg har en WD Caviar 500 GP. Skal skaffe to stk 500GB Black og sette de i Raid-0 config senere for og se om det hjelper på performancen. (Hardware er sponset av Lånekassen <3)

 

Wait 4 update. :)

*edit* Ny score.

Og hva er feature test? Bør jeg deaktivere dette? Ser at ingen andre har det..

 

 

1. Du må deaktivere PhysX i nVidia kontrolpanel for å få "gyldig" score.

2. Du får masse igjen for å klokke CPU lenger. Med DDR2 på 1200Mhz er DDR3 bare tull og bortkastede penger.

 

Om du ser på andres screenshot eller compare URL, har du 3ganger så høy CPU score i forhold til det du skal ha. CPU Test2 drar nytte av PhysX/skjermkortet istedenfor CPU.

 

Feature test er bare til pynt. De har ingen ting med 3dmark scoren din å gjøre, så du trenger ikke kjøre dem.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Scoren er legit den, nVidia har en teknologi for å forbedre ytelsen som 3Dmark kan bruke.

 

 

 

Når alle er enige om et sett instillinger som skal brukes for sammenligning så nytter det ikke at noen avviker fra disse.

 

Jeg sier ikke at scoren er juks, men den kan ikke sammenlignes med resten av resultatene i tråden. Når den ikke kan sammenlignes, så betyr den pent lite.

 

PS: AMD/ATI kan også kjøre PhysX

Endret av formann
Lenke til kommentar
Ser ingen ting i post 1 av trådstarter.

 

 

Nei, det er som regel ikke nødvendig å si noe.

 

Ingen av resultatene i første post er med PhysX. Det er ikke vanlig å sammenligne resultater med PhysX, verken på dette forumet eller på noen andre rundt om i verden.

 

Isteden for å kverulere kan du jo sjekke det opp selv. Xtremesystems eller overclockers.com er et fint sted å begynne.

Lenke til kommentar
Ser ingen ting i post 1 av trådstarter.

 

 

Nei, det er som regel ikke nødvendig å si noe.

 

Ingen av resultatene i første post er med PhysX. Det er ikke vanlig å sammenligne resultater med PhysX, verken på dette forumet eller på noen andre rundt om i verden.

 

Isteden for å kverulere kan du jo sjekke det opp selv. Xtremesystems eller overclockers.com er et fint sted å begynne.

 

Denne tråden er på hw.no, og det står ingen ting om det på post 1. Logikk 4tw.

Lenke til kommentar
Ser ingen ting i post 1 av trådstarter.

 

 

Nei, det er som regel ikke nødvendig å si noe.

 

Ingen av resultatene i første post er med PhysX. Det er ikke vanlig å sammenligne resultater med PhysX, verken på dette forumet eller på noen andre rundt om i verden.

 

Isteden for å kverulere kan du jo sjekke det opp selv. Xtremesystems eller overclockers.com er et fint sted å begynne.

 

Denne tråden er på hw.no, og det står ingen ting om det på post 1. Logikk 4tw.

 

 

Logikk?

 

Mener du at det ikke spiller noen rolle hvilke instillinger vi bruker i Vantage, bare fordi det ikke står noe i første post?

 

Hva er vitsen med å poste scores og sammenligne resultater når ikke alle følger samme mal? Det blir helt meningsløst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

35289 med den settingen jeg bruker 24/7

Med PhysX

Kjølt med luft

 

ic7 940 @ 3,75 HT

295 x 2 @ 653/1408 (minne 1054)

 

Helt random settings.

 

Disse resultatene bar blitt mange tusen bedre i 2009, bare med nye drivere.

 

 

PS: AMD/ATI kan også kjøre PhysX

Hvorfor kan ikke den være på da? Skal man slå av en ting pga ene produsenten ikke får til like bra?

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk ny-PCn i dag, så her er mitt resultat rett fra butikken, standard innstilling (ingen overklokking):

 

P14202 3DMarks

10873 (CPU)

15817 (Grafikk)

 

http://service.futuremark.com/home.action?...p;resultType=19

 

Begge testene er samme maskin, har bare kjørt den to ganger.

Kjører trial version, så PERFORMANCE preset som eneste mulighet.

 

System:

AMD Phenom II X4 955 Processor

AMD ATI Radeon HD 5870, 1 GB

4 GB RAM

Windows 7 Pro

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...