Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lyd med ATI Redeon HD 3870


Anbefalte innlegg

Har fulgt med den tråden på forumet du linket til, og tror at det må være noe galt med HDCP når en slik DVI-HDMI dongle benyttes på ATI. dette takler visst ikke Yamahaen, som du hadde sett i manualen. Tipper det funker fint hvis jeg kobler om til Nvidia onboard via HDMI, mulig jeg tester dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, har fortsatt det problemet. Det står ikke tilkoblet på lydkortet (HDMI) og skjermen er identifisert som DVI(3). Dersom den hadde blitt identifisert som HDMI som den skulle, ville sannsynligvis lydkort-delen slått seg på.

 

Vurderer å ta en reinstallasjon av hele sulamitten i helga. Skal prøve et par små ting først.

 

Bruker du slik radeon DVI-HDMI adapter? Jeg har fått lyd tidligere, med et spesifikt sett drivere, så vet at det skal fungere. Har en "HIS DVI-HDMI adapter for 3xxx series", og har koblet meg via en ny Yamaha RX-663 receiver.

 

Jeg gjør det samme, har den adapteren jeg også, og vet du hva?? Jeg har samme receiver, eller jeg har 863 recieveren.. kanskje det er noe av feilen.. Fortsett og feilsøk, jeg driver med det jeg og.. kommer med løsning når jeg har den.. håper du gjør det samme..

 

DVI er en datastandard for digital overføring av bilde, og kan ikke overføre lyd. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=45898&id=302131

Lenke til kommentar
Ja, har fortsatt det problemet. Det står ikke tilkoblet på lydkortet (HDMI) og skjermen er identifisert som DVI(3). Dersom den hadde blitt identifisert som HDMI som den skulle, ville sannsynligvis lydkort-delen slått seg på.

 

Vurderer å ta en reinstallasjon av hele sulamitten i helga. Skal prøve et par små ting først.

 

Bruker du slik radeon DVI-HDMI adapter? Jeg har fått lyd tidligere, med et spesifikt sett drivere, så vet at det skal fungere. Har en "HIS DVI-HDMI adapter for 3xxx series", og har koblet meg via en ny Yamaha RX-663 receiver.

 

Jeg gjør det samme, har den adapteren jeg også, og vet du hva?? Jeg har samme receiver, eller jeg har 863 recieveren.. kanskje det er noe av feilen.. Fortsett og feilsøk, jeg driver med det jeg og.. kommer med løsning når jeg har den.. håper du gjør det samme..

 

DVI er en datastandard for digital overføring av bilde, og kan ikke overføre lyd. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=45898&id=302131

 

Ja det er det . "Men" - hvis du bruker det medfølgende HDMI adapteret til skjerm kortet får du digital lyden fra skjermkortet ut på hdmi kabelen.

De har sikkert mappet noen n/a pins til dette foremålet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Ja, har fortsatt det problemet. Det står ikke tilkoblet på lydkortet (HDMI) og skjermen er identifisert som DVI(3). Dersom den hadde blitt identifisert som HDMI som den skulle, ville sannsynligvis lydkort-delen slått seg på.

 

Vurderer å ta en reinstallasjon av hele sulamitten i helga. Skal prøve et par små ting først.

 

Bruker du slik radeon DVI-HDMI adapter? Jeg har fått lyd tidligere, med et spesifikt sett drivere, så vet at det skal fungere. Har en "HIS DVI-HDMI adapter for 3xxx series", og har koblet meg via en ny Yamaha RX-663 receiver.

 

Jeg gjør det samme, har den adapteren jeg også, og vet du hva?? Jeg har samme receiver, eller jeg har 863 recieveren.. kanskje det er noe av feilen.. Fortsett og feilsøk, jeg driver med det jeg og.. kommer med løsning når jeg har den.. håper du gjør det samme..

 

DVI er en datastandard for digital overføring av bilde, og kan ikke overføre lyd. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=45898&id=302131

 

Ja det er det . "Men" - hvis du bruker det medfølgende HDMI adapteret til skjerm kortet får du digital lyden fra skjermkortet ut på hdmi kabelen.

De har sikkert mappet noen n/a pins til dette foremålet.

 

Må være det, fordi en vanlig DVI->HDMI overgang overfører fortsatt bare bilde, ikke lyd.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendig å spamme ned tråden med den typen feilaktig info* og tusen quotes av quotes...

 

* I tilfelle DVI->HDMI konvertering er assignment på "kanalene" i kabelen/adapteret endret litt slik at også lyden har rom. Er korrekt at DVI ikke overfører lyd som standard, men dette gjelder spesielt før vi fikk dual DVI, med tilpasning kan DVI overføre god lyd også :)

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...