Gå til innhold

Tidenes beste biljakt


Awesome X

Anbefalte innlegg

Overskriften forteller det meste. I hvilken film har vi tidenes beste biljakt?

 

Under finner dere en liste satt sammen av forskjellige filmer som, av andre, er kåret til å tidenes beste biljakter. (For å se disse kåringen, se spoilertagen nederst) Hvis det er en film du synes mangel, rop ut (før noen forhåpentligvis lager en poll til tråden :D ).

 

Mine favoritter her må jeg si er Bullit og C'était un rendez-vousm, selv om sistnevnte ikke er en biljakt per definisjon (bare en bil).

Kilder:

 

 

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bullitt må jeg si er den klassiske.

Biljakten i We Own The Night er bare så utrolig godt laget.

Man får følelsen av å sitte i bilen selv. James Bond-filmene har jo

også en del gode biljakter, min favoritt er biljakten i Las Vegas fra

Diamonds Are Forever. Den originale Scarface (1932) har faktisk en imponerende bra biljakt, med tanke på at filmen nestener 80 år gammel.

Endret av El-Morty
Lenke til kommentar

Cannonball Run og The Italian Job (1963) gir jo skikkelig godfølelse. Death Proof sin var skummel. Michael Bay har et par bra både i Bad Boys II og Transformers (litt juks å bli til robot og denge bilene unna, men men...). Children of Men sin fikk pulsen opp på en utrolig original måte.

Lenke til kommentar

Er generelt ingen stor fan av bilscener i film, men det er faktisk en film jeg aldri kommer til å glemme - Death Proof.

Biljakten er så ekstremt godt gjennomført, intenst hele tiden, og det faktum at ingenting ble gjort med green screen er helt utrolig.

Lenke til kommentar

Kan vel egentlig legg ut klipp av noen av de.

 

Starter med C'était un rendez-vousm. Dette er hele filmen (varer i ca. 9 min), og et must for alle som ikke har sett den.

 

 

 

Så den berømte biljaktscene i Bullit her.

The scene had Bullitt in a dark "Highland Green" 1968 Ford Mustang G.T.390 Fastback, chasing two hit-men in a "Tuxedo Black" 1968 Dodge Charger R/T 440 Magnum.

 

 

 

 

Så har vi Ronin

 

 

Lenke til kommentar

Har akkurat sett ferdig Gone in 60 Seconds (1973). Jeg må si at de fortjener litt kudos for å lage en film utelukkende basert på råkjøring, men det blir litt kjedelig å se en film uten handling.

 

Fant denne under trivia på IMDb:

There was no official script for the movie, apart from several pages outlining main dialog sequences. Much of the action/dialog was improvised and made up by the cast and crew as they went along. This caused many problems for the editor, Warner E. Leighton, who never knew what footage was being dumped on him or where in the movie it belonged.

 

Det tar ikke lange tiden å oppdage at dette er sannheten når man ser filmen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Le Professionnel og Death Race (2008) er lagt til listen. At noen laget en poll ville heller ikke vært å forakte.

 

Slenger denne opp her også jeg:

 

Topp 5: Biljakter

 

1. Ronin

 

 

2. The Italian Job (1969)

 

 

3. Le Professionnel (1981)

 

 

4. Bulitt

 

 

5. Gone in 60 Seconds (1974)

 

 

Del 1 av 3

Se filmen hos Youtube

Del 2 av 3

Se filmen hos Youtube

Del 3 av 3

Se filmen hos Youtube

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...