Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestilt meg Baldur's Gate Complete Compilation PC , mest pga nostalgi og har et par spørsmål til folk som har spilt spillet nylig og har Vista64 OS :

 

Vil Baldur funke på vista ? Er det noen kjepper man må knekke ?

Jeg spillte baldurs gate for 10 år siden , deretter gikk det i glemmeboken , vil det fortsatt fenge og engasjere en rpg-sulten sjel ?

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baldur's Gate serien er etter min mening perfeksjon. Hvis du er sulten etter RPG så blir det ikke bedre enn dette, kun Planescape: Torment KAN komme seg på nivået ved enkelte aspekter (dialog f.eks), men fortsatt klarer ikke toppe Baldur's Gate, imho. Det har aldri sluttet å fenge meg, uansett hvor mange ganger jeg har gått gjennom de spillene og hvor lang tid det har gått siden. Dette er en legende uten like. Skulle gjerne ha skryt av Baldur's Gate til jeg ble blå i trynet, men får stoppe her.

 

Baldur's Gate 2 og expansion Throne of Bhaal vil fungere helt fint på Vista, men jeg har opplevd diverse grafiske problemer med Baldur's Gate og expansion Tales of the Sword Coast som jeg ikke klarte å fikse, så jeg måtte gi opp og heller spille på XP.

Lenke til kommentar

Husk at du også kan tvinge fram kompabilitetsmodus dersom du skulle støte på problemer. Mulig det ikke hjelper i det hele tatt, men det har hendt at spill har gått bedre i mitt tilfelle.

 

Jo, må jo også legge til at Baldurs Gate er uten tvil det største RPG'et på markedet fortsatt. De nye, Oblivion, Two Worlds osv. kan bare gå å legge seg. Du skal lete veldig, veldig, veeeeeldig lenge etter et mer gjennomført rpg.

Endret av Fantomsokken
Lenke til kommentar

Jeg har testet vanilla Baldur's Gate i kompabilitetsmodus med diverse tweaks og annet, men uten hell, hadde en del artifacts og lignende når jeg spilte som jeg bare ikke fikk bort. Var noe mer enn det også som kom etter hvert i spillet, men husker ikke helt hva det var nå.

 

Som jeg nevnte, eventuelt har man Planescape: Torment og til en viss grad Arcanum som kan også supplere med god underholdningsverdi, men noe så gjennomført som Baldur's Gate, kan umulig eksistere.

 

Die hard BG fanboy for life. :thumbs:

Lenke til kommentar

Så toern bør funke på vista altså , godt å vite. Men jeg bør jo begynne med ernern , må rote rundt i kåken etter xp plata da - noe som kan ta sin tid siden jeg ikke er noe ordensmenneske .

Gleder meg til å megle i gjengen igjen ja , Minsk - var det han som hata hu rogue dama ?

Lenke til kommentar

Prøv å teste Baldur's Gate på Vista og se om det fungerer for deg først. Fyr det opp og sjekk om det kanskje kjører fint.

 

Vår alles kjære Minsc hater Edwin (magikeren, the Red Wizard som har er også kjent for å være). Damen du tenker på er nok Dynaheir, som er også kvinnen han har dype følelser for. Anbefaler forresten å ta med deg Kivan på ditt eventyr (om du går for good - neutral party), han kan bli den rene drapsmaskinen med buen hans etter hvert. :thumbup:

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Prøv å teste Baldur's Gate på Vista og se om det fungerer for deg først. Fyr det opp og sjekk om det kanskje kjører fint.

 

Vår alles kjære Minsc hater Edwin (magikeren, the Red Wizard som har er også kjent for å være). Damen du tenker på er nok Dynaheir, som er også kvinnen han har dype følelser for. Anbefaler forresten å ta med deg Kivan på ditt eventyr (om du går for good - neutral party), han kan bli den rene drapsmaskinen med buen hans etter hvert. :thumbup:

 

AAHH ! Minnene kommer tilbake nå ! Minsk trives ikke uten hu dama ikke sant ? Jeg mener også å huske at det ble noe krøll med ei druide-kjerring og de 2 andre hehe .

Lenke til kommentar

Vel Minsc er ganske keen på at hun blir også med i party ja. Druiden Jaheira som du garantert møter på etter hvert, har dessverre problemer med ganske mange, er ikke så rart med tanke på at personligheten hennes er litt spesiell. Har personlig aldri hatt sansen for hverken henne eller tøffelen hennes Khalid. :wee:

 

Når du kommer i gang med å game, så er det bare å kontakte meg på PM om det er noe du lurer på eller vil diskutere, BG prat er jeg alltid åpen for! Er for få av oss BG fanatikere nå til dags. :)

Lenke til kommentar

Ja, veldig bra spill men det er en del kompabilitetsproblemer på Vista.

 

Det første problemet jeg fikk er at du trenger en slags "språkpakke" fra windows CD-en installert før du kan spille. Allt du da trenger å gjøre er å gå på kontroll panelet og gå på en eller annen språk instillings ting. Så må du trykke USA og sette inn CD-en. Deretter er det installert og du kan spille.

 

Beklager at jeg ikke kan forklare bedre en dette, men jeg fant ikke instillingen akkurat nå. :hmm:

 

Dette gjelder mest sannsynlig bare den norske (og andre ikke engelske/amerikanske) versjoner av Vista.

Endret av Wartom
Lenke til kommentar
Kom gjerne med mer detaljerte tilbakemeldinger på hvordan spillene fungerer i Vista. Vurderer å gå til anskaffelse av denne samlinga, jeg også.

 

Er som nevnt allerede:

 

Baldur's Gate + Expansion: på 64-bit har jeg opplevd grafikk- og lydproblemer, fikk ikke fikset det, så måtte spille på XP.

Baldur's Gate 2 + Expansion: Knirkefritt, man kan oppleve litt lydproblemer, men dette er noe du fikser i instillingene i spillet.

Lenke til kommentar
Prøv å teste Baldur's Gate på Vista og se om det fungerer for deg først. Fyr det opp og sjekk om det kanskje kjører fint.

 

Vår alles kjære Minsc hater Edwin (magikeren, the Red Wizard som har er også kjent for å være). Damen du tenker på er nok Dynaheir, som er også kvinnen han har dype følelser for. Anbefaler forresten å ta med deg Kivan på ditt eventyr (om du går for good - neutral party), han kan bli den rene drapsmaskinen med buen hans etter hvert. :thumbup:

 

AAHH ! Minnene kommer tilbake nå ! Minsk trives ikke uten hu dama ikke sant ? Jeg mener også å huske at det ble noe krøll med ei druide-kjerring og de 2 andre hehe .

 

Godt å høre at jeg ikke er alene! :D

 

Og hvordan i all verden kan dere nevne Minsc uten å nevne Boo? ^^

 

Husker en av mine største kvaler i spillet var da jeg klarte å drepe Drizzt (bare for å se om jeg klarte det) med en god-nøytral gruppe og så de flotte våpna han droppa. Men prisen for dissa flotte våpna var -20reputation og dårlig samvittighet fordi jeg drepte en real good guy. ^^ Endte opp med en quickload istedet ;)

Herlige tider!

Lenke til kommentar

Herlig! Baldurs Gate diskusjon! :love:

 

Jeg har spilt disse spillene siden jeg var 11-12 år nå er jeg 21 :) Blir aldri lei.

 

Jeg opplever svært sjelden problemer med å kjøre disse spillene. Og om jeg møter på grafikk problemer så finnes det alltid en løsning, bare å google det ;) Men det er kanskje litt verre for de som ikke er helfrelste BG friker hvor mye arbeid de gidder å legge i det.

 

Akkurat nå spiller jeg Planescape Torment for ørtende gangen. Jeg har aldri gjennomført spillet fordi jeg alltid har mistet savegamen min. :blush:

 

Om noen synest grafikken er litt avleggs så finnes det også løsninger på det. Selv kjører jeg patcher som endrer oppløsningen på spillene. Jeg kjører bla Planescape Torment i 1600x1200 oppløsning med Widescreen Mod:p Og Baldurs Gate Tutu gjør at jeg kan spille Baldurs gate 1 med 2ern sin oppdaterte grafikkmotor.

 

Stort skjermbilde fra min savegame i Planescape Torment (1600x1200)

post-56355-1208182939_thumb.jpg

 

Widescreen Mod

http://gibberlings3.net/widescreen/

Jeg har bare testet den på Planescape Torment men den skal vist funke med alt fra Baldurs Gate til Icewind Dale. Med denne modden kan du velge den oppløsningen som passer deg best. :)

 

Baldurs gate Tutu

http://www.pocketplane.net/mambo/index.php...3&Itemid=98

Baldurs Gate 1 med 2erns oppdaterte grafikkmotor.

Lenke til kommentar

Jaja BGTUTU konversjonen fungerer også glimrende om du vil gå gjennom spillet fra BG -> BGII, og føle som at du går gjennom et stort eventyr uten avbrytelser. Du kan også importere din BG karakter over til BGII hvis du føler for det.

 

Skal snart også i gang med Planescape: Torment igjen, er så ufattelig dyp og bra historie, pen screenshot forresten, hadde ikke anelse om at spillet kunne se så fantastisk bra ut. Isometric FTW. :thumbs:

Lenke til kommentar
Jaja BGTUTU konversjonen fungerer også glimrende om du vil gå gjennom spillet fra BG -> BGII, og føle som at du går gjennom et stort eventyr uten avbrytelser. Du kan også importere din BG karakter over til BGII hvis du føler for det.

 

Skal snart også i gang med Planescape: Torment igjen, er så ufattelig dyp og bra historie, pen screenshot forresten, hadde ikke anelse om at spillet kunne se så fantastisk bra ut. Isometric FTW. :thumbs:

:thumbup:

Oppdaget modden for noen dager siden jeg og ble helt paff over hvor bra det så ut bare med en høyere oppløsning. Mulig at det er noen bugs da, jeg opplever selv at det går litt tegt inne på inventoryen når jeg flytter pekeren men det er ikke noe nevneverdig problem for meg. Heller ubetydelig. Ellers kjører alt knirkfritt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...