HKS Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 En talskvinne fra Paypal presiserer at planen er å blokkere eldre nettlesere som for eksempel IE4. Hva med å blokkere alt som heter Internet Explorer? Hva med å lese artikkelen? Internet Explorer 7 støtter EV SSL helt fra den ble lansert. ja, det stemmer kanskje, men ie fortsatt en dårlig nettleser mtp at de ie8 ikke offisiellt klarer acid2 engang. ie trenger å bli presset til å støtte standarder som de andre gjør, altså acid3 bør være målet per dags dato.. Vi får se hvordan IE8 gjøre det på ACID3 når den blir lansert til høsten. Den testversjonen av IE8 jeg har i en virtuell PC (Windows XP) klarer i alle fall ACID2 uten feil.
Uxzuigal Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 En talskvinne fra Paypal presiserer at planen er å blokkere eldre nettlesere som for eksempel IE4. Hva med å blokkere alt som heter Internet Explorer? Hvorfor skulle man det? Enhver bruker med et hode kan bruke IE uten å være utrygg. Har brukt IE i 9år uten å hatt noen sikkerhetproblemer eller blitt utsatt for noe.
siDDis Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 IE7 mangler 100% CSS støtte og støtter heller ikkje Canvas som blir ein standard i HTML5 Med IE7 så surfer du på nettet med ein applikasjon som gjekk ut på dato for fleire år sidan.
stoffix Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 er ikke html5 såpass nytt at det i praksis ikke er noen nettlesere som støtter det?
HKS Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Med IE7 så surfer du på nettet med ein applikasjon som gjekk ut på dato for fleire år sidan. Og så? Jeg bruker kun IE7 i Windows, og har enda ikke opplevd at en side jeg ønsker å bruke ikke fungerer som den skal. At enkelte standarder ikke er støttet 100% er knakende likegyldig for meg så lenge sidene fungerer.
kpolberg Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Sidene fungerer jo fordi en stakkars web-utvikler har brukt masse timer ekstra for å "jukse" sidene til å se like ut i IE.
siDDis Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 (endret) IE har vært med på å drepe webutviklinga, grunnen til at svært få nettsteder ikkje fungerer i IE er fordi det er penger i biletet og då må ein ikkje stenge ute IE. Etter IE7 har kome så har mange nettsteder blomtra med ny kul funksjonalitet, men det er enda masse ny funksjonalitet som f.eks rendering av grafikk i Javascript som kunne ha blitt brukt for å lage enda meir fancy nettsider. Eksempel: http://randomibis.com/coolclock/ Mange utviklere må bruke 2-3x lenger tid grunnet IE, og mykje tid og penger blir *sløst* vekk grunnet IE. Som sluttbruker så merker du ingenting fordi det blir brukt masse penger for at det skal fungere på noko som ikkje trengs. Hadde VG brukt funksjonalitet som hadde krevd Firefox, Opera eller Safari så hadde det blitt bråk den første veka, men eg regner med det hadde roa seg kraftig etterkvart. Men dette hadde dei aldri tørt og er altfor risikofyllt då mange MÅ bruke IE på jobben. Det er enda mange IT driftere som trur Firefox er eit virus. Endret 22. april 2008 av siDDIs
nebrewfoz Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Hvis kartet ikke stemmer med terrenget, så kan man velge om man vil oppdatere kartet eller endre terrenget. Ayatollahene for den HTMListiske verdensordenen burde kanskje ta en ny kikk på om de har valgt riktig strategi for å få både webutviklere (server side) og browserutviklere (client side) til å konvergere mot en enhetlig standard. Men, som i andre religiøse konflikter, så ender det ofte med splittelse, utnevnelse av egne paver, utsendelse av bannbuller, og - hvis vi er heldige - ender det med en stilltiende aksept av at "den andre" eksisterer og ikke vil forsvinne hvor mye vi enn måtte be høyere makter om det.
HKS Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Sidene fungerer jo fordi en stakkars web-utvikler har brukt masse timer ekstra for å "jukse" sidene til å se like ut i IE. Synd på de er det ikke... Vi som skriver lavnivåkode i OS og drivere må skrive kode for både forskjellige OS og forskjellige hardware arkitekturer.
kpolberg Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 (endret) Synd på de er det ikke... Vi som skriver lavnivåkode i OS og drivere må skrive kode for både forskjellige OS og forskjellige hardware arkitekturer. [ironi]WOW, jeg er så imponert[/ironi] Poenget mitt var, at når det finnes en standard, så kan man følge den. Så slipper utviklere å bruke flere timer ekstra. Hvis du sitter å skriver lavnivåkode for SPARC, x86 / Solaris, Linux. så blir det _litt_ anderledes. Jeg antar at det er dokumentert hvordan du skriver mot OSet, mens med IE sin webleser som går vekk ifra standarden, må du jo begynne å lage ditt eget sett med regler. Endret 22. april 2008 av kpolberg
crysys Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Den beta versjonen av IE8 som jeg har får fullt score på acid2 testen. Og IE7/8 har "protected mode", som gjør at nettsider og linker trenger godkjenning av deg for å kommunisere med andre programmer. FF og Opera åpner alt innhold/linker ukritisk i andre programmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå