Gå til innhold

Ny toppgrafikk fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kunne gjerne tenkt med 1stk 4870X2 + 1stk 4870 :xxxx

Noen som vet om 780W er nok til å kjøre det engang ? >_>

Ettersom AMD/ATI selv har sakt at de jobber hovedsaklig mot strømsparende og energijerrige kort, faktisk mer enn rå ytelse, så vil jeg anta at det ikke vil bruke så mye mer enn samme konfigurasjon i HD3800 serien.

Lenke til kommentar
Jeg kunne gjerne tenkt med 1stk 4870X2 + 1stk 4870 :xxxx

Noen som vet om 780W er nok til å kjøre det engang ? >_>

I følge ryktene har:

4870 X2 250 W TDP

4870 150 W TDP

 

Det blir 400W bare til skjermkortene. Da har du 380W til resten av systemet. Nå vet ikke jeg hvor mange harddisker du har, brikkesett og prosessor og eventuell overklokking så jeg kan ikke si noe sikkert om 380W til resten er nok, men 380W holder i hvert fall til veldig mye.

Lenke til kommentar

Angående den testen vi antar er fake, så fant jeg en mulig løsning på et annet engelsk forum, eller ihvertfall en ide om hva det kan være.

 

 

"anyone notice that every single benchmark for the "4870" is excatly the same, when re-searching specs on the 3870x2, 8800gts, 8800gt etc. i came across a lot of different results, not all were excatly the same, all ended up showing the superior card the same, all showed the 3870x2 was. the only thing i can think of, if these benchies are infact true, the "leaked" info, was not complete, and the results we are cing are infact from the 4870x2, 30% faster then the 9800gx2, is still fast, the 8800 ultra is about 30% less pwrful then the 3870x2."

 

 

Isåfall ville det vært mer fornuftig med X2 kortet, men allikevel... X2 er vel ikke ferdig produsert enda? så ingen kan vel få tak i et test kort! Så jeg holder fremdeles fast på at det er total-fake :p

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Noen som har noe mer å hoste opp? eller venter vi alle bare i nervepirrende spenning på den første reelle testen? :p

 

Det kribler i tærene mine etter å få fatt i et slikt kort! :dribble:

 

Vet ikke hvor oppdatert nyhetene har vært siden begynnelsen av tråden, men det ble snakket litt om kortet kom til og få gddr5 Eller 512 bit minnebus, men nå skal det vist få begge deler ifølge dette

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
det ble snakket litt om kortet kom til og få gddr5 Eller 512 bit minnebus, men nå skal det vist få begge deler ifølge dette

 

Samme artikkel sier lansering i Juni, volumsalg i Juli så da blir det vel fort august for vi dødlige kan få fingra i et 4870 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...