Gå til innhold

Aprilfest 2008 - PlaCBo - stockfoto


Anbefalte innlegg

Jeg brukte mitt 55-200 med manuelle mellomringer. Så litt kromatiske avvik ble det.

Nå er jo ikke det akkurat verdens beste objektiv heller ...

 

Men du har vel egentlig vist at Ken Rockwell har mer rett enn det enkelte liker å høre.

 

Flott lyssetting, selv om jeg synes du har gått vel tett innpå lyspæra.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Cameras don't take pictures, photographers do"

 

Enig i mye av det rockwell sier der, ja - men samtidig er jeg veldig obs på det tekniske. Hadde jeg hatt råd hadde jeg garantert tatt bildene med dyre skarpe objektiver, men jeg lar ikke det hindre meg i å prøve å få det beste ut i fra det jeg har.

 

Dessuten er det ikke mye penger igjen til øl om man bruker opp alt på hvite objektiv :-D

 

Autoxave: Skjønner ikke hvordan jeg kunne fått til bedre kontrast med mørkere bakgrunn, da alt som vises av lyspæra er mørkt. Vurderte å kjøre "dark field lighting" men det får bli en annen gang

Lenke til kommentar

Spørs om det ikke øl blir motivet om ikke så lenge. Utfordrende å få til bra bilder halvgjennomsikig væske i reflekterende beholdere :-)

 

 

veldig OT, men har du forresten merket at objektivlommene i kamerabager passer perfekt til boksøl ? :-)

Lenke til kommentar
Spørs om det ikke øl blir motivet om ikke så lenge. Utfordrende å få til bra bilder halvgjennomsikig væske i reflekterende beholdere :-)

 

 

veldig OT, men har du forresten merket at objektivlommene i kamerabager passer perfekt til boksøl ? :-)

 

 

Og jeg som leste dette rett før jeg skulle legge inn mitt bilde! Tilfeldig? Neppe. Det var jo lørdag.

 

Eitp

Lenke til kommentar

Ble ikke noen øl i dag - hverken på bilde eller i magen - tok noe enkelt isteden. (selv om det var noe vanskelig å måtte balansere på en pinnestol over macen og så løpe rundt i mørket med en diodelykt mens stakkaren (macen) lå på gulvet ;-)

 

dagens bilde (6.april)

 

post-119875-1207514594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så lenge du har et kamera med bulb-mode kan du "lett" ta dråpeilder. Det er blitzen som fryser vannet. tror jeg hadde ca 1 sek lukkertid her.

Har en noe mer teknisk avansert bilde her

Jeg må prøve å finne ut av det der. Og stativ må man vel bruke da..Har kanskje "bulb-mode" på min EOS400D....flott bilde du linket til, men her var vel farger mye "manipulert"

RandiA

Lenke til kommentar

hehe.ikke antydning til manipulering på det bildet, nei. Men god konsentrasjon for å treffe fokus, tålmodighet for å få riktig timing , og noe konditorfarge :-)

 

På bildet ovenfor har jeg kun stilt litt på hvitbalansen for å få et kjøligere bilde. Kunne selvsagt brukt fargefilter isteden.

Lenke til kommentar

nesten helt enig...

 

Føler at dette ble litt hastearbeid - så jeg synes jeg endte opp med et middelmådig bilde for utfordringen. Det blir nok flere dråpebilder senere.

 

Men ringene er nok midtstilt, det er bare den enslige dråpen som ikke ville sprette rett opp, men litt ut til siden :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...