Gå til innhold

Eee med 8,9-tommers skjerm


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvorfor folk lager så mye oppstyr om Atom, det er vel en vesentlig 

tregere prossssor enn Celeron M, som gamle Eee bruker? 

A 1.8 GHz Atom processor's single thread performance is equivalent to its predecessor Intel A100 but should outperform it on applications that can leverage simultaneous multithreading, SSE3, and EM64T x64 extensions. Using the single threaded SuperPI benchmark the higher clocked 1600mhz Silverthorne processor was unable to beat it's lower clocked 900mhz Celeron predecessor. It has a 0.6W to 2.5 TDP rating that can dip down to .01W when idle but that doesn't include the power consumption of the chipset.
Endret av Ole-P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker denne lille tassen, men rosa er ikke akkurat favoritfargen. Hvis dette kommer i blått kommer jeg nok kjøpe en! Da m¨å det være med Atom-CPU også, CPU valget på dette er ikke akkurat kurant.

 

Den nye 900 serien kommer i hvitt og sort, bildet er av forrige generasjon, som også fantes i flere farger. Du skjønner jo det er ingen som lager en så fet laptop KUN i rosa :)

 

Ser forresten veldig lovende ut, nesten så jeg får lyst på en selv! Skal ihvertfall anbefales til dama :)

Lenke til kommentar
Har ikke vært borti disse Eee laptopene men har veldig lyst på en nå. Er det sånn at de har trådløst nettverkskort innebygget? Finner ikke noe informasjon om det... kanskje det er en selvfølge?

 

as

 

De har både 802.11g og ethernet port.

 

Noen som vet om det er mulig å få norsk layout på de? Og er det mulig å bytte ut tastaturet? Er vel lite realistisk egentlig, sikkert ikke noe standard-tastatur akkurat.

Lenke til kommentar

En Eee 900 skal anskaffes uansett!

Herlig liten PC, kompakt og passer perfekt til skolearbeid. I tillegg så kan en ikke spille noe særlig på Eee, og dermed gjør det slik at en holder seg mer til skoleting på skolen. Spille kan en gjøre hjemme.

Eee 900 skal inn i min besittelse :)

Lenke til kommentar
Vel og bra det her, men nye HP Mini-Note har bedre skjermoppløsning etter hva jeg har forstått.

 

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF...95-3687084.html

 

... men så koster vel den 10 000 mer da??

 

EDIT: Den HP-en har i tillegg via prosessor og grafikk, og sånn jeg har forstått det, har via litt dårlige løsninger kontra intel/amd.

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Starting at $499 står det, eller snakker du om en annen laptop?

 

Er det ikke den PC-en som hw har skrevet om flere ganger som skulle være ganske lik EEE, men med mye høyere pris da? Prisen var kanskje litt overdrevet, men jeg må innrømme at jeg ikke har sett noen billige HP pc-er i det siste, så jeg har ikke egentlig noe håp om at denne saken skal være billig heller.

 

Vi kan vel trygt si at det er sterke tendenser til "oi denne saken var jæv... fet! da legger jeg på et par tusen i kulhets-gebyr" her i norge. Derfor 499$ + 25% moms = 524$ + norske-tillegg-av-astronomiske-størrelser = myyyye

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Vel og bra det her, men nye HP Mini-Note har bedre skjermoppløsning etter hva jeg har forstått.

 

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF...95-3687084.html

 

Angående disse så sier HP Norge at de kommer til norge først i november/desember, så hvis man vil ha en nå må man finne seg i å bestille med amerikansk tastatur hvis man vil ha dem nå...

 

disse vil lanseres i norge i månedsskifte november/desember. hvilke forhandlere som vil ta dem inn. er foreløpig uklart. så dersom du ønsker en nå blir det nok med amerikansk tastatur.
Lenke til kommentar
Ikke så flink med tall du? Det er jo fortsatt 100 dollar billigere enn EEE da.

 

$524 = 2600 NOK

 

Ikke så flink med tall noen av dere vil vel jeg påstå. Den gangen 25% av 499$ er 524$ skal jeg jaggu slutte å handle ting som er med rabat.

25% av 499$ er da ca 125$ noe som gir oss en sum på 624$ ikke 524$. Men vi kan jo alle gjøre feil. Dette gir uansett en pris på 3,094.79kr forutsatt elektronisk overføring klokken 11.02 torsdag 17. april. Og det er heller ikke tatt med gebyr for overføringen.

Lenke til kommentar
Prisen var kanskje litt overdrevet, men jeg må innrømme at jeg ikke har sett noen billige HP pc-er i det siste, så jeg har ikke egentlig noe håp om at denne saken skal være billig heller.

 

Jeg utfordrer deg til å finne en laptop med lik spec og til bedre pris enn denne hp'en her (hp 8510w):

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1625551

 

Spec:

15,4" skjerm med 1920x1200

CPU: T7700 (2,4GHz?)

GFX: nVidia Quadro 570 (eller noe slikt, tilsvarer omtrent GeForce 8600 i spill-ytelse)

RAM: 1x2GB brikke, med plass til en 2GB brikke til. (De koster ca. 400,-)

HDD: 120GB 7200rpm disk.

2,8Kg

OS: WinXP Pro (dessverre)

solid bygd

med både touch-pad og "pekepinne".

 

Pris: 13 392

 

 

Jeg lette i allefall land og strand rundt da jeg kjøpte min i november, og HP hadde best pris på den hardwaren. Da kostet det ca. 17k. Nå er prisen blitt enda hyggeligere :)

 

 

Når det er sagt: Eee virker veldig kul, synd Norge ligger så langt etter, jeg vil ha 9"'ern...

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...