Gå til innhold

Prøv Opera 9.5 beta


Anbefalte innlegg

Gleder meg selv til 9.5 kommer som stabil. :)

Irriterer meg grønn over flash problemet som oppstår i Opera 9.2x hvor f.eks på video (youtube) så spiller det bare 2-4 sekunder av video uten lyd og så henger alt. Flash reklame spiser minne og CPU krefter til tusen og så henger alt seg.

 

Har dermed blitt nødt til å "blokkere innhold" på reklamer og ty til Firefox når det kommer til flash video/spill etc. Har opplevd samme symptomer med Firefox også.

 

Så vidt jeg har lest om jeg husker korrekt så sitter det noe i Opera 9.2x engine som sliter med nyere flash versjonen og at det ikke skal fikses da 9.5 allerede har løst problemet og at de konsentrerer seg om å få ut 9.5.

 

Gleder meg i allefall til 9.5 slippes! :)

 

OH YES! OH YES! OH YES! OH YES! OH YES! OH YES!

 

Som jeg skulle sagt det selv. Ytelsesproblemene med 9.2x i vista har irritert meg GRØNN lenge. Min Gamle XP2500 og xp kjører ørten websider med flashinnhold uten å mukke med opera 9.2x, men i vista kan alt bli sirup bare man har opp èn side med en flashreklame på min core duo baserte laptop (2gb ram). Har dog ikke opplevd problemet du beskriver med youtube.

 

Håper inderlig at ytelsesproblemene blir fikset, og jeg har ingen ting i mot at det tar litt tid, da dette forhåpentligvis blir en MYE bedre versjon enn 9.2x, og DET er verdt å vente på.

 

 

edit:

Lol... så ikke hva som EGENTLIG stod i artikkelen, hoppet rett på forumbiten. Men nærmere ettersyn: nok en "kvalitetsartikkel" fra abene :roll:

 

Abene: Jeg vet jeg har klaget mye på publikasjonene dine, og jeg har faktisk til dels dårlig samvittighet for det. Men når sant skal være sagt så mener jeg at sammenlignet med de fleste andre artikler på hw.no-nettverket så når de ikke opp til forventningene mine. Men meg om det.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et annet tips som gjelder ytelse i Opera 9.5:

 

Det er en ny funksjon som gjør at man kan søke fulltekst gjennom history, men denne kan (hvertfall foreløpig) oppleves som treig. F.eks kan det oppleves en heftig lag når man skriver i URL-feltet. I tillegg bruker funksjonen raust med diskplass.

 

Så hvis man ikke trenger slike nymotens ting, kan man skru det av under instillingene i opera:config

 

Bare sett 'Max Visited Pages Index Size' til 0 :)

Lenke til kommentar

Skins bruker en del ressurser. Liker ikke dem.. Har hørt om dem ja, og prøvd dem. :)

 

Tenker liksom på at Opera kan følge på Vista designet også, men det gamle er jo forsåvidt veldig godt å orientere seg i da. Jeg klager ikke, men det hadde vært fint med litt mer "spicey" design, dersom du skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...