Gå til innhold

"GTAIV for PC very Doubtful"


Anbefalte innlegg

Nå er det jo mye vanskeligere å piratkopiere Steamspill, for å ikke snakke om at det er umulig online.

 

Dette blir jo stadig påstått, men ser ikke ut til å manifistere seg i virkligheten, alle store titler som er kun på steam blir jo kopiert, at små 5-dollars-spill eller nyutgivelser i steam-utgave ikke blir det er jo greit nok. Men i praksis ser ikke Steam ut til å hindre piratkopiering.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det finnes vel ingen spill på steam som man også får spilt online sammen med alle andre "lovlydige" spillere? Og ettersom at online-delen er en viktig del av opplevelsen, kan jeg godt tenke meg at systemer som Steam hjelper med å redusere piratkopiering...

 

Man har jo tradisjonelt ikke kunne spille online med andre lovlydige spillere på andre spill som ikke er/var på steam heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå er det jo mye vanskeligere å piratkopiere Steamspill, for å ikke snakke om at det er umulig online.

 

Dette blir jo stadig påstått, men ser ikke ut til å manifistere seg i virkligheten, alle store titler som er kun på steam blir jo kopiert, at små 5-dollars-spill eller nyutgivelser i steam-utgave ikke blir det er jo greit nok. Men i praksis ser ikke Steam ut til å hindre piratkopiering.

 

AtW

Det som er interessant er i hvilken grad Steam-spill piratkopieres. Steam-spill er jo veldig enkle å anskaffe og kjøpe/betale for som kanskje stimulerer folk til å få tak i disse lovlig. At man også fratas online-muligheter i de fleste Steam-spill når man piratkopierer er jo også en faktor.

Og for utviklerne er det vel også færre utgifter knyttet til nettdistribusjon slik som med Steam versus fysisk distribusjon, så her er det jo også penger å hente inn.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Det positive med steam i mine øyne er nok ikke det at det ikke "kan" piratkopieres. Alt som ligger ute på steam kan man få tak i like lett som noe annet spill.

 

Det er heller ikke online funksjonalitet som gjør at det ikke piratkopieres, for det gjelder også alle andre spill som har onlinefunksjonalitet.

 

Grunnen til at steam er så suksessfult er fordi spilla er relativt billige, i alle fall valve sine egne titler. De er såpass billige at det begynner å bli verdt å kjøpe spill igjen.

Hvis flere titler blir så billige kommer nok flere til å kjøpe pcspill. Jeg vil være så vågal å påstå at å senke prisen med 1-200 kroner for et vanlig PC spill ikke bare vil føre til mindre piratkopiering, men også mer penger i kassa for utviklerne.

 

La oss ta et par eksempeler. Call of duty, veldig bra spill, har kun spilt LAN og hadde glatt kjøpt det om det kostet under 300 kroner.

 

Orange box, rett over 200 kroner, glatt verdt det og innkjøpt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...