Gå til innhold

Monster fra Nikon på vei ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det er en D3x på trappene er jo ikke akkurat noen overraskelse, men hvis det finnes firmware til den nå så kan det se ut som vi ser en lansering på Photokina.

 

Det kan være vi får en annonsering i forkant av Beijing-OL, der utvalgte fotografer får lov til å leke seg med preproduksjonsmodeller, men jeg tviler litt. D3X blir neppe noe utpreget sportskamera, det er D3 sin jobb.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Æsj, bare 24... Hadde håpet de gikk for 30 med samme tetthet som på D300 og da også samme egenskaper ellers (Støy).

 

Dette er vel Nikons svar på 1Ds, og det skal bi morro å se hvordan den greier seg i studio etc

 

Og da 3 ganger så stor sensor og uten mulighet for å bruke dagens objektiv? Ville det vært -så- smart av Nikon? Noo.

 

On topic: Bra at Nikon kommer med noe som konkurrerer med 1ds mk3

Lenke til kommentar
Og da 3 ganger så stor sensor og uten mulighet for å bruke dagens objektiv? Ville det vært -så- smart av Nikon? Noo.

 

Huh?

 

Hvis du fyller en fullrammesensor med D300-piksler får du plass til noe nærmere 30 millioner av dem..

 

Thom Hogans kommentar var vel noe sånt som at dette bare beviser at det sirkulerer D3 hus som plattform for utprøving av forskjellige sensorer. Det foregår nok mye vi ikke vet og aldri får vite, men at dette kommer samtidig med en betydelig programvareoppdatering til D3 tyder kanskje på at det kan nærme seg neste lansering..

 

Sony og Nikon har et tett forhold der de ofte har lansert hus basert på samme sensor, slik blir det nok også med A900 og D3X, der A900 blir en rimeligere utgave med litt andre egenskaper tilsvarende A700 v D300.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer så veldig mange D3 på bruktmarkedet når D3x lanseres. Det er tross alt modeller for forskjellige bruksområder. Sports- og pressefolk som har bruk for høy seriebildehastighet og høy ISO kommer nok til å beholde D3ene sine, D3X blir nok mer for landskap og studioarbeid.

Lenke til kommentar

Ahh - på tide at det kommer en landskaps/studioversjon av D3. Jeg synes dog 24mpix var voldsomt; tror heller den kommer med 16-18 max.

 

Håper den begynner på iso50 og er tunet til 100 som det optimale. Det er *mange* som heller vil ha det enn supre støyegenskaper på iso1600 og oppover.

 

Akkurat som Sutekh tror jeg ikke det blir noe stort ras av brukte D3 på markedet. D3x-utgaven (eller hva den kommer til å hete) har helt andre bruksegenskaper og vil sannsynligvis være relativt dårlig på høy iso i forhold til D3. Med andre ord ikke et kamera for actionbilder.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Og da 3 ganger så stor sensor og uten mulighet for å bruke dagens objektiv? Ville det vært -så- smart av Nikon? Noo.

 

Huh?

 

Hvis du fyller en fullrammesensor med D300-piksler får du plass til noe nærmere 30 millioner av dem..

 

Sorry, jeg trodde det stod samme tetthet som på D3 :p

Lenke til kommentar
Lekte meg meg en D3 og en 24-70 i dag. Skulle ønske jeg var millionær, for det var helt vilt
Har selv fått gleden av å leke litt med D3 og Nikon AF-S 200-400 f/4 VR, 70-200VR, 24-70, 14-24, da Jamm var innom på jobb på tirsdag og kollegaen min også var på jobb samtidig... Heftig, HEFTIG!
Lenke til kommentar
Lekte meg meg en D3 og en 24-70 i dag. Skulle ønske jeg var millionær, for det var helt vilt
Har selv fått gleden av å leke litt med D3 og Nikon AF-S 200-400 f/4 VR, 70-200VR, 24-70, 14-24, da Jamm var innom på jobb på tirsdag og kollegaen min også var på jobb samtidig... Heftig, HEFTIG!

Så det du ser er at det finnes en person i Tromsø som har den pakken der? Jeg trenger navn og adresse :ph34r:

Lenke til kommentar
Helt OT:

 

Lekte meg meg en D3 og en 24-70 i dag. Skulle ønske jeg var millionær, for det var helt vilt

Det er fler enn deg som kan få våte drømmer av slikt utstyr ...

 

Tom

 

Hehe, trenger ikke være millonær. Men du trenger 58 store lapper til rådighet.

 

Men det er klart at en slik løsning mellom nevene hadde været snasent.

 

OT: Sony har en 24 Mpx på trappene så det er ikke overraskende dersom Nikon kommer med det samme. A700 og D300 har veldig like egenskaper har jeg lest. Selv om Nikon nekter for at det er Sony som produserer bildebrikken til D300.

En konkurent til 1DsM3 er sikkert lurt selv om dette ikke blir kamera for massene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...