Gå til innhold

Framtidens spill, se sniktitt nå! ( Utrolige greier )


Anbefalte innlegg

Jeg fikk denne linken av en kompis idag og ble helt sjokka. Lenge siden jeg har sett noe like fascinerende.

 

Det er flere videoer lenger ned på siden, og for de inntereserte er det en 6 sider artikkel om fremtidens spill. Utrolig spennende.

 

 

VIdeoene hos NRK

 

Artikkelen hos Cracked.com

 

Anbefaler alle å lese den selvom den er litt lang, den er ganske humoristisk og :D

 

 

Se filmen hos Youtube

 

 

Se filmen hos Youtube

 

 

edit: Fiksa tråden litt.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken er det at VR var fremtiden, på 90 tallet.

 

Teknologien var tydeligvis ikke utviklet godt nok på den tiden. Det de skrev i artikkelen , om at fremtiden konsoller vil sannsynligvis bli bærbare ( dette gjelder jo mobiltelefoner også , psp osv )Vil behovet for en større skjerm dukke opp , og dermed noe slags briller man kan ha på seg.

Lenke til kommentar

Kule saker...det er allerede mulig for oss å kjøpe dette til PS3 med Eye of Judgment faktisk. Og dette er nok bare starten på slike ting da mulighetene er så mange.

 

Skikkelig VR er nok ikke dem store selskapene helt gira på enda, etter flatskjerm markedet er blitt skikkelig metta så begynner dem nok å leke med lansering for folk flest.

 

VR kommer garantert til å komme i en eller annen form, å tro noe anna er bare utrolig ignorant.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Skal virtual reality bli ein realitet krever det at eit av dei store selskapene er villige til å satse på det. Nintendo forsøkte seg på 90-tallet, men kasta idéen på skraphaugen. Etter det er det ingen fra bransjen som har signalisert at dette er eit satsingsområde. "Prosjektet" forblir dermed eit fantasiprosjekt.

 

Folk ønsker ikkje ha elektronikk påmontert på kroppen frivillig. Store delar av artikkelen framstår derfor som ønsketenking utan reell verdi.

Lenke til kommentar

Enig i at jeg heller ville spillt dagens spill, men så er dette tech demoer da, ikke spill. De er kun lagd for å demonstrere tekniske prinsipper og bruksmåter. Jeg kan tenke meg at bruksområdene for augmented reality i fremtiden vil være enorme, både som rekreasjon, design, kanskje tom. i medisin, forskning osv. for ikke å si augmented reality programmer som kanskje er overlagt et mikroskop og styrer mikro eller nanoboter som flytter rundt på molekyler og molekylmaskiner...

 

Virtual Reality tok aldri av fordi grafikken var primitiv og human interface var tungt og ustyrlig. I dag har vi ting som Wii kontroller, dance pads osv. som gjør ting enklere, og også her har vi knapt sett begynnelsen. Det er tekniske og produksjonsmessige begrensninger ved dagens produkter også som vil forsvinne, og om kanskje ti år så ler vi over hvor stor og klumpete og dårlig Wii kontrolleren er, for da er det en ring eller no du putter på hver finger og som gir full fleksibilitet og bruk av alle fingerne til forskjellige funksjoner.

 

VR var rett og slett langt forut sin tid.

Lenke til kommentar
Virtual reality har aldri, og vil aldri, ta av.

 

Der tror jeg du har feil. Om noen år, om det blir 5 eller 20, har vi kanskje kommet langt nok i teknologien til at dette kan bli det største innenfor spillmarkedet. Hvem vet, kanskje vi har på oss briller mens vi løper rundt på store områder (fotballbaner, plener, hva vet vel jeg) mens alt ser ut som et Fantasy univers, og pinnen du har i hånden din er et sverd, og blyanten en tryllestav. Eller for den sags skyld, lekepistoler som i den virtuelle verden er Deagles. Tenk å spille CoD4 (eller CoD7, for den sags skyld) med andre mennesker! Det samme systemet, men DU er Soap MacTavish! Eller hvis du får med deg noen venner, så kan dere "lane". Eller kanskje det kommer store spillhaller hvor du kan koble deg opp og spille mot andre over hele verden! Mulighetene er mange!

Lenke til kommentar

Det var ikke så dårlig idè det med fotballstadion, men man måtte jo satt inn flere folk da, for å gjøre det lønnsomt... eller lagd en håndholdt enhet du kunne tatt med deg ut i naturen hehe. Men tenk for en flott måte å gjøre spill interaktive og sosiale på! :) Du er ute og fighter en drage på fotballstadion, så plutselig kommer det en til du kan linke opp med å spille coop som du aldri har møtt før hehe

Lenke til kommentar
Tror aldri dette kommer til å bli noe stort i spill bransjen

 

Jeg er rimelig sikker på at det vil bli stort, innen flere bransjer enn bare underholdning. Teknologien må bare utarbeides mye mer, men jeg ser for meg enorme muligheter.

 

Jeg snakker om skyte spill og slikt, fostår liksom ikke hvordan det skal funke så veldig bra. men spill som wow og andre RPG spill kan jeg gjerne see for meg men ikke hektiske skyte spill.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan bli bra (med morgendagens teknologi) innenfor de fleste sjangre. I skytespill også. Tenk hvor kult det ville vært å faktisk rundt omkring i et arabisk land (se for deg et av områdene i CoD4) og skyte folk! Og der der det ikke slik at man får en malingflekk på seg, som i paintball, men her dør man, faktisk, respawner, kjøper nye våpen etc, etc.

 

Som sagt er potensialet i rollespill-sjangeren også stor. Da vil du ikke lenger sitte å glo på en skjerm, men gå rundt i Azeroth, Myrtanas eller Rubi-Ka og drepe orker (eller night elves) og monstre, og gå opp i level, forsterke atributes, kjøpe våpen og lære deg spells! Du kan gå rundt omkring, møte spillere, snakke, ta dem i hånda, danse, queste, og mye mer! Dette ligger nok litt lenger frem i ted enn 5 år, men gud hvor moro det kan bli!

Lenke til kommentar

Det å kaste VR på bålet fordi Virtual Boy failet for årevis siden blir jo litt trangsynt. Grafikken på den var av NES kvalitet, så noe VR mulighet fantes aldri. I dag begynner vi å nærme oss en grad av teknologi hvor flere ting er mulig. Jeg ser ikke bort ifra at det kommer til å komme noen skikkelig fancy skjermtyper og grensesnitt innen 10 år hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...