Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når bør man få seg kjæreste?


Anbefalte innlegg

jeg er 25, har ikke hatt kjæreste på 2 år. hvorfor ikke? fordi jeg har ikke finni noen som er bra nok enda.

 

Bra å ha noe å skylde på når man ikke får seg noe :p

 

Trådstarter: SOm folk sier, det finnes ikke noe fasitsvar. Det er jo ikke sånn at man en dag bare plutselig bestemmer seg for å gå ut og finne seg ei dame. Hun dukker bare opp på det rareste sted når du minst venter det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er selv straks 19 år...hadde dame sist for 3 år siden...Når "bør" man skaffe seg dame egentlig? er det normalt at jeg overhodet ikke tenker på å anskaffe meg det enda?? Er midt i utdannelsen, så mener det er viktigst å få den ferdig først, og bygge opp litt kapital og eiendeler FØR jeg gir meg ut i kast med ei skjønn mø :p

 

Er det flere som tenker slik? når bør man egentlig skaffe seg?

 

vh Benhav..

 

 

Du er kanskje gay?

Lenke til kommentar

For min del var det ganske enkelt, selv om jeg ikke hadde følt virkelig forelskelse før jeg fant min nåværende kjæreste. Jeg hadde jo hatt kjæreste før, men tydeligvis visste jeg fortsatt ikke hva ekte forelskelse var =)

 

Forelskelse er subjektivt, alle vil reagere forskjellig. Men allikevel tror jeg de fleste kjenner seg igjen i en normal; man føler det kribler i magen ved tanken på det bestemte. Man blir glad inni seg, og har en (til tider dum) tendens til å glemme alt annet. Men det er også viktig å vite at man ikke må lete etter den perfekte. Den beste for deg kommer når du minst venter det. Det er da det blir best, tror jeg. Det var sånn det skjedde for meg =) Du vet du har funnet en fantastisk person for deg om du er overbevist om at hun/han er den beste i hele verden! Og at ingen andre har det så bra som du har det nå! Du vil finne den rette, men husk å ikke lete for hardt...

 

Også litt "fakta" til slutt :p :

Forelskelse er kjemi. For det første skilles det ut kjønnshormoner; testosteron hvis du er gutt, og østrogen hvis du er jente. Deretter styres forelskelsen av neurotransmittere som dopamin, serotonin og norephedrin. Dette får deg til å føle deg glad, avslappet, og fantastisk =) Til slutt styres forelskelsen av peptidhormoner som oxytocin og vasopressin som frigjøres fra nervesystemet.

Lenke til kommentar
Også litt "fakta" til slutt :p :

Forelskelse er kjemi. For det første skilles det ut kjønnshormoner; testosteron hvis du er gutt, og østrogen hvis du er jente. Deretter styres forelskelsen av neurotransmittere som dopamin, serotonin og norephedrin. Dette får deg til å føle deg glad, avslappet, og fantastisk =) Til slutt styres forelskelsen av peptidhormoner som oxytocin og vasopressin som frigjøres fra nervesystemet.

 

I Hellvettte...:p er du lege eller no sånt? hehe..

 

jeg er 25, har ikke hatt kjæreste på 2 år. hvorfor ikke? fordi jeg har ikke finni noen som er bra nok enda.

 

Bra å ha noe å skylde på når man ikke får seg noe :p

 

Trådstarter: SOm folk sier, det finnes ikke noe fasitsvar. Det er jo ikke sånn at man en dag bare plutselig bestemmer seg for å gå ut og finne seg ei dame. Hun dukker bare opp på det rareste sted når du minst venter det

 

hmm...ser ut som at jeg må finne på andre ting på tirsdager herreter da :ohmy:

 

hehehe.. :dribble:

 

forstår hva du mener dude....forstår hva du mener :thumbup:

Lenke til kommentar
Hm. Når man blir 26-27-28 syns JEG det begynner å bli på tide. Ikke at det store forholdet ikke kan komme før eller etter, men syns det begynner å bli lovlig seint om du nærmer deg 30 uten å ha noe fast stabilt noe :p

 

Nyt årene, ikke stress :D

 

 

Kommer man til 30 og ikke har hatt noe dame, så er man en taper

Lenke til kommentar
Er selv straks 19 år...hadde dame sist for 3 år siden...Når "bør" man skaffe seg dame egentlig? er det normalt at jeg overhodet ikke tenker på å anskaffe meg det enda?? Er midt i utdannelsen, så mener det er viktigst å få den ferdig først, og bygge opp litt kapital og eiendeler FØR jeg gir meg ut i kast med ei skjønn mø :p

Er det flere som tenker slik? når bør man egentlig skaffe seg?

 

vh Benhav..

 

Du svarte vel igrunn på ditt eget spørsmål der. Det er sånn det føles for din del, andre kan føle det annerledes. Jeg er 29 og har hatt flere kjærester tidligere. Noen har jeg vært forelska i, andre ikke. For øyeblikket er jeg singel og trives med det. Kan godt tenkes jeg føler helt annerledes om en måned, to måneder, et år... hvem vet?

 

Som mange har svart før meg, det finnes absolutt ikke noe facit-svar på det. Det finnes helt sikkert en dynge statistikker, men hva så? Spørsmålet du heller må stille deg er: Har du lyst på kjæreste fordi "alle andre har det" eller fordi du har lyst på det for din egen del?

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Også litt "fakta" til slutt :p :

Forelskelse er kjemi. For det første skilles det ut kjønnshormoner; testosteron hvis du er gutt, og østrogen hvis du er jente. Deretter styres forelskelsen av neurotransmittere som dopamin, serotonin og norephedrin. Dette får deg til å føle deg glad, avslappet, og fantastisk =) Til slutt styres forelskelsen av peptidhormoner som oxytocin og vasopressin som frigjøres fra nervesystemet.

 

I Hellvettte...:p er du lege eller no sånt? hehe..

 

jeg er 25, har ikke hatt kjæreste på 2 år. hvorfor ikke? fordi jeg har ikke finni noen som er bra nok enda.

 

Bra å ha noe å skylde på når man ikke får seg noe :p

 

Trådstarter: SOm folk sier, det finnes ikke noe fasitsvar. Det er jo ikke sånn at man en dag bare plutselig bestemmer seg for å gå ut og finne seg ei dame. Hun dukker bare opp på det rareste sted når du minst venter det

 

hmm...ser ut som at jeg må finne på andre ting på tirsdager herreter da :ohmy:

 

hehehe.. :dribble:

 

forstår hva du mener dude....forstår hva du mener :thumbup:

 

Hehe, den skjønte jeg ikke helt? :p

Lenke til kommentar
Hm. Når man blir 26-27-28 syns JEG det begynner å bli på tide. Ikke at det store forholdet ikke kan komme før eller etter, men syns det begynner å bli lovlig seint om du nærmer deg 30 uten å ha noe fast stabilt noe :p

 

Nyt årene, ikke stress :D

 

 

Kommer man til 30 og ikke har hatt noe dame, så er man en taper

 

 

venta ikke det svaret av deg som er så negativ til å dømme folk i andre tråder.

Lenke til kommentar
Er selv straks 19 år...hadde dame sist for 3 år siden...Når "bør" man skaffe seg dame egentlig? er det normalt at jeg overhodet ikke tenker på å anskaffe meg det enda?? Er midt i utdannelsen, så mener det er viktigst å få den ferdig først, og bygge opp litt kapital og eiendeler FØR jeg gir meg ut i kast med ei skjønn mø :p

Er det flere som tenker slik? når bør man egentlig skaffe seg?

 

vh Benhav..

 

Som mange har svart før meg, det finnes absolutt ikke noe facit-svar på det. Det finnes helt sikkert en dynge statistikker, men hva så? Spørsmålet du heller må stille deg er: Har du lyst på kjæreste fordi "alle andre har det" eller fordi du har lyst på det for din egen del?

 

hmm....innmari godt poeng.... :hmm:

Lenke til kommentar
Er midt i utdannelsen, så mener det er viktigst å få den ferdig først, og bygge opp litt kapital og eiendeler FØR jeg gir meg ut i kast med ei skjønn mø :p

 

 

Men samtidig trenger man jo ikke få barn, kjøpe hus, volvo og bikkje med denne dama. Iallfall ikke når man er 19. Da går det vel mer ut på å treffes etter skole/jobb, sove over hos hverandre og bare finne på ting sammen.

Lenke til kommentar

jeg mener, hvis du føler at du må spørre dette spørsmålet, da er du ikke klar for kjæreste.

 

det kommer veldig an på livssituasjon. for noen år tilbake var jeg aktiv musiker, da nytta det ikke å ha kjæreste fordi jeg fikk så mye oppmerksomhet fra damer hver gang vi var ute å spilte på byen, så en eventuell kjæreste ville ha blitt gjennom-misunnelig. så er det ikke sikkert jeg ville klart å holde meg tro heller. nei det hadde jeg absolutt ikke klart :D TOO TEMPTING!

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Når man treffer noen man virkelig vil være sammen med. Om dette er når man er 15 eller 30 får vel være det samme. Er det bare sex eller vennskap man vil ha så finnes det mange lettere løsninger å oppnå det på, enn å inngå et forhold med noen du egentlig ikke har et ønske om å være med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...