Gå til innhold

Dekkforhandler holder ikke avtale og så mister dekkene


Homme

Anbefalte innlegg

God dag

 

Det har seg sånn at fredag var jeg oppe på hos en dekkforhandler og leverte inn noen sommerdekk på felg som det skulle byttes dekk på, altså fortsatt bruke orginal felgene. Jeg fikk beskjed om at de skulle være ferdig på mandag, så reiste opp for å hente dem på mandagen, men de var ikke klare enda. Fikk beskjed om å komme tilbake på tirsdagen, og det samme hendte da. Så reiste opp tidligere i dag for nå hadde sjefen selv lovet at de skulle være ferdig. Men hva blir jeg møtt av? Joda, nå finner de plutselig ikke de dekkene jeg leverte inn på fredagen.. Så jeg reiste derfra relativt irritert, men hadde gitt fra meg telefonnr. og fått beskjed om at de skulle finne dem og ringe meg senere på dagen så jeg kunne hente dem i dag. De har ikke ringt.

 

Dette er dekk vi er avhengig av til russebilen, for har bare piggdekk stående på nå.

 

Hvilke rettigheter har jeg her egentlig? Viss de finner dekkene og viss de ikke finner dekkene.

Viss de finner dem, kan jeg kreve prisavslag og erstatning for kjørelengden jeg har måtte kjøre hver dag frem og tilbake fra dem?

Og viss de ikke finner dekkene, da går jeg utifra at jeg kan kreve nye felger og dekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har kvittering på innlevering av dekk på felg står du sterkt ellers ikke. Håper at vedkommende som ekspederte deg husker deg og innrømmer det. Uten kvittering er det nok vedkommende du bør jakte på for å få saken løst. Lykke til!

Lenke til kommentar

Har kvittering og vedkommende har husket meg ved alle annledninger jeg har vært der oppe. Har ikke fått hørt med dem i dag, så får kjøre opp i morgen å snakke med dem.

 

Men hva har jeg krav på av erstatnig viss de ikke finner dekkene? De hadde ikke fler felger som passet og kun noen litt brukte dekk (de vi skal ha).

Lenke til kommentar

Du kan helt klart stå på ditt og forlange at firmaet ordner opp , men da kan du rissikere at russetiden er over før det blir noen ordning.

Jeg aner ikke hvor dette er eller om det er noe bilhuggerifirma i nærheten. Hadde det vært noe slikt så tror jeg at jeg ville antydet muligheten av at firmaet skaffer brukbare felger derfra kostnadsfritt for dere.

Bare en tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...