Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tok og opppgraderte min gamle traver av en maskin her om dagen (ikke helt frivillig siden skjermkortet takket for seg) og fikk et relativt pent resultat i 3dmark Vantage.

 

Synes ikke det var så verst for en maskin som er godt over 2 år gammel og jeg bare skiftet skjermkort (og doblet mengden RAM, ikke at det er så fryktelig viktig).

 

Sammenligning av det gamle og nye skjermkortet:

post-30791-1268955282,2321_thumb.jpg

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en så sinnsykt herlig D0 chip her for en uke siden.. gjorde 4ghz på 1,26v. Kjølig er den også. Jeg med å klokke stort til jeg får to stk hd5870 for quadfire, men dette fungerer utmerket for 24/7 klokk, kan muligens gå litt ned på cpu volt, men ligger trygt på temperaturer så gidder ikke bry meg for mye med tweeks akkurat nå.

 

Er det godkjent?

CPU: 4,2ghz @1,31v Skjermkort:935/1135 @1,16v

post-169666-1269299439,6241_thumb.png

 

Edit: ser at skjermkorta er satt ned på frekvens her, glemte vist å klokke begge kjernene til det samme.. hehe, mer å gå på da :blush:

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Fikk en så sinnsykt herlig D0 chip her for en uke siden.. gjorde 4ghz på 1,26v. Kjølig er den også. Jeg med å klokke stort til jeg får to stk hd5870 for quadfire, men dette fungerer utmerket for 24/7 klokk, kan muligens gå litt ned på cpu volt, men ligger trygt på temperaturer så gidder ikke bry meg for mye med tweeks akkurat nå.

 

Er det godkjent?

CPU: 4,2ghz @1,31v Skjermkort:935/1135 @1,16v

post-169666-1269299439,6241_thumb.png

 

Edit: ser at skjermkorta er satt ned på frekvens her, glemte vist å klokke begge kjernene til det samme.. hehe, mer å gå på da blush.gif

 

Det er nok bare kortet som klokker seg ned i 2D mode, helt normalt.

Ellers en flott score.thumbup.gif

Lenke til kommentar

Det er nok bare kortet som klokker seg ned i 2D mode, helt normalt.

Ellers en flott score.thumbup.gif

 

Hehe, joda, 2d klokken er grei, men det er 880mhz på kjerne under 3d som du ser, den andre kjernen var 935mhz og minne 1135mhz

 

Huff da, men hvorfor bruker du ikke afterburner til klokking av skjermkortet?

Lenke til kommentar

Sitt å vente på en dag(EDIT)/natt med kaldt stabilt vær med lav luftfuktighet, så skal æ tilbringe dagen i garasjen ph34r.gif

hihi, da blir det afteburner til skjermkortet/ene og kanskje 1,5v+ på prosessoren dribble.gif

 

 

1,5v på luft, da snakker vi. Hvilket HK er det du kjører på?

Lenke til kommentar

Sitt å vente på en dag(EDIT)/natt med kaldt stabilt vær med lav luftfuktighet, så skal æ tilbringe dagen i garasjen ph34r.gif

hihi, da blir det afteburner til skjermkortet/ene og kanskje 1,5v+ på prosessoren dribble.gif

 

 

1,5v på luft, da snakker vi. Hvilket HK er det du kjører på?

 

Kjører RampageII kjører for tiden på 1704biosen.. driver å forbereder klokkedagen med å finne beste biosflash, men ser ut til at alle de nyeste fungerer omentrent like bra

Lenke til kommentar

Kjører RampageII kjører for tiden på 1704biosen.. driver å forbereder klokkedagen med å finne beste biosflash, men ser ut til at alle de nyeste fungerer omentrent like bra

 

 

Jeg kjører med R2E også men må bruke 1802 biosen pga 980Xen, har du funnet max BCLK på ditt HK ennå for mitt maxer på 224 bclk?

Lenke til kommentar

Kjører RampageII kjører for tiden på 1704biosen.. driver å forbereder klokkedagen med å finne beste biosflash, men ser ut til at alle de nyeste fungerer omentrent like bra

 

 

Jeg kjører med R2E også men må bruke 1802 biosen pga 980Xen, har du funnet max BCLK på ditt HK ennå for mitt maxer på 224 bclk?

 

Nei, har ikke maxa enda, men har kjørt 210bclk med 1,2v på NB, så tror nok jeg havner i samme høgge.. hvilken dato har hovedkortet ditt? mitt ble produsert i januar i år.

Lenke til kommentar

Har nå fått til oppsett med 8800gts 512mb som dedikert physx ved siden av 5970 som renderer. ;)

 

i5 750 @ 4200mhz

4gb Dominator 8-7-7-20

Gigabyte p55-ud3

5970 @ 1000/1220 (Catalyst 10.3)

8800gts @ 756/1102/1782 (Forceware 197.13)

 

Som dere ser går nvidia kortet på x4 pci-e. Men det har så og si ingen innvirkning på ytelsen, ettersom den bare tar seg av physx.

Syns jeg har fått til ganske greie resultater utifra en såpass "billig" rigg som dette.

post-62122-1270056786,3125_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

P12973 - Radeon 5870 @ 865/1300 Mhz - AMD 630 X4 @ 2.8 - Luftkjølt

 

Dette var ikkje mye å skryte av!!! :blush:

GPU Score:15100

CPU Score:9100

 

Hvor mange kjerner støtter Vantage?

Kanskje var kjøpet av AMD's 630X4 en tabbe?

Vil også bare si at eg kjører Crysis alt på High(1920x1080)uten noen problem.

Lenke til kommentar

4k lavere enn min GPU score, på 850/1200, og nesten 10k totalt, surt :whistle:

 

PS: Bare du fikk deg en 775 sokkel quad på 4ghz, så ville du ikke mangle noe på spillytelsen og GPU scoren iaff. Solgte min QX9650 til Betroz på forumet uvanlig billig, og han summer greit rundt på 4ghz 24/7 han, lav multi skulle vært ulovlig....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har jo allerede en 775 quad, men mangler 400mhz til 4.

 

Skal se om jeg ikke får klokket CPU-en litt til. Er litt redd for å drepe den mtp. høy volt, men skal nå oppgradere snart, so might as well have a little fun with it!

 

Men forstår ikke hvorfor jeg får så lav GPU score...

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Klokket opp til 3.8 men klarte ikke få den stabil på under 1.45v. Dette ga heller ingen utslag på GPU-scores, men fikk CPU-scoren opp 600-700 points - mao ingenting nevneverdig.

 

Tror jeg legger dette på is til jeg får Rampage 3 og 960 i hus.

 

Får håpe jeg for en gangs skyld får en CPU som ikke spiser volt til alle dagens måltider...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...