Gå til innhold

Guide: Innstaler usignerte applikasjoner på din Symbian 9.x (S60v3) mobil. Update: Nå også for Symbian 9.1.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Mest sannsynlig har samtlige versjoner det samme bitparet som styrer skriverettigheter, så det fungerer sikkert.

 

Um.. ellers, den første delen av guiden er fin, men du slipper å signere og herje hvis du installerer en modifisert versjon av installserver.exe. En del enklere. (har ikke en link jeg kan poste - men det finnes ihvertfall for symbian 9.1 telefonene.. ikke n95, etc :p ).

 

edit: ..nei, det fins visst en versjon til Symbian 9.2 og..

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Skjønner ikke poenget med denne guiden jeg. Du benytter deg jo av selfsign sertifikater? Da er det jo fullstendig overkill å gjøre alt dette. Det kan like greit gjøres på kommandolinjen med programene makekeys.exe og signsis.exe.

 

Det er jo bare signering hvor man trenger tilgang til beskyttede funksjoner som symbiansigned nå har lagt begrensninger på? Skjønner ikke poenget med dette når det like greit kan utføres med to enkle kommandoer direkte på pc-en...

Lenke til kommentar
Det er jo bare signering hvor man trenger tilgang til beskyttede funksjoner som symbiansigned nå har lagt begrensninger på? Skjønner ikke poenget med dette når det like greit kan utføres med to enkle kommandoer direkte på pc-en...

..det var vel muligens for å gjøre det litt midre tungvint..? Dessuten koster det penger å få en developer ID og et sertifikat fra SS - så du kan ikke signere dine egne applikasjoner på samme måte som før lenger.

Lenke til kommentar
..det var vel muligens for å gjøre det litt midre tungvint..? Dessuten koster det penger å få en developer ID og et sertifikat fra SS - så du kan ikke signere dine egne applikasjoner på samme måte som før lenger.

Som jeg sa, så vidt jeg ser gjør ikke denne guiden noe annet enn en selfsigning? Og det får man fortsatt gjort helt gratis og mye enklere enn dette.

 

Hadde det vært en guide for å legge til installserver.exe kunne jeg skjønnt det, for den lar deg installere med alle rettigheter ikke bare en selfsigning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

har gjort dette nå, mne i x-plore den private mappen har jeg ingenting jeg kan velge.... hvorfor??

 

edit: fikk til nå

 

men problemet nå er når jeg har signert slik guiden sier. og skal installere får jeg ikke til å installere. står sertifikat feil. kontakt .... ????

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar
..det var vel muligens for å gjøre det litt midre tungvint..? Dessuten koster det penger å få en developer ID og et sertifikat fra SS - så du kan ikke signere dine egne applikasjoner på samme måte som før lenger.

Som jeg sa, så vidt jeg ser gjør ikke denne guiden noe annet enn en selfsigning? Og det får man fortsatt gjort helt gratis og mye enklere enn dette.

 

Hadde det vært en guide for å legge til installserver.exe kunne jeg skjønnt det, for den lar deg installere med alle rettigheter ikke bare en selfsigning.

Lal mann.. Enkelte sisfiler kan du ikke engang signere på ss pga beskyttet uid.. Men dere burde teste rompatcher og caps on/off.. Og legg til hellocarbide hacken som man ikke trenger noen data til..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...