Gå til innhold

Twinmos legger ned?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe de blir kjøpt opp av en bra aktør (som gjerne beholder navnet), for jeg har lenge vært en fornøyd kjøper av TwinMOS-RAM. Synd at de ikke hadde flere bein å stå på -- jeg kan forstå at det ikke er lett å overleve som minneprodusent med dagens fantasipriser på minne.

Lenke til kommentar
Kanskje like greit, tror faktisk twinmos har den høyeste feilraten. Har hatt 3 forskjellige Twinmos brikker, og alle tre har det vært feil med. Da hjelper det ikke så mye at de har hatt én bra serie.

 

Trur du er litt på villspor når det gjelder PC mekking generelt.

Trur ikkje du skal skylde på TwinMos fordi du har klart å knerte 3 brikker fra dei.

Lenke til kommentar

Stort sett vært fornøyd med twinmos brikker i pc jeg og, men som SD-kort vil jeg fraråde alle å bruke twinmos.

 

Mista flere hundre bilder fra ferie i Las Vegas da minnekortet streika, som til og med ibas måtte gi opp å redde. :(

Fikk nytt minnekort(helt ny serie), brukte dette noe forsiktig, og dette streiket også etter noen hundre bilder.

Lenke til kommentar
Kanskje like greit, tror faktisk twinmos har den høyeste feilraten. Har hatt 3 forskjellige Twinmos brikker, og alle tre har det vært feil med. Da hjelper det ikke så mye at de har hatt én bra serie.

 

Trur du er litt på villspor når det gjelder PC mekking generelt.

Trur ikkje du skal skylde på TwinMos fordi du har klart å knerte 3 brikker fra dei.

Har vel vært i kontakt med 30-40 minnebrikker, både av eget utstyr, familie og kompiser. 5 av de har ikke fungert, tre av de var twinmos, den fjerde var dekka i gjørme, og den siste var det en venn av meg som ikke stappet ordentlig ned i minnesloten, og skrudde på PC-en.

 

Har i PC-en nå 4 minenbrikker som funker perfekt. I forige oppsett hadde jeg to brikker som fungerte perfekt. Oppsettet før der hadde 3 sloter, men alle brikkene ble skiftet ut to ganger (først fra 3*64-3*128, og så til 3*256mb). Før der igjen hadde jeg en gammel drittpc, det var ukjent merke på minnebrikkene, men jeg tok de ut og stappet de inn igjen, og PC-en fungerte perfekt, da var jeg 6 år gammel.

 

Kan jo nevne navn jeg ikke har hatt problemer med:

Corsair: 7stk brikker, alle fungerer den dag i dag, den eldste er fra rundt 2000.

Kingston: 16stk brikker, alle fungerer perfekt den dag i dag, unntatt en som en jeg kjenner mista i gjørme ute :roll: (Den var gammel og ubrukelig uansett, men...)

Mushkin: 2stk, fungerer perfekt

Samsung (noname): 5stk, alle fungerer.

Et par crucialbrikker hadde jeg også en gang, de fungerte, men har blitt kastet.

Dette er bare de brikkene jeg husker navnet på...

 

Så å legge skylden på meg er jo litt imponerende, jeg tror faktisk ikke man ved vanlig bruk kan ødelegge en minnebrikke. Pass på statisk elektrisitet og ikke knekk minnebrikka så skal det nok gå bra.

En annen jeg kjenner har kjøpt twinmos i dobbelpakninger tre ganger, to av gangene var det en brikke ødelagt, han kjøper heller ikke twinmos mer.

Lenke til kommentar

Ah! En gledens dag! Har hatt trøbbel med både minnekort og ram brikker fra Twinmos, så dette var like greit.

Jeg har konsekvent kjøpt allt annet enn Twinmos etter mine tideligere negative erfaringer med Twinmos. Mangen kammerater som har bygd low-end maskiner, har hatt trøbbel med sine Twinmos brikker.

 

Det blir omtrent som med MSI, har man hatt dårlige erfaring engang, så skal det mye til å kjøpe det igjen. Det er vel heller ikke til å stikke under en stol att Twinmos faktisk har en langt høyere feil rate enn de fleste sammenlignbare konkurentene.

Lenke til kommentar
Stort sett vært fornøyd med twinmos brikker i pc jeg og, men som SD-kort vil jeg fraråde alle å bruke twinmos.

 

Mista flere hundre bilder fra ferie i Las Vegas da minnekortet streika, som til og med ibas måtte gi opp å redde. :(

Fikk nytt minnekort(helt ny serie), brukte dette noe forsiktig, og dette streiket også etter noen hundre bilder.

Backup er en fin genser.

Lenke til kommentar
Det er vel heller ikke til å stikke under en stol att Twinmos faktisk har en langt høyere feil rate enn de fleste sammenlignbare konkurentene.

 

Jeg har aldri hørt om større feilprosent hos Twinmos enn hos andre, men siden du er så sikker har du sikkert kilder å henvise til som støtter opp uttalelsene dine?

Lenke til kommentar
Stort sett vært fornøyd med twinmos brikker i pc jeg og, men som SD-kort vil jeg fraråde alle å bruke twinmos.

 

Mista flere hundre bilder fra ferie i Las Vegas da minnekortet streika, som til og med ibas måtte gi opp å redde. :(

Fikk nytt minnekort(helt ny serie), brukte dette noe forsiktig, og dette streiket også etter noen hundre bilder.

Backup er en fin genser.

Jah, og den genseren er vanskelig å få tak i når kortet kvelder MENS du er på ferie ;)

Lenke til kommentar
En annen jeg kjenner har kjøpt twinmos i dobbelpakninger tre ganger, to av gangene var det en brikke ødelagt, han kjøper heller ikke twinmos mer.

 

Nei, han kan jo heller ikkje det lengre.

Leste du ikkje artikkelen?

Dei legger jo ned produksjonen jo!

 

...men du fortalte ein fin historie...

...det skal du ha!

Lenke til kommentar
En annen jeg kjenner har kjøpt twinmos i dobbelpakninger tre ganger, to av gangene var det en brikke ødelagt, han kjøper heller ikke twinmos mer.

 

Nei, han kan jo heller ikkje det lengre.

Leste du ikkje artikkelen?

Dei legger jo ned produksjonen jo!

 

...men du fortalte ein fin historie...

...det skal du ha!

 

Forventer du noe annet enn en "fin historie" når du uten noe grunnlag auaomtisk skylder på brukeren? Det finnes faktisk problemer som ikke er brukerens feil. Det er kanskje vondt å innømme at favorittproduktet ikke er prefekt i alle tilfeller, men slik er det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Stort sett vært fornøyd med twinmos brikker i pc jeg og, men som SD-kort vil jeg fraråde alle å bruke twinmos.

 

Mista flere hundre bilder fra ferie i Las Vegas da minnekortet streika, som til og med ibas måtte gi opp å redde. :(

Fikk nytt minnekort(helt ny serie), brukte dette noe forsiktig, og dette streiket også etter noen hundre bilder.

Backup er en fin genser.

Jah, og den genseren er vanskelig å få tak i når kortet kvelder MENS du er på ferie ;)

Ja, for de har jo ikke pc-er i Las Vegas. :p

Lenke til kommentar

TwinMOS har aldri vært feil frie. Sånn er det bare. Men de har levert mange gode produkter og jeg syns det er meget synd at TwinMOS vil bli borte for markedet. Har brukt TwinMOS i mange PCer jeg har bygget og disse har fungert helt fin, ofte bedre enn med andre merker. Har også vært borti brikker fra TwinMOS som har vært et helvete, men har aldri vært noe problem å få nye brikker uten noen ekstra kostnad. TwinMOS har hatt sine gode sider og sine dårlige sider. Men når de blir borte, så vil jeg prøve å huske den gode siden. TwinMOS er tross alt et merke som har vært med oss lenge og har gjort mye bra.

 

Takk for alt TwinMOS! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...