Gå til innhold

Eee med 8,9-tommers skjerm


Anbefalte innlegg

Ikke så flink med tall du? Det er jo fortsatt 100 dollar billigere enn EEE da.

 

$524 = 2600 NOK

Er nok flinkere enn du tror. Realfagsmatte er nok bedre enn den yrkesfaglige matten du mest sannsynlig har. Prisen har jeg som sagt sett et sted. Husker ikke hvor.

 

Ikke så flink med tall du? Det er jo fortsatt 100 dollar billigere enn EEE da.

 

$524 = 2600 NOK

 

Ikke så flink med tall noen av dere vil vel jeg påstå. Den gangen 25% av 499$ er 524$ skal jeg jaggu slutte å handle ting som er med rabat.

25% av 499$ er da ca 125$ noe som gir oss en sum på 624$ ikke 524$. Men vi kan jo alle gjøre feil. Dette gir uansett en pris på 3,094.79kr forutsatt elektronisk overføring klokken 11.02 torsdag 17. april. Og det er heller ikke tatt med gebyr for overføringen.

Haha. Det var en amatørfeil. Jeg beklager for at jeg nedverdiget meg selv så mye.

 

Prisen var kanskje litt overdrevet, men jeg må innrømme at jeg ikke har sett noen billige HP pc-er i det siste, så jeg har ikke egentlig noe håp om at denne saken skal være billig heller.

 

Jeg utfordrer deg til å finne en laptop med lik spec og til bedre pris enn denne hp'en her (hp 8510w):

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1625551

 

Spec:

15,4" skjerm med 1920x1200

CPU: T7700 (2,4GHz?)

GFX: nVidia Quadro 570 (eller noe slikt, tilsvarer omtrent GeForce 8600 i spill-ytelse)

RAM: 1x2GB brikke, med plass til en 2GB brikke til. (De koster ca. 400,-)

HDD: 120GB 7200rpm disk.

2,8Kg

OS: WinXP Pro (dessverre)

solid bygd

med både touch-pad og "pekepinne".

 

Pris: 13 392

 

 

Jeg lette i allefall land og strand rundt da jeg kjøpte min i november, og HP hadde best pris på den hardwaren. Da kostet det ca. 17k. Nå er prisen blitt enda hyggeligere :)

 

 

Når det er sagt: Eee virker veldig kul, synd Norge ligger så langt etter, jeg vil ha 9"'ern...

 

For det første. Den du viser har quadro kort som ikke er lagd for spilling. Det er ikke så bra som 8600 på noen måte.

 

For det andre, er det en 15,4" du prøver å presse på meg, og vi snakker om 8,9". Når det kommer til "utfordringen", skal jeg ikke si noe på den. Har ingen interesse what-so-ever for 15,4"(ettersom jeg har en allerede som bare står og støver), og dermed har veldig begrensa kunnskap om priser og tilbud på en sånn. Helt objektivt sett, for all del, det er et veldig godt tilbud, men jeg hadde ikke kjøpt den selv om den kosta 3000 kroner(eller jo det hadde jeg gjort og solgt den for 10 000). Poenget er at 8,9" er dyrt men EEE er billig. Derfor vil jeg heller ha EEE enn HP-drit-pc-tull

 

Ikke så flink med tall du? Det er jo fortsatt 100 dollar billigere enn EEE da.

 

$524 = 2600 NOK

Er nok flinkere enn du tror. Realfagsmatte er nok bedre enn den yrkesfaglige matten du mest sannsynlig har. Prisen har jeg som sagt sett et sted. Husker ikke hvor.

 

Ikke så flink med tall du? Det er jo fortsatt 100 dollar billigere enn EEE da.

 

$524 = 2600 NOK

 

Ikke så flink med tall noen av dere vil vel jeg påstå. Den gangen 25% av 499$ er 524$ skal jeg jaggu slutte å handle ting som er med rabat.

25% av 499$ er da ca 125$ noe som gir oss en sum på 624$ ikke 524$. Men vi kan jo alle gjøre feil. Dette gir uansett en pris på 3,094.79kr forutsatt elektronisk overføring klokken 11.02 torsdag 17. april. Og det er heller ikke tatt med gebyr for overføringen.

Haha. Det var en amatørfeil. Jeg beklager for at jeg nedverdiget meg selv så mye.

 

Prisen var kanskje litt overdrevet, men jeg må innrømme at jeg ikke har sett noen billige HP pc-er i det siste, så jeg har ikke egentlig noe håp om at denne saken skal være billig heller.

 

Jeg utfordrer deg til å finne en laptop med lik spec og til bedre pris enn denne hp'en her (hp 8510w):

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1625551

 

Spec:

15,4" skjerm med 1920x1200

CPU: T7700 (2,4GHz?)

GFX: nVidia Quadro 570 (eller noe slikt, tilsvarer omtrent GeForce 8600 i spill-ytelse)

RAM: 1x2GB brikke, med plass til en 2GB brikke til. (De koster ca. 400,-)

HDD: 120GB 7200rpm disk.

2,8Kg

OS: WinXP Pro (dessverre)

solid bygd

med både touch-pad og "pekepinne".

 

Pris: 13 392

 

 

Jeg lette i allefall land og strand rundt da jeg kjøpte min i november, og HP hadde best pris på den hardwaren. Da kostet det ca. 17k. Nå er prisen blitt enda hyggeligere :)

 

 

Når det er sagt: Eee virker veldig kul, synd Norge ligger så langt etter, jeg vil ha 9"'ern...

 

For det første. Den du viser har quadro kort som ikke er lagd for spilling. Det er ikke så bra som 8600 på noen måte.

 

For det andre, er det en 15,4" du prøver å presse på meg, og vi snakker om 8,9". Når det kommer til "utfordringen", skal jeg ikke si noe på den. Har ingen interesse what-so-ever for 15,4"(ettersom jeg har en allerede som bare står og støver), og dermed har veldig begrensa kunnskap om priser og tilbud på en sånn. Helt objektivt sett, for all del, det er et veldig godt tilbud, men jeg hadde ikke kjøpt den selv om den kosta 3000 kroner(eller jo det hadde jeg gjort og solgt den for 10 000). Poenget er at 8,9" er dyrt men EEE er billig. Derfor vil jeg heller ha EEE enn HP-drit-pc-tull.

 

Angående den "dessverre xp pro", henger jeg ikke med. XP er det beste OS du får på PC-er for tida, så hvorfor vil du ikke ha det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg utfordrer deg til å finne en laptop med lik spec og til bedre pris enn denne hp'en her (hp 8510w):

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1625551

 

Pris: 13 392

 

 

Jeg lette i allefall land og strand rundt da jeg kjøpte min i november, og HP hadde best pris på den hardwaren. Da kostet det ca. 17k. Nå er prisen blitt enda hyggeligere :)

 

 

Når det er sagt: Eee virker veldig kul, synd Norge ligger så langt etter, jeg vil ha 9"'ern...

Er du student ved en institusjon tilknyttet uninett får du den der til 9990,- hos Mpx med business support hos HP (Dog med Vista Business i stedet for XP)

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

Du er ikke flink til å quote ihvertfall. Poenget mitt var bare det at $524 ikke er så "myyyye" som du sier, ikke å kritisere matte-kunnskapene dine. Men skal du først skryte av realfagsmatte så bør du vel kanskje regne riktig da? :)

 

Men ihvertfall, prisen har ihvertfall gått fra 10000 som du først påsto, helt ned til ca 3000. Da er man vel på samme prisnivå som Eee er du ikke enig? Skjønner egentlig ikke helt hva du ville fram til...

Lenke til kommentar
Du er ikke flink til å quote ihvertfall. Poenget mitt var bare det at $524 ikke er så "myyyye" som du sier, ikke å kritisere matte-kunnskapene dine. Men skal du først skryte av realfagsmatte så bør du vel kanskje regne riktig da? :)

 

Men ihvertfall, prisen har ihvertfall gått fra 10000 som du først påsto, helt ned til ca 3000. Da er man vel på samme prisnivå som Eee er du ikke enig? Skjønner egentlig ikke helt hva du ville fram til...

 

Quoting tullet tar jeg ikke på meg skylda for. Fikk feilmelding som sa at spam-filter stoppa den og at jeg skulle vente i to sekunder. Da jeg posta den ble den sånn men hadde ikke tid til å fikse(var på sesjon).

 

For ordens skyld, du brukte tallet du óg. Dermed har du ingen rett til å kritisere meg(selv om du sier at det ikke var meningen). Jeg er enig i at 624$ ikke er mye. Det er faktisk veldig billig for en så god pc. Her er artikkelen jeg snakka om. Den sier følgende: "[...]priser i en ganske annen klasse enn for Eee-familien.". Det er den PC-en vi snakker om, ikke sant?

 

Ang. mattekunnskapene mine, så må jeg si at jeg ikke er så god som jeg later som. Fikk 67% rett på sesjonen i dag=P

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg ikke brukt tallet, må da vel kunne gå ut i fra at du klarer å regne ut hva 25% av noe er. Uansett, nå er du enig i at det ikke er mye? Forstår ikke helt jeg, var ikke det du sa tidligere. Det ble linka til en HP maskin til $499 som du mente kosta 10 000, deretter ble tallet justert ned til whatever og du sa det fortsatt var "myyyyyye".

 

Vet du, jeg bryr meg egentlig ikke om matte-kunnskapene dine, men heller mer om diskusjonen rundt topic :) Stussa på de kommentarene dine om pris til konkurrenten og sånn, that's all...

Lenke til kommentar
For det første. Den du viser har quadro kort som ikke er lagd for spilling. Det er ikke så bra som 8600 på noen måte.

 

Quadro 570 er _BEDRE_ i de fleste spill enn 8600. Bare les tester. (Riktig nok marginalt bedre, men like fullt bedre)

 

For det andre, er det en 15,4" du prøver å presse på meg, og vi snakker om 8,9". Når det kommer til "utfordringen", skal jeg ikke si noe på den. Har ingen interesse what-so-ever for 15,4"(ettersom jeg har en allerede som bare står og støver), og dermed har veldig begrensa kunnskap om priser og tilbud på en sånn. Helt objektivt sett, for all del, det er et veldig godt tilbud, men jeg hadde ikke kjøpt den selv om den kosta 3000 kroner(eller jo det hadde jeg gjort og solgt den for 10 000). Poenget er at 8,9" er dyrt men EEE er billig. Derfor vil jeg heller ha EEE enn HP-drit-pc-tull.

Beklager, det var ikke meningen å forsøke å presse noe på deg, jeg reagerte bare på at du omtalte HP generelt som dyrt, noe jeg er fullstendig uenig i. Generelt rimelig maskiner og bra kvalitet er mitt inntrykk. (I alle fall på business segmentet.) Når det gjelder 9" fra HP, så er det meget mulig at de er dyrere og at EEE er mer "value for the money". Jeg har lyst på en EEE selv med mindre noen andre dukker opp med noe bedre til samme pris :)

Angående den "dessverre xp pro", henger jeg ikke med. XP er det beste OS du får på PC-er for tida, så hvorfor vil du ikke ha det?

Ah, ikke så veldig presist av meg, ideelt sett hadde den kommet uten OS slik at jeg slapp å finansiere MS sine lys-sky krumspring når jeg uansett kjører Linux på den. (Den jeg har er forøvrig med Vista Business 64, funker sikkert greit, men jeg foretrekker likevel Linux.)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Såklart, såklart. Uten OS er fint^^ Trodde du mente at du heller ville ha Vista enn XP, så ble litt forbausa=P

Quadro 570 er _BEDRE_ i de fleste spill enn 8600. Bare les tester. (Riktig nok marginalt bedre, men like fullt bedre)

Jeg tror ikke egentlig noe på det, men skal ta deg på ditt ord.

 

Forresten, skal ha en EEE selv, hvis jeg ikke har påpekt det. Skal se om jeg får tak i en med linux, så innstallerer jeg ubuntu^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...