Gå til innhold

Vibrerende varsling mens mobilen er i lader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har forstått er dette for å "spare" ladekabel og ladeplugg for den ekstra belastningen vibrering er. Mulig det kan ha noe med spenning i telefonen når den står koblet til ekstern strøm, men det har jeg absolutt ingen grunnlag for å si ;)

 

Uansett er det ikke mulig å aktivere vibrering under lading på de telefoner hvor dette er deaktivert fra produsent. Sorry mac :)

Lenke til kommentar
så vidt jeg husker så er det bateriet i telefonen som vibrerer. og at vibrasjon med lading kan påføre some kind of skade igjennom testing derfor har de latt være. du kan jo eventuelt legge til "beep" som meldingstone

 

Nei.. for lenge lenge siden kunne du kjøpe batteri med vibrering til telefoner som ikke hadde dette. Men slik er det ikke lengre. I dag ligger det en liten motor med ett lodd i ubalanse i telefonen... det er vibreringen

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har en nokia n95 der det virker som vibrerende varsling er sluttet å vibrere?

Den vibrerer ikke lenger når jeg slår på, når jeg får melding eller mottar anrop.

Vibrererende varsling står PÅ og har prøvd med beep osv som toner.

Vil nødig sende den til rep, har nemlig nettopp fått den tilbake.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Jeg har en nokia n95 der det virker som vibrerende varsling er sluttet å vibrere?

Den vibrerer ikke lenger når jeg slår på, når jeg får melding eller mottar anrop.

Vibrererende varsling står PÅ og har prøvd med beep osv som toner.

Vil nødig sende den til rep, har nemlig nettopp fått den tilbake.

Noen som kan hjelpe?

 

Har du prøvd:

 

- Stille tilbake til fabrikkinstillinger

- Ny firmware oppdatering

Lenke til kommentar

Nokia har plassert vibrasjonsmotoren bak batteriet. og av sikkerhetsgrunner/en grunn :innocent: så vibrerer den ikke mens den er i laderen. så i praksis er det vel egentlig rett:

så vidt jeg husker så er det bateriet i telefonen som vibrerer. og at vibrasjon med lading kan påføre some kind of skade igjennom testing derfor har de latt være. du kan jo eventuelt legge til "beep" som meldingstone

 

så dette er på en måte rett :)

Endret av NarilS
Lenke til kommentar
Nokia har plassert vibrasjonsmotoren bak batteriet. og av sikkerhetsgrunner/en grunn :innocent: så vibrerer den ikke mens den er i laderen. så i praksis er det vel egentlig rett:
så vidt jeg husker så er det bateriet i telefonen som vibrerer. og at vibrasjon med lading kan påføre some kind of skade igjennom testing derfor har de latt være. du kan jo eventuelt legge til "beep" som meldingstone

 

så dette er på en måte rett :)

Hvor har du det fra? Så vidt jeg vet så vibrerer ikke Nokia telefoner når de lader da motoren går på samme krets som ladinga og kan derfor ikke brukes samtidig, og er heller ikke nødvendig da vibreringa mest er ment for å "kjenne" at det ringer når telefonen er i f.eks lomma, og da lader man som regel ikke telefonen. Er også praktisk når man bruker bilmonterings sett at den ikke vibrerer når man kobler den til strøm slik at den ikke faller ut av holderen. Batteriene har vel ikke vibrert siden en gang på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å bumpe en snart 1 år gamme tråd sto0mmen. Du har allerede en tråd om dette!

 

Fatter ikke at du gidder å bry deg;)

Fordi jeg trenger hjelp å den andre er lite hjelp å hente!

Stakkars deg, nå er jo forumet ødelagt :o

 

 

Jeg har en nokia n95 der det virker som vibrerende varsling er sluttet å vibrere?

Den vibrerer ikke lenger når jeg slår på, når jeg får melding eller mottar anrop.

Vibrererende varsling står PÅ og har prøvd med beep osv som toner.

Vil nødig sende den til rep, har nemlig nettopp fått den tilbake.

Noen som kan hjelpe?

 

Har du prøvd:

 

- Stille tilbake til fabrikkinstillinger

- Ny firmware oppdatering

 

Jah, det kan jeg gjøre, men jeg vet ikke hva låskoden min er!

Noen måte jeg kan finne ut det?

Lenke til kommentar
Nokia har plassert vibrasjonsmotoren bak batteriet. og av sikkerhetsgrunner/en grunn :innocent: så vibrerer den ikke mens den er i laderen. så i praksis er det vel egentlig rett:
så vidt jeg husker så er det bateriet i telefonen som vibrerer. og at vibrasjon med lading kan påføre some kind of skade igjennom testing derfor har de latt være. du kan jo eventuelt legge til "beep" som meldingstone

 

så dette er på en måte rett :)

Hvor har du det fra? Så vidt jeg vet så vibrerer ikke Nokia telefoner når de lader da motoren går på samme krets som ladinga og kan derfor ikke brukes samtidig, og er heller ikke nødvendig da vibreringa mest er ment for å "kjenne" at det ringer når telefonen er i f.eks lomma, og da lader man som regel ikke telefonen. Er også praktisk når man bruker bilmonterings sett at den ikke vibrerer når man kobler den til strøm slik at den ikke faller ut av holderen. Batteriene har vel ikke vibrert siden en gang på 90-tallet.

 

googla for et halvt år siden og fant det ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...