Gå til innhold

Ingen signal mellom laptop og ny lcd tv


Inspekta

Anbefalte innlegg

Har en acer travelmate 2410 jeg prøvde og koble opp mot TV'en min, nå har jeg prøvd alle mulige koblingsmetoder som finnes. Finnes det noen overgang fra VGA porten til HDMI? Har kun VGA utgang på laptopen så det MÅ gå via den =\ Jeg prøvde også alle koblinger utenom hdmi til vga (noe jeg regner med at ikke går) prøvde også en IBM T42 med alle koblingenen utenom vga til hdmi med den uten noe som helst signal. TV'et er et Philips 42PFL9632D/10. Må også legge til at vi har formatert begge laptopene og prøvd nesten alt av innstillinger uten å ha noe særlig greie på det. Noen som vet om en typisk feil eller har noen tips?

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En enkel adapter for overgang fra vga til hdmi finnes ikke. Siden vga er analog og hdmi er digital, så støtter ikke hdmi de analoge signalene fra en vga-utgang. Eneste løsningen såvidt jeg vet er en vga til hdmi konverteringsboks. Men hvordan bildekvaliteten blir med en sånn analog-til-digital-løsning vet jeg ikke...

 

Siden tv'n din ikke har vga eller dvi-inngang, så er den enkleste løsningen for deg å kjøpe en VGA til RGB adapter som har utgang for scart, s-video og composite video.

Endret av elo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...