Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Automatisk avslåing av pc helt plutselig


Anbefalte innlegg

Heisann folkens

 

Regner med det er noen datafolk her, så jeg spørr.

 

I lang tid har jeg hatt problemet med pcen, den har slått seg helt plutselig av,uten overbelasning, da jeg kun har hatt msn,winamp,og opera oppe.

Fikk han jeg leier hybel hos til å komme å sjekke på pcen, og fant ut at det var MYE støv på rambrikkene, dette støvet ble fjernet med støvsuger med børstehode.

 

Et par dager etterpå sliter jeg ikke med dette problemet, pcen kan gå stabilt og rolig i lang tid uten problemer.

Men etter rambrikkene ble rengjort har andre problemer oppstått, pcen funker strålende med både winamp,opera,og diverse andre programmer oppe, ingenting reaksjon på hurtig viftegang eller lignende.

Men når jeg åpner msn, og logger meg på, så går det max 10 sekunder etter påloggingen før den slår seg rett av, og restarter automatisk. Dette skjer uansett om jeg har andre programmer oppe eller ikke.

 

Noen som har en fjerneste aning, tips, spørsmål eller kommentarer angående denne saken, hyl ut. Dette er skikkelig irriterende for min del nå som ladderen til min bærbare pc sa adjø..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer konsekvent når du logger deg på MSN? Merkelig at det dukket opp rett etter støvsugingen, kan jo være tilfeldig :p

 

Har opplevd liknende ting med en driverfeil på nettverksadapteret. Det første du bør gjøre er å sørge for at du får blåskjermer, ikke automatisk reboot. Da vil du kunne få detaljer om en evt driver som lager problemer.

 

Gå inn i Control Panel -> System -> Advanced (tab øverst) -> Startup and Recovery, trykk Settings.

 

Her skal du finne en checkbox for "Automatically restart". Sørg for at den IKKE er huket av. Prøv nå å logg på msn igjen.

 

Ta et bilde av en evt blåskjerm og post det her.

 

 

Ville også sjekket RAMen din slik som Caze beskriver over her.

 

 

Og du kan kjøre Error-check på disken (høyreklikk på harddisken i min datamaskin, trykk på "Tools", velg "Check Now". Dette vil jo kunne finne feil på harddisken din som qpeg sier.

Lenke til kommentar
  • 13 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...