Gå til innhold

Den store ASUS Xonar tråden!


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg driver å spekulerer på om at jeg skal investere i ett slikt: Asus Xonar HDAV 1.3 Deluxe

 

Men er det noen vet om at dette kortet kan dekode f.eks Dolby True HD og DTS Master Audio og sende lyden analogt videre. Eller trenger man en slik Surround receiver som får signalet inn med hdmi fra pcen..

 

Lurer på dette selv.. Vil jeg kunne få Dolby Digital TrueHD / DTS Master Audio til mitt Creative GigaWorks S750 7.1 sett med HDAV1.3 / HDAV1.3 Deluxe? :hmm:

 

Noen som vet hvorvidt denna nye DS3D GX 2.0 vil kunne komme til Xonar D2X via en driver oppdatering eller noe?

Testen av HDAV1.3 Deluxe på Elite Bastards viser jo at D2X stort sett er bedre enn HDAV1.3 Deluxe på alt som har med analog lyd å gjøre? Samtidig som det er noe helvetes problemer med driverne til denne nye HDAV-serien? Spesielt ved desktop / gaming bruk så er det visst mye bluescreens osv..?

 

Jeg ønsker det lydkortet som gir best liv i mitt Creative Gigaworks S750 sett, og da kommer jo Dolby Digital TrueHD / DTS Master Audio godt med om det støttes via de analoge utgangene? Samtidig som denne nye DSD3 GX 2.0 burde være snasent for gaming?

 

Så hvordan vil dere si at Xonar HDAV1.3 Deluxe gjør det sammenlignet med Xonar D2X når det kommer til desktop / gaming?

Mulig å få DS3D GX 2.0 på Xonar D2X? Og er det mulig å få TrueHD / Master Audio via HDAV1.3 til mitt Creative Gigaworks S750 anlegg?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Problemet med Asus lydkortene er forferdelig dårlig skrevet drivere, da med tanke på 64bit driverne som er det jeg har erfaring med.

Jeg trenger vel bare å peke på at det er ingen av driverne som later til å være stabile og det er heller ingen klasse WHQL drivere for mitt asus d2x, som bare beint igjennom er smertefritt.

 

Synes det er rimelig merkelig at de legger med 2 forskjellige konfigurerings program i installeren, men ser de har gjort noe med det i vista64 utgaven men ikke i xp64 utgaven.

 

De har kanskje begynt å jobbe mer med driverne sine i det siste, men det er kanskje mer håp enn en reell observering fra min side iallefall.

 

Asus lanserte også nylig en bios driver for m3a78T hovedkort som gjorde at maskinen ikke ville boote, og man måtte re-flashe til gammel bios igjen. En bios som var lansert som godkjent. Den ble så fjernet fra nettet, og den nyeste versjonen er merket som beta utgave.

 

Det er flott med fine produkter som kan gjøre en jobb bedre enn hovedkortet gjør, men herregud hvor mye banalt man skal gå igjennom.

 

Jeg er fristet til å sette inn igjen ett x-fi kort, men hukommelsen min peker på ett visst problem der med at kortet pleide å "slå seg av" tilfeldig ved oppstart. Windows finner ikke lydkortet etc.

 

Så jeg vet da faen jeg. Kunne jo kjørt med realtek innebygget lyd fra hovedkortet, men da er det jo den EVIGE bakgrunnsstøy lyden i headsettet, som er utålelig.

 

Jeg satser på å få ting på plass med en reinstallasjon av windows.

Hadde installert de siste asus d2x driverne no, som er nyeste versjon for alle lydkort fra Asus, og konfigureringsprogrammet starter ikke (se min tidligere post), og nå funker det ikke med min tidligere driver.

 

What to do what to do... =(

 

Forøvrig, fantastisk lyd på musikk igjennom x-540 høytalere her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg sliter med mitt DX. Det fungerte utmerket i Vista x64, men i W7 x64 blir det bare tull. Jeg har prøvd både med den ene W7-driveren som finnes, og siste driver til Vista. Problemet er det samme, og det går ut på at lyden ikke klarer å bestemme seg for hvilken kanal den skal gå til. Hvis jeg i konfigureringsprogrammet til Xonar klikker på en høyttaler så virker det helt tilfeldig hvor lyden kommer fra. Trykker jeg på front left, så er det dette jeg hører, men noen ganger kommer lyden fra center, fra rear right, fra rear left, noen ganger er det stille og noen ganger kommer den faktisk fra front left.

 

Jeg har forsøkt å bytte om på kablene, men det hjelper ikke. Jeg har også forsøkt en annen PCI-e-port. Noen idéer?

 

Forresten, er et Creative Audigy 4 å anse som bedre enn onboard-lyd på et Asus P6T Deluxe V2?

 

Resten av maskinvaren min er i profilen min.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg får blåskjerm når jeg bruker passtrou/device på mitt Asus Xonar HDAV1.3 Slim

om jeg bytter over til onboard lyd på hk får jeg ikke blåskjerm selv om kortet er koblet til så går ut it fra at det er lydkortet som er problemet... er det andre som har samme problem evt er det samme problem med de 2 andre versjonene av kortet?

 

kjører windows 7 64bit

har lengtet etter driver updates lenge men det kan jeg vel bare drømme om siden det er asus vi snakker om....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på en ting ang. disse kortene:

 

Kan jeg bruke den medfølgende programvaren til selv å styre hvilken kanal som går til hvilken høyttaler? Mao: Det jeg ønsker er å kunne rotere lydbildet 90 grader mot venstre, slik at det som til vanlig er venstre bakhøyttaler blir venstre fronthøyttaler, venstre fronthøyttaler blir høyre fronthøyttaler, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...