Gå til innhold

Aprilfest 2008 - PlaCBo - stockfoto


Anbefalte innlegg

hehe.ikke antydning til manipulering på det bildet, nei. Men god konsentrasjon for å treffe fokus, tålmodighet for å få riktig timing , og noe konditorfarge :-)

På bildet ovenfor har jeg kun stilt litt på hvitbalansen for å få et kjøligere bilde. Kunne selvsagt brukt fargefilter isteden.

Flotte greier....må nok til å øve litt på den "greia" der ja.... :!:

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke bilde av akkurat dette, men oppsettet er veldig banalt. Dråpen er rett og slett belyst rett bakfra. Man tager et stk stoor softboks (120x80) og plasserer bak et brett fylt med vann. så er det bare å knipse løs :-)

 

Har man ikke en slik softboks funker det nesten like bra med en stor hvit plate (papir, pleksiglass, malt tre eller noe) som man kan reflektere lyset i.

Lenke til kommentar

Uten å kapre hele tråden her med tips til dråpebilder, men bruker du en veldig stor beholder, ettersom man ikke ser tegn til noe kant? Den burde altså ikke være av glass, men f. eks av plast? Hva bruker du til å dryppe dråpene? Trykker du på blitsen manuelt, eller har du en IR-sensor? Mange spørsmål, men gir meg forhåpentligvis litt mer kunnskap om tema. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan nok ikke ta æren for kreativiteten mht motivvalg på noen av bildene egentlig. Enten har jeg kopiert et motivt rått (som i tastaturet og lyspæra) eller så så har jeg valgt et veldig vanlig type motiv jeg prøver å gjenskape på egen hånd (f.ex skoene, dråpebildet). Målet mitt er som sagt å lære lyssetting, og kreativiteten har ligget i det å gjenskape og forbedre bilder.

 

 

Tips til (denne typen) dråpebilder: Bruk en stor beholder ja. jeg bruker f.ex en dyp plate(?) for stekeovnen. Kamera utløses i bulb-mode (ca 1-2 sek) og blitsen avfyres manuelt. Til de mer avanserte bildene har jeg brukt en hjemmeloddet ir-trigger. Dråpeteller til dryppingen.

 

Ellers er det bare å prøve seg fram, slik jeg har gjort :-)

Endret av PlaCBo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...