Gå til innhold

"GTAIV for PC very Doubtful"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper i alle fall de overveier muligheten til å lansere PC-versjonen via Steam slik de gjorde med GTA SA før de eventuell gjør noen endelig beslutning. Uten at jeg kan dokumentere noe, så har jeg inntrykket av at spill som lanseres på Steam piratkopieres i mindre grad enn spill distribuert igjennom de vanlige kanalene.

Uansett, inntil Rockstar kommer med noen offisiell uttalelse tar jeg disse ryktene om ingen PC-versjon med en klype salt. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Det er jo klart Rockstar sier det kansje ikke blir noen PC versjon nå, før lanseringen av Xbox 360 og PS3 versjonene kommer, for å selge mest mulig av de. Når salget av konsollspillene begynner å gå ned kommer Rockstar garantert ut og sier at PC versjonen er underveis. Det er taktisk markedsføring...

Lenke til kommentar
Steam eller ikke, PC-utgaven finner uansett veien ut på piratmarkedet. ;)

Vel, at spill blir tilgjengelig som piratvare har vi jo gang på gang fått demonstrert de siste 10-15 årene. Men som jeg sa at dersom Steam-spill ikke piratkopieres i samme grad som spill distribuert på gammelmåten er jo Steam er veldig fint alternativ for å distribuere spill.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Men for å ha sagt det:

 

Både Vice City og San Andreas ble annonsert til PC akkurat èn måned etter konsollutgavene. Hvis de har tenkt å kjøre samme strategien med GTA IV blir vi å kunne vente nyhetene i.l.a juni/juli. Grunnen til dette tror jeg som sagt er fordi Rockstar ønsker å presse salget til konsoll, samt/eller avvente å se hvordan salget går før de bestemmer seg.

Lenke til kommentar

Liten endring

 

GTAIII

PS2 - October 22, 2001

PC - May 20, 2002

XBOX - October 31 2003

 

VICE CITY

PS2 - October 27, 2002

PC - May 12, 2003

XBOX - October 31 2003

 

SAN ANDREAS

PS2 - October 26, 2004

PC og XBOX - June 7, 2005

Endret av SynT
Lenke til kommentar

Jeg ville sjekke den pirat-teorien, så etter å ha lett i et kvarter begynte jeg å laste ned GTA IV til xbox360. Alt jeg trenger er en chip, så har jeg hatt GTA IV gratis om noen få timer. Nå var det selvsagt bare en test, og jeg avbrøt nedlastingen straks jeg så det kom til å fungere.

 

Poenget er at den pirat-teorien er helt feil. Om man vet hvor man skal lete er det like lett å laste ned spill til konsoll som det er til PC. ;)

Lenke til kommentar

Men en forskjell på piratkopiering til PC og til konsoller er jo at man må gjøre fysiske inngrep i konsollen, altså montering av chip. Til PC derimot holder det med å laste ned programvare som kan knekke kopisperrer o.l. Et annet moment er at det også allerede eksisterer en stor kultur blant PC-brukerne i å piratkopiere spill, og at det dermed kanskje er langt flere PC-brukere som sitter med kompetanse på hvordan piratkopiere spill.

Kombinasjonen av fysiske inngrep og at det kanskje ikke er like mange som vet hvordan piratkopiere spill til konsoller kan jo bidra til å stimulere folk til å kjøpe spill til konsollene sine i større grad enn hva som er tilfellet blant PC-brukere. Dersom det finnes statistikk om piratkopiering på PC versus konsoll som går i favør av konsollene, samt at konsollene er utstyrt med maskinvare som skal hindre piratkopiering, kan jo dette være utslagsgivende for hvorvidt en utgiver velger kun konsollmarkedet.

Lenke til kommentar
Det er jo klart Rockstar sier det kansje ikke blir noen PC versjon nå, før lanseringen av Xbox 360 og PS3 versjonene kommer, for å selge mest mulig av de. Når salget av konsollspillene begynner å gå ned kommer Rockstar garantert ut og sier at PC versjonen er underveis. Det er taktisk markedsføring...

..og det funker. Jeg inkl en del andre på forumet har eller skal nok kjøpe seg konsoll i forbindelse med GTA4.

Lenke til kommentar

Klart det kreves mer å kjøre kopierte spill på konsoll enn det gjør å kjøre dem på PC, men hva så? Alt du trenger en liten chip, så er den saken løst permanent. Dette igjen gjør at det faktisk er langt mindre kopibeskyttelse på konsollspill enn det er på PC, nettopp fordi det er vanskeligere å kjøre kopierte spill på konsoll. Poenget er at om du vil ha kopierte spill på konsoll er det ikke noe problem, så den logikken med at PC-versjonen ikke kommer på grunn av piratkopier holder ikke helt mål. ;)

Lenke til kommentar
Klart det kreves mer å kjøre kopierte spill på konsoll enn det gjør å kjøre dem på PC, men hva så? Alt du trenger en liten chip, så er den saken løst permanent. Dette igjen gjør at det faktisk er langt mindre kopibeskyttelse på konsollspill enn det er på PC, nettopp fordi det er vanskeligere å kjøre kopierte spill på konsoll. Poenget er at om du vil ha kopierte spill på konsoll er det ikke noe problem, så den logikken med at PC-versjonen ikke kommer på grunn av piratkopier holder ikke helt mål. ;)

 

på 360 trenger du vel bare skru ut dvdspillern og firmware oppdatere den så kan man spille brente spill.

 

Uansett, er helt latterlig hvis GTA4 ikke blir gitt ut på PC, da blir det første GTA spillet som ikke har sett dagens lys til PCplatformen, noe som er litt trist.

Jeg kommer aldri til å kjøpe konsoll pga GTA, men jeg kommer til å kjøpe GTA hvis jeg kjøper konsoll.

Lenke til kommentar
Det er jo bare å søke på en side som http://www.tothegame.com/ ..jeg regner med at denne siden er like oppdatert og pålitelig som den var før.

 

Søker man på GTA her får man ikke opp stort under "PC", det er altså ikke planlagt å gi ut spillet på PC.

 

Det funker ikke på den måten. Tothegame.com må som alle andre basere seg på fakta. Det kan godt tenkes at Rockstar planlegger en PC-versjon (som faktisk er tradisjonen), men Tothegame.com kan ikke legge ut noe før det er offisielt bekreftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...