Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informatikk og SØ ved UiO!


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg er ferdig med videregående på Skien vgs allmenn i år og har søkt på både samfunnsøkonomi og informatikk på Universitet i Oslo.

Jeg lurer da på hvordan disse studiene er:

 

1. Er det obligatorisk oppmøte på disse to? Får man fravær?

2. Jobber man med pc stort sett hele tiden på informatikk? Er det mye matte og algebra?

3. Hvordan er det med pc jobbing på samfunnsøkonomistudiet?

4. Lurer i tillegg på hvordan det er, dere som har gjort det før. Hva skjer hvis jeg kommer inn både på første og andrevalget, men jeg vil helst inn på andre. Kan jeg da takke nei til førstevalget og ja til andrevalget, eller blir det som søknaden til vgs?

 

På forhånd takk :)

Endret av Fabris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok :)

 

Har du informatikk?

I så fall, er det mye innleveringer og slikt?

 

Nei, jeg har nok ikke informatikk, men jeg går på UiO og kjenner systemet. Hvis du ser gjennom de forskjellige emnene du kommer til å måtte ta, så ser du at det er en del innleveringer.

 

1. semester vil du ha 2 innleveringer i MAT1100, 4 i INF1000 og 3 i INF1040

 

Anbefaler deg å ta MAT1100 når du må velge mellom MAT1001 og MAT1100.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Ok:) Takk for rådet ;) Hva er forskjellen på disse to?

 

MAT1001 skal være en del enklere (det tar over for gamle MAT1000), men MAT1100 har en fantastisk foreleser, så det veier opp. MAT1100 er anbefalt om du har tatt 3MX fra før. Du må jobbe mer med MAT1100, men selv mener jeg du får mer igjen for det.

 

Kort om emnet

 

Komplekse tall, kompletthet, følger, kontinuitet, deriverbarhet, L’Hôpitals regel, omvendte funksjoner, arcusfunksjoner, integrasjon, integrasjonsteknikk, vektorer, matriser, funksjoner av flere variable, partiellderiverte, lineære og affine avbildninger.

 

Hva lærer du?

 

Emnet gir deg en matematisk verktøykasse som du vil ha bruk for i videre realfagsstudier som ikke forutsetter full fordypning i matematikk fra videregående skole. Målet er å gi deg en forståelse av hvordan visse typer problemstillinger kan modelleres og lære deg å finne løsninger på problemene. Problemstillingene hentes fra relevante fagområder, som f.eks. biologi, informatikk og kjemi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...