Gå til innhold

Den store ASUS Xonar tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1) Jeg har endel HD-materiale i X.264, med DTS 5.1 eller AC3 5.1. Mistenker at lydkortet ikkje kjører surrounden direkte, men at den selv "lager" surrounden. Før jeg fikk D2'en, på den gamle HTPC'en min, så mener jeg ganske bestemt at visse filmer hadde bedre surround enn de har nå. Da brukte jeg riktignok ac3filter/spdiffer). Siden lydkortet kjører full DTS 5.1 til forsterkeren uavhengig om det er Stereo (musikk, etc) eller 5.1 som avspilles på PC-en, så har jeg ikkje sjangs å "sjekke" om den har "korrekt" surround.

Finnes det noen spesifike filmer/snutter/lyder på nettet jeg kan teste for å sjekke at surrounden er slik den skal?

 

3) Har ikke fått spdiffer/ac3filter til å fungere på D2'en (fungerer fint på det interne lydkortet på samme maskin thou). Stemmer det? Eller finnes det måter?

Problemet med spm 1) viste seg å være at jeg ikke hadde forandra på standardinstillingen i ffdshow; audio output 2.0/Stereo. Så det forklarer jo hvorfor surrounden hørtes så tam ut :-)

 

Dette løser jo egentlig også spm 3), da jeg ikke har behov for ac3filter/spdifer, når lydkortet støtter dts/etc.

 

2) Jeg kjører som sagt SPDIF-out med Dolby Digital Live enabled. Problemet er at hver gang jeg vil spille musikk "skikkelig", så må jeg manuelt inn på Audio Center for å sette SPDIF-out til PCM. Finnes det ingen andre måter å gjøre dette på?

Men denne "sliter" jeg fortsatt med. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet du, jeg har fått det til, men jeg måtte bruke de driverne som kom med på cd'n. Å bruke de nyeste driverne fungerer ikke.

 

Hvis jeg bruker nyeste drivere, og prøver å starte audio center, så startes det opp, og avslutter seg selv med en gang.

 

Så kanskje det går hvis jeg bruker de nyeste driverne + gamle audio center utgaven, hvis det er noen forskjell på den da.

Lenke til kommentar

Jeg tror du vil være godt fornøyd med pci versjonen jeg sier ikke det.

 

Men ta med i betraktning om du har bra headsett og/eller bra anlegg.

 

Personlig bruker jeg ett beyerdynamic headsett til 1600-2000kr, og ett billig logitech anlegg, x540 (men det er stort nok for meg, lite kontor)

Og synes det ikke var noe å spare på kronene iom d2x koster bare litt over tusenlappen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg sjekket med vista x64 driveren. Jeg får den til å installere og fungere, både driver og lydkort programmet til å fungere på xp 64bit.

 

Litt morsomt iom, at siste driver som er laget for xp x64 ikke vil fungere mens vista driveren gjør det. I hop med xonar d2x audio center programmet altså.

 

Om andre har problemer med dette trenger man å patche sfc_os.dll og legge til den tweaken i registeret mest sannsynlig.

post-50698-1219360248_thumb.png

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Jeg driver å spekulerer på om at jeg skal investere i ett slikt: Asus Xonar HDAV 1.3 Deluxe

 

Men er det noen vet om at dette kortet kan dekode f.eks Dolby True HD og DTS Master Audio og sende lyden analogt videre. Eller trenger man en slik Surround receiver som får signalet inn med hdmi fra pcen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...