Gå til innhold

Windows Server 2008, det ultimate Microsoft operativsystemet?


Anbefalte innlegg

Da har jeg slengt meg på Server 2008 kjøret jeg også, og så langt ser alt meget bra ut. Jeg har imidlertid et par spørsmål. Hva slags brenneprogram fungerer i Server 2008? Jeg har alltid brukt Nero av gammel vane, men iom det ikke fungerer trenger jeg et alternativ. Er det noen guide jeg følge i forhold til services som kan deaktiveres når jeg bruker Server 2008 som workstation? Det er vel en del som kjøres i bakgrunn som er unødvendig når jeg ikke bruker det som server? Det siste jeg lurer på er i forhold til lisens. Jeg lastet ned Server 2008 via MSDN og fikk tilsendt en produktnøkkel, men når jeg la inn OSet fikk jeg aldri noe spørsmål om å taste inn produktnøkkel. Betyr det at jeg har lagt det inn som en prøveversjon? Isåfall, er det mulig å legge inn produktnøkkelen nå i ettertid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å taste inn produktnøkkelen i ettertid var faktisk veldig enkelt. Control Panel > System and Maintenance > System > Change product key - Voilà, Windows er aktivert.

 

Jeg sliter med å få blåtann til å fungere, men etter å ha søkt litt på verdensveven er jeg ikke alene om det. Er det noe spesielt man må gjøre ut over å finne riktig driver? Ikke at det er noe krise å ikke ha blåtann, men det er litt stress å dra frem usb-kabelen hver gang jeg skal bruke Nokia PC Suite.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, vet ikke om denne tråden er forholdsvis død nå menne:P

Har i hvertfall hoppet på Server tåget selv av inspirasjon av denne tråden. Har tweaket serveren og alt det greiene der:P

 

Men så var det noe jeg merket. Hvis jeg RE-starter datamaskinen. Henger liksom pc-en seg opp akkuratt når BIOS "bildet/produksjons bildet" slik at jeg må etter det mannuelt restarte pc-en med knappen for så å få maskinen til å skru seg på igjen:P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Er Server 2008 raskere enn XP etter at du har gjort den om til "workstation"?

 

Testet en brukbart tweaket XP igjen etter en tid på Server 2008 64bit, og det var litt seigt i forhold for å si det forsiktig.. For et mer utfyllende svar anngående bencher o.l., må jeg nok ha litt mer energi i reserve (en liter kaffe eller to), om det er av interesse da :innocent:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke hvor mange som har lagt merke til at det er en enkel måte å fortsatt bruke Win 2k8 etter de 240 (?) dagene.

Det er bare å kopiere dette

 

@echo off
takeown /F "C:\Windows\System32\SLLUA.exe"
takeown /F "C:\Windows\System32\SLUI.exe"
takeown /F "C:\Windows\System32\SLUINotify.dll"
icacls "C:\Windows\System32\SLLUA.exe" /grant administrators:F
icacls "C:\Windows\System32\SLUI.exe" /grant administrators:F
icacls "C:\Windows\System32\SLUINotify.dll" /grant administrators:F
del "C:\Windows\System32\SLLUA.exe"
del "C:\Windows\System32\SLUI.exe"
del "C:\Windows\System32\SLUINotify.dll
pause

 

Og lagre det i notepad som en bat fil og kjøre den.

Denne kommandoen sletter tre filer som passer på registrering.

 

Jeg har prøvd dette og det virker helt fint.

 

Jeg vet ikke hvor mange som har lagt merke til at det er en enkel måte å fortsatt bruke Win 2k8 etter de 240 (?) dagene.

Det er bare å kopiere dette

 

@echo off
takeown /F "C:\Windows\System32\SLLUA.exe"
takeown /F "C:\Windows\System32\SLUI.exe"
takeown /F "C:\Windows\System32\SLUINotify.dll"
icacls "C:\Windows\System32\SLLUA.exe" /grant administrators:F
icacls "C:\Windows\System32\SLUI.exe" /grant administrators:F
icacls "C:\Windows\System32\SLUINotify.dll" /grant administrators:F
del "C:\Windows\System32\SLLUA.exe"
del "C:\Windows\System32\SLUI.exe"
del "C:\Windows\System32\SLUINotify.dll
pause

 

Og lagre det i notepad som en bat fil og kjøre den.

Denne kommandoen sletter tre filer som passer på registrering.

 

Jeg har prøvd dette og det virker helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...