Gå til innhold

Ny toppgrafikk fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes selve eycandy faktoren var en stor skuffelse fra dx9 til dx10

 

Nå er vel DX10 sånn at det er mye lettere for utviklere av spill (særlig da selskaper med mindre ressurser) å få inn "eyecandy". Det vil si at kommende spill vil se bedre ut på DX10 enn de ville ha gjort om de var blitt utviklet for DX9.

 

Det er kort sagt enklere å utvikle spill mot DX10 enn DX9. Dette vil neppe få noen betydning før langt flere enn dagens 15% av spillkjøpere kjører DX10, siden brukermassen må være tilstede før utviklere tør gå for "DX10 Only".

Og det som vil hindre den utvikling i særlig grad er "Vista only".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Og det som vil hindre den utvikling i særlig grad er "Vista only".

 

Jepp.

 

kanskje MS satser på "konsoll trikset" ?

(utvikling av et par DX10-Only kjempetitler (sponsa av MS åffkårs) som fører til at folk kjøper Vista pga DX10. Type Halo ting- Spillet selger konsollen, ikke omvendt)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Og det som vil hindre den utvikling i særlig grad er "Vista only".

 

Jepp.

 

kanskje MS satser på "konsoll trikset" ?

(utvikling av et par DX10-Only kjempetitler (sponsa av MS åffkårs) som fører til at folk kjøper Vista pga DX10. Type Halo ting- Spillet selger konsollen, ikke omvendt)

Jeg tror de blir nødt til det for i snakkende stund emigrerer brukere vekk fra MS og mange fler enn tidligere blir sittende på forrige OS (XP).

 

Men å selge Vista pga. DX10 spill vil kunne føre til at de mister mange bedriftskunder uansett. Men det er slik sett en spennende tid vi går i møte.

 

Ingen kort er like klare som de har vært før.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kom over en veldig bra side her! Tom's Hardware

 

Likte spesielt disse:

 

New for the 4800 series is AMD’s decision to split the clock of the GPU and shaders, following a move that NVIDIA made with the GeForce 8800: Back then, the shaders were clocked at 1.35 GHz, while the rest of the chip ticked at 575 MHz.

 

 

The 4850 256MB GDDR3 version will arrive as the successor of the 3850 256MB with a price in the sub-$200 range. The 4850 512MB GDDR3 should retail for $229, the 4850 512MB GDDR5 will set you back about $249-269. The big daddy, the 1GB GDDR5 powered 4870 will retail between $329-349.

 

When it will become available the 4870 X2 will hit the market for $499.

 

Our sources indicate that the launch is only weeks away, so expect your usual hardware sites to feature dozens of reviews of 4850 and 4870 with GDDR5 memory, since this memory type will be a hot topic in months to come.

 

4870 vil starte på ca 2000kr (249$ = 1700kr, men man må som regel legge på litt for å få den faktiske prisen i norge.)

 

Angående R700 så forstår jeg det slik at HD 4870X2 skal være R700 kortet;

"The RV770 GPU is equipped with a 256-bit memory controller (512-bit for the Radeon 4870 X2: The R700 represents just two RV770 GPUs slapped together)."

 

Dette er virkelig goodies for mitt øre ihvertfall :D Tror sannelig jeg skal gjøre et innkjøp på et 4870 så fort det kommer denne måneden (får vi håpe)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Tror det blir et 4870x2 på meg også ;)

 

Har solgt Amd riggen min, så nå er det Abit IP35 pro, planslipt E6600 og et voltmoddet 3870 :!:

 

Greier ikke å bestemme meg for om jeg etterhvert skal ha E8400 eller tilsvarende xeon, eller om jeg skal ha q6700 :hmm:

 

Hva tror folket?? "ny" dual eller "gammel" quad :ermm:

 

edit: vet at dette er offtopic...men men... :blush:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Jeg for min del er nesten 99% sikker på at jeg bytter ut nåverende 3870 kort med et glinsende nytt 4870 kort :dribble:

 

Som CAT-scan sa; Det er farlig morro med nye hardware :love:

 

EDIT: Er i samme problemstilling som deg Kent -Amdme-... lurer fryktelig på hva cpu jeg bør velge av E8400, Q6600, Q9450 :hmm:(med betraktning i det at jeg har solgt min E6600 idag og ikke vil vente for lenge med ny cpu)

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...