Gå til innhold

Monster fra Nikon på vei ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beina hadde vel lyst til å løpe da du hadde det i hendene?
Hehe, joda, det var flotte greier det :-) Kunne byttet på sekundet med Pentax-utstyret mitt, men jeg er glad i det også.

 

 

Da synes jeg at vi skal ha oss et Tromsø-treff snart :yes:
Ja, vi får ta et vårtreff i slutten av juni ;-)
Lenke til kommentar
Hvilke forskjeller kan vi vente oss mellom D3 og D3X ut over antall megapixler (og relaterte forskjeller som ISO og FPS)?

 

Ikke sikkert det blir så mange forskjeller bortsett fra pixler og hastighet. Ny bildebrikke kan gi andre bildekarakteristikker. Men funksjonsmessig tipper jeg det blir mye likt. Sensorrens? Tja mulig de får med det. Canon har det på 1Ds hvis jeg husker rett.

 

Off topic: Fulgu, hadde ikke du fullt utstyr av Sony/Minolta for ikke lenge siden? Investert krafitg i nytt utstyr ser jeg :thumbup:

Endret av El chico
Lenke til kommentar
Monster fra Nikon på vei ?

 

Og de kjære kameraene vi har i dag, vil være "ubrukelige" før vi vet ordet av det.

Om 2 år tipper jeg både din CANON EOS 30D og min Nikon D300 er bokstøtter!

Da bør det bli en fin dag for Fretex, i og med at du tydeligvis har nok penger til å avse så dyrt utstyr. Selv bruker jeg min 20D på fjerde året nå, og synes ikke den er avfeldiget nok til å gå av med pensjon. Det synes jeg heller ikke den blir i det nærmeste året, så nytt hus er foreløpig ikke noe som jeg sikler for mye etter. Ny optikk gav ny energi til forelskelsen for min del, så gamle gode 20D ligger trygt tilrette i bag-en en tid fremover. Det er tross alt alltid noe optikk eller lignende som er en bedre investering. Jeg pleier ofte å foreslå billetter til flotte locations. Man tar mye bedre bilder med billetter til en flytur rundt jordkloden enn det hele Nikons kamera og objektivpark vil gjøre mulig. Det er tross alt investeringer i bedre bilder vi er på jakt etter, siden vi overhodet gidder å bruke penger på fotografering. For meg er det så enkelt at flybilletter er bedre foto-accesories enn all verdens kamerautstyr.

 

(Ja da, jeg vet at en del er uheldbredelig nerder og eiesyke posører, men det er det vel ingen her inne som er????)

Lenke til kommentar

Enig med PM

 

jeg skal ha meg en Nikon d300 en dag, men det er nok 3 år til tenker jeg. Inntil da har jeg mitt d80.

 

Dog har ikke jeg mulighet til å fly til alle verdens steder, og det er fordi mitt hovedmotiv ikke får lov å sitte i kabinen ei heller besøke alle land. Så for meg er det Norges turne i noen år til fremover :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...