Gå til innhold

AMD frir til bedriftene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres bra ut dette. men jeg stusser over at de også bruker de gamle prosessorene med TLB-feil (X4 9600 og X3 8600). Kanskje det er fordi business-brukere ikke trenger så mye ytelse og at AMD dermed kan få solgt ut restlageret med B2-stepping?

For vanlig kontorbrukere vil nok dette neppe være merkbart.

Lenke til kommentar
det som er synd er vel at dagens intel cpuer er stabile, lavt effektforbruk og relativt lang levetid ( i alle fall på sokkelen).

 

så man kan vel ønske AMD velkommen etter.. selv om det bare er for bedrifter

 

 

 

Hvis du ikke viste, er det amd's bedre cpu design som gjør at sokkelen endrer seg, intel kommer etter nå i 2009, nahalem, så vent med å se ny cpu sokkel fra intel oftere fra nå.

 

Amd har fiksa at AM3 skal funke på AM2+ ;) hvertfall en del modeller som gjør det.

 

Bedre design snakker om HT links, Minekontrolleren, osv. ikke cpu ytelse.

 

125 watt for 2.5 ghz quad, med minnekontroller og HT, høyt, tja litt.

 

4850 45 watt for minnekontroll og HT og cpu mye, nah, amd har 780 chipsettet sitt til å backe alt opp, og det kan jeg si, jeg hadde valgt 780G basert pc over intel G35, uten å blunke, trenger man idetheletatt mye cpu ytelse på kontrorer... nei...

 

Amd leder kansje ikke på spill ytelse, men de har gode løsninger for folk flest, ikke at intel ikke har det, men de har ikke skjermkort som kan backe opp, og jeg hater intel for det, IGP fra intel er som å kaste bort 100000 muligheter med laptoppen din eller PC-en pga de klarer ikke en dritt.

 

Go amd, jeg vil se kontor pc'r som koster lite og kan faktisk kjøre grafikk!

Lenke til kommentar

Fremskritt for AMD :) Positivt.

Markedet dreier seg mot det bærbare markedet, og AMD gjorde det smart i å kjøpe ATI. De har tenkt på sikt og ser at CPU/GPU løsninger er viktige for bærbaren.

Håper AMD styrker posisjonen og kommer med nye løsninger før Intel får fingern ut å kjøper Matrox el lignende.

Lenke til kommentar
Fremskritt for AMD :) Positivt.

Markedet dreier seg mot det bærbare markedet, og AMD gjorde det smart i å kjøpe ATI. De har tenkt på sikt og ser at CPU/GPU løsninger er viktige for bærbaren.

Håper AMD styrker posisjonen og kommer med nye løsninger før Intel får fingern ut å kjøper Matrox el lignende.

 

 

det er nvidia som eier Matrox 3dfx.

 

 

INTEL har ikke noe annet valg enn å lage sine egne skjermkort.

 

NVIDIA hater intel

AMD hater intel

Via hater intel

 

Jah, har intel NOEN allianser, nei, de vil være alene på det store markedet det kan vi se, de senker prisene, hvorfor, for å slå ut amd, de lager atom for å slå ut via(noe de ikke kan)

 

En liten historie, nvidia og amd er gode venner, ATI og AMD sammen forandra ikke så mye heller, xbox 1, ja den skulle bruke den bedre k7 teknologien til AMD, men av en litt merkelig grunn ble det intel, jeg lukter noe rart i det, hvorfor velge en likt priset chip, som er tregere, og at nvidia må gjøre om chipsettet som AMD hadde vært med å lage.

 

jaja, Intel likte ikke helt K7 pga de fikk høy clock ganske så fort, og intel ville vinne som vanlig, og lagde netburst og greide å få 3.6 ghz'r som ble kokende varme og bare jobba med drit og aldri greide noe, men man så dem i alle pc'r fra hp, dell, acer, osv, skjønner ikke den heller.

 

La oss se på aliansene her:

 

Nvidia - Via

AMD - ATI / IBM.

 

så ja, intel står helt alene, jeg er virkelig fornøyd med via nvidia og amd/ati, ibm lager bare produksjons opplegg for amd, og vice versa, kjernene har så og si ingen likhets tegn, amd kjører x86_64 ibm kjører powerpc atm powerpc6.

 

så hvis intel sliter, er det ingen som hjelper intel i alle fall trur jeg.

 

Gleder meg til å se ka nvidia og via kommer opp med =)

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
[..] jeg hadde valgt 780G basert pc over intel G35, uten å blunke

Jeg også. Faktisk gjorde jeg det forrige uke, da jeg kjøpte et 780G-basert hovedkort til min nye stue-PC.

 

INTEL har ikke noe annet valg enn å lage sine egne skjermkort.

Ja, de er jo godt i gang og vil vel fortsette med det.

 

NVIDIA hater intel

AMD hater intel

Via hater intel

Javel? Hvorfor tror du det? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Å rette businessclass med "feil-prosessorer" mot bedriftsmarkedet og håpe at "vanlige kontorbrukere" ikke merker noe av dette er IDIOTISK. Så dumme tror jeg ikke det er. Saken må ha flere sider.

 

Anyway. Bra tiltak av AMD. Men var jaggu på tide. Har selv slitt med dette både privat og i jobbsammenheng:

 

- Fåglarana vet når jeg kan forvente å ikke få kjøpt nye prosessorer til min rigg.

- Ingen av jobb-pc'ene vi har som er AMD baserte har vist noe form for stabilitets-score-vilje de siste 5 årene. Bra i børjan, crap etter et drygt år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...