Gå til innhold

Er vi blitt for late ?


Anbefalte innlegg

Oftere og oftere, virker det som folk ikke gidder og protestere høylydt nok lengre. Selv om flertallet er uenig i ting, er det ingen som tør og gjøre noe. Som et eksempel, har media begynt og forhåndsdømme i de fleste saker. Dette mener jeg og hevde att flertallet ikke liker. Overgangen til digitalt bakkenett, og rikstv som til og med bryter konesjonen, bryr mange seg om, men gjør ingenting med. OL i Kina er jo et hett tema pågrunn av det som skjer i Tibet. Men fra norge offisielt skjer det lik null, selv om mange kunne tenke seg en eller annen form for protest. Att de pengesterke kommer lett ifra sine lovbrudd. ser vi og igjennom fingrene med. Norsk standard har i det siste og godtatt et dokumentformat, som de fleste ser ut til og være imot. Men igjen så skjer det ingenting. Det eneste man gjør er og kanskje skrive et innlegg et sted - som dette - så glemmer man det. Alle ønsker att vi skal reagere nå, med miljøvernet. Men vi lar bare politikerne diskutere det død, uten att så mye egentlig skjer. For norge sin del så øker vi jo heller våre egne utslipp.

 

Hva har skjedd med alle de som sto på barrierene ? Hvorfor reagerer ingen lengre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge har ikke akkurat så VELDIG mye å si i de internasjonale konfliktene. Leste en ganske genial artikkel for et par år siden om en dansk politiker som oppsummerte at Norge ser på seg selv som internasjonal fredsmegler og gavmilde u-landstøttere. Det er det imaget Norge har av seg selv og det imaget vi ønsker å formidle utad våre grenser. De fleste i verden er uenig med dette imaget og ser på Norge som en ubetydelig liten lilleputtstat.

 

Men, jeg liker meg veldig godt i Norge likevel.

Lenke til kommentar
Norge har ikke akkurat så VELDIG mye å si i de internasjonale konfliktene. Leste en ganske genial artikkel for et par år siden om en dansk politiker som oppsummerte at Norge ser på seg selv som internasjonal fredsmegler og gavmilde u-landstøttere. Det er det imaget Norge har av seg selv og det imaget vi ønsker å formidle utad våre grenser. De fleste i verden er uenig med dette imaget og ser på Norge som en ubetydelig liten lilleputtstat.

 

Men, jeg liker meg veldig godt i Norge likevel.

 

"Mange dråper små, gjøren stor å" Det gjelder fortsatt. Men med OL er det vel heller lille norge som ikke protesterer, mens mange andre har valgt det allerede.

Lenke til kommentar

Mens man i fattige land ofte ikke foretar seg noe politisk på grunn av frykten for diverse represalier tror jeg vi i vesten blir mer og mer apatiske. De mest høylytte gruppene i vesten er folk som ikke kommer derfra samt, paradoksalt, de rikeste og mektigste, altså de som har det best.

 

Hvorfor den store majoriteten av vanlige, dødlige i vesten gir blaffen kan man undre seg over, og det kan sikkert være mange grunner... for meg personlig bunner apatien i at jeg har mistet troen på politikerne våre og demokratiet.

Lenke til kommentar

Det første jeg forbinder med late mennesker er folk som ikke protesterer mot ting de er imot. :p

 

Likegyldighet er vel en mer passende beskrivelse på det samfunnet som blir beskrevet?

 

Uansett så har vi det for godt. Hvorfor skal noen som har hatt NRK med dårlig bilde i 20 år begynne å protestere når de får inn NRK med krystallklart bilde i tillegg til et hav av andre kanaler for en liten sum ekstra?

Halvparten av befolkningen vet sikkert ikke hva som skjer i Tibet engang, jeg leser VG/DB/DN hver dag og ser nyhetene og det eneste jeg har fått med meg er at noen munker driver og kutter håndleddene sine. Litt mer fokus på Tibet og litt mindre fokus på idioter som slukker flammer kanskje?

Dokumentformat som alle er imot? Aldri hørt om saken.

Er det noe galt med miljøet? Jeg kan drikke rent vann fra springen, skal jeg gå rundt å klage å syte over små bagateller?

Pengesterke kommer lett fra sine lovbrudd? Hvem bryr seg! Et mye større problem er at syke personer kan gå rundt og voldta små barn, ødelegge dem for resten av livet og er man heldig blir personen dømt til kanskje 2-3 år bak murene. Etter soning får personen sikkert jobb i barnehage e.l med falsk identitet.

 

Skal jeg virkelig begynne å syte og klage over bagateller jeg som bor her i rike Norge med en overflod av velstand? Har bedre ting å gjøre!

Lenke til kommentar

Protester er jo stort sett når store ting foregår, at vi skal protestere mot alt mulig dilldall blir feil. Ang. OL har det jo vært en debatt om hvorvidt vi skal delta i OL-åpningen eller ikke. Utenriksminister Støhre har fører norsk utenrikspolitikk, og hva han mener skal jo i utgangspunktet være flertallets mening, ettersom han er en representant for folket.

 

Det er dessverre slik at VG, DB osv er avhengige av gode kjøpertall for å kunne holde bedriften i gang. Folket kjøper også heller lite aviser der de tror de har lest alt som står. Derfor kan ikke kommersielle aviser kun skrive om samme saken hele tiden, for det er lite økonomisk lønnsomt. Større aviser og tv-kanalers nettutgaver har ofte alt du trenger av informasjon. Du kan jo heller søke alternative kilder. Dagbladet og VG er skjelden særlig flinke til å formidle viktige verdensnyheter, da kjøperne heller vil lese om innenriksnyheter og kjendisnytt (beklager stråmannen)

 

Alternative "bedre" kilder

http://www.bbc.co.uk/

http://english.aljazeera.net/English

http://www.cnn.com/WORLD/

http://www.xinhuanet.com/english/

 

En må selvfølgelig også være kritisk til kilder, og vurdere dem utifra deres posisjon, både som avis og stat.

Endret av vidarho
Lenke til kommentar
Vi er vel blitt rivende likegyldig til alt utenfor vårt eget nedslagsfelt?

Jeg må si at jeg brydde meg mer om verden før, men nå er jeg så lei avgifter og staten at jeg ikke bryr meg om noe utenom meg selv og min familie.

 

Kanskje du skulle protestere da ?

Lenke til kommentar
Protester er jo stort sett når store ting foregår, at vi skal protestere mot alt mulig dilldall blir feil. Ang. OL har det jo vært en debatt om hvorvidt vi skal delta i OL-åpningen eller ikke. Utenriksminister Støhre har fører norsk utenrikspolitikk, og hva han mener skal jo i utgangspunktet være flertallets mening, ettersom han er en representant for folket.

 

Det er dessverre slik at VG, DB osv er avhengige av gode kjøpertall for å kunne holde bedriften i gang. Folket kjøper også heller lite aviser der de tror de har lest alt som står. Derfor kan ikke kommersielle aviser kun skrive om samme saken hele tiden, for det er lite økonomisk lønnsomt. Større aviser og tv-kanalers nettutgaver har ofte alt du trenger av informasjon. Du kan jo heller søke alternative kilder. Dagbladet og VG er skjelden særlig flinke til å formidle viktige verdensnyheter, da kjøperne heller vil lese om innenriksnyheter og kjendisnytt (beklager stråmannen)

 

OL debatten har kommet etter "press" fra folket, men antageligvis mest media. Jeg tror politikerne lager sakene helst etter det avisene skriver. Akkurat som selskaper som alltid ordnet opp når tv2 hjelper deg kom. Stoltenberg sitt syn er jo null protest, det er andre populæritets søkende politikere som snakker om protest.

 

VG, DB og Seher.no er rimelig lik for tiden. Grunnen til att de har så stort antall nettbrukere, skyldes og att det ikke er så enormt mange norske alternativ. Jeg ser med gru på att Aftenposten sakte men sikkert sklir den veien og. Men for meg er det uansett verst og se på all forhåndsdømmingen de har begynt med. Nå er man som regel skyldig før tiltalt.

Lenke til kommentar
Hva har skjedd med alle de som sto på barrierene ? Hvorfor reagerer ingen lengre ?

Synes nordmenn faktisk reagerer veldig kraftig, mtp at norges nest største parti er et protestparti.

Som i og for seg er merksnodig når landet blir rangert som helt i toppen av verdens beste land å bo i.

 

Jeg orker ikke lese hele tråden, men svaret er antagelig ja.

:D

Lenke til kommentar

Norge er et fantastisk land å bo i, det kommer man ikke utenom. Men ja, jeg tror ikke det hadde hatt så mye å si om masse mer folk protesterte fordi folk flest er idioter. Det er visse unntakk som har varierende grader av vett i hodet, men folk flest er rett og slett dumme og ignorante. Dette gjelder i Norge akkurat som i resten av verden.

 

Anyways, Jeg er kraftig fornærmet over Kinas oppførsel etter de prøver å presse oss til å ikke droppe OL. Faens arrogante idioter.

 

Jeg driter i om noen rikinger kommer seg unna, har viktigere ting å fokusere på.

 

At Standard Norge er korrupte idioter er helt sant men det er dessverre en fillesak i den store sammenhengen.

 

Miljøvern og miljøvern. Jeg har kommet til den konklusjonen at miljø er viktig, klima driter jeg i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...