Gå til innhold

Guide - Oppgradere hardware på Acer Aspire 5720


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var ærlig talt jævlig dyrt. Trodde ikke disse prossessorene var så dyre :/

 

Tuller du? Auksjonen er nå oppe i 117 dollar, med ca 5 timer igjen. Det vil si rundt 625 kroner. I verste fall kan du kjøpe den ut for 185 dollar, altså 987 kroner. Dette er ikke mye i det hele tatt. Er du klar over at lillebroren (T7400) går for rundt 3000 kroner i noen norske nettbutikker. ( https://prisguiden.no/product.php?productId=47959 ) Så hvis du synes dette er dyrt vil jeg gjerne vite hvor du pleier å handle prosessorer fra. ;)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Jeg har aldri handlet prossessorer. Har ikke så veldig peil på hardware, men jeg trodde ikke at det var så dyrt for de greine. Uansett, fikk Crysis til å virke finfint nå, uten særlig problemer, så jeg driter i hele affæren. og PS! Crysis funka ræva i vista på denne maskina! XP har gjort dette til en supermaskin!

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hei hei.

 

Jeg lurte på om noen av dere som har 8600mgt og vista sp1 har lyst å ta backup av driverene deres og sende meg? "Driver genious" er et bra program til sånt:) i bytte kan vel dere få mine xp drivere, har en backupfil med alle driverene til pc'en for xp sp3:)

 

send meg en pm om du vil hjelpe:)

 

Mvh

Martin

Endret av Reodor_Felgen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Jeg lurte på akkurat det samme.

Jeg har oppgradert min til en 2,2 GHz Dual core. Har putta i 4GB 667MHz DDR2 minne, bytta skjermkort til et 8600M GT og dytta inn en SSD istedenfor den utrolig træge 5400 RPM disken som stod i.

 

Det som jeg sliter litt med nå er det at skjermkortet jeg har choker.. Altså det spiker, ytelsen går kraftig ned etter en stund, og jeg blir nødt til å legge ned spillet et par sekunder også legge det opp igjen. Det er utrolig irriterende da dette skjer veldig ofte.

Men det som hadde vært veldig aktuelt hadde vært å få litt info om det er muligheter for et Radeon 4750 HD eller noe, eller et nytt geforce kort.

 

Jeg kan forresten gå god for at minne er veldig lett å bytte, og at en SSD fra Corsair med 220MB/sek read og 200MB/sek write gir resultater! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har utrolig lyst å se det som står under spoilertexten. Men den er ikke aktiv :)

 

Jeg har bestillt 8600m gt å venter det i posten innen et par uker :D

Vil gjerne se en guide av erfarne folk.

 

Dessuten, om noen har en t7500 eller lignende som de vil selge for rundt 400kr inkl. frakt så er jeg interessert :)Må budjettere i hybellivet vet dere^^

Lenke til kommentar

Trådstarter her. Ser ut som spoilerteksten har forsvunnet i årenes løp, det var synd. Kanskje det skyldes overgangen til det nye forumoppsettet, eller kanskje noe helt annet, kan en moderator se om det er mulig å få dem tilbake?

 

Uansett, her er hvertfall link til en side som viser prosessen på en liknende modell: http://www.mxm-upgrade.com/7520G.html

 

Håper dette hjelper litt. Eneste jeg ikke har funnet igjen er filene jeg brukte for å flashe bios'en på gpu'en, dette måtte jeg gjøre i "blinde" husker jeg. Kanskje noen her har informasjon om disse fremdeles?

 

Uansett, lykke til dere som vil oppgradere. Jeg bruker fremdeles denne pc'en, og det er futt i den fremdeles. :)

Lenke til kommentar

Åj, jeg fikk kortet, men det mangler denne greien med de fire skruesporene :)

Kan jeg ta sporet fra det gamle kortet?

 

Er det kjøleløsningen , altså den sølvfargede platen som er festet til kobberstangen, du mener? I så fall ja, du må bruke den som sto i maskinen, denne følger ikke med et nytt skjermkort, da disse løsningene er litt ulike på forskjellige typer bærbare maskiner. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette blir en bump på over et år, men ... :blush:

 

Fikk en 5720zg av morfar som han ikke fikk liv i. Fant ut at det var RAM-brikkene som ikke satt ordentlig pluss at BIOS-en hadde gitt seg selv et passord. Har fått fikset dette nå og er jo egentlig fornøyd med PC-en.

 

Dog, så suger jo CPU-en og GPU-en, så vurderer å oppgradere dette. Hva tror dere om comboen C2D T9400 2.53 gHZ + GeForce 9500M GT eller Radeon HD3650 + 4gB RAM? Burde vel sikre PC-en et videre liv i et par år fremover, og om jeg bruker eBay trenger det jo ikke å koste mer enn 2500 - 3000,- totalt.

 

Og hvilken rekkefølge ville dere i såfall oppgradert i? Tror at det å prioritere CPU først er best? Er jo den som suger mest. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...