Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lyd med ATI Redeon HD 3870


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det er noe feil med receiveren, i så fall må det være filtrering av EDID-informasjonen fra skjermen. Men jeg tror det er manglende "refresh" eller "detektering" av skjermen som gjør at den fortsatt ikke vises som HDMI i stedet for DVI. Kommer tilbake med resultater i dag eller i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant noe nytt i kveld, kanskje dette er noe å tenke på??

 

Re: Yamaha 663 / 863 & other level 6 1.3 HDMI AV recievers -tips and info

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Yes looks like the equiv to the 763 ...

 

I got my 763 last week, stuck with a major problem though. This amp does not work with ATI graphcis cards that use a DVI to HDMI adapter, I have tried two different ones now and they both have the same problem, no sound. This is due to the fact that the amp is picking it up as DVI rather than HDMI so it doesnt process the sound at all. Tried it with a laptop with a proper HDMI socket and it works fine. Tried the ATI cards on a TV and they work fine, so it must be the amp.

 

Got a video card with a proper HDMI socket on order, so we shall see if that solves the problem (which im sure it will).

 

Just a heads up for anyone thinking of getting a 763 and using it with a HTPC.

Lenke til kommentar

Ah, fytti... Dårlig implementering. Det må være forsterkeren som "stripper ned" EDID informasjonen slik at PCen tror at det er DVI, eller noe i den duren?

 

En mulig løsning kan være å bruke optisk spdif hvis du har det på innebygd lydkort, eller å bytte til et kort med HDMI port. Tror også at det skal funke.

 

Samtidig så står det jo i driver notes at dette er noe som ATI har fiksa i 8.6 driverne...?? Jeg blir stadig mer forvirret. Men kan teste det på en annen forsterker (Pioneer VSX LX-50), og kommer tilbake med resultatet senere i kveld, eller i morgen. Der vet jeg at det skal fungere.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Ah, fytti... Dårlig implementering. Det må være forsterkeren som "stripper ned" EDID informasjonen slik at PCen tror at det er DVI, eller noe i den duren?

 

En mulig løsning kan være å bruke optisk spdif hvis du har det på innebygd lydkort, eller å bytte til et kort med HDMI port. Tror også at det skal funke.

 

Samtidig så står det jo i driver notes at dette er noe som ATI har fiksa i 8.6 driverne...?? Jeg blir stadig mer forvirret. Men kan teste det på en annen forsterker (Pioneer VSX LX-50), og kommer tilbake med resultatet senere i kveld, eller i morgen. Der vet jeg at det skal fungere.

 

 

Har lest mer nå på dette forumet...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1033533

 

Er vist ikke alene.. men som du sier, ati skal ha fikset det nå.. skal sjekke i kveld

Lenke til kommentar

Jeg har ikke rukket sjekke i kveld, skal sjekke på lørdag... Mulig at man må reinstallere Windows for å få skjermen redektert skikkelig? Skjermen dukker nemlig opp som "(DVI) 3" selv om jeg sletter registeroppføringene for display under HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Display (unntatt default).

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Har ikke testet på Yamahaen, men på en annen forsterker (Panasonic) og Pioneeren (LX-50) funket det. Tror det var CCC 8.2 med Microsoft HDMI audio driveren (standard hvis du ikke installerer Realtek driveren). Du må også installere Realtek HD Audio (Ikke HDMI) driveren, tror det var versjon 1.59 eller 1.54 som funka.

Lenke til kommentar

Her er en som har fått det til på en onkyo..

 

With the Onkyo 606 problem we did the following

1. Deleted all entries under HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\DISPLAY expect for the default monitor key.

2. Uninstalled all ATI software and drivers (through control panel).

3. Uninstalled the Realtek HDMI audio driver

4. Ensured that the PC was connected to the first HDMI IN port (odd but that seemed to be important for those guys) and that "HDMI In1" was assigned to the correct input selector.

5. Ensured that HDMI Out was disabled i.e. audio wasn't being passed to the TV but processed by the AVR.

6. Re-installed the ATI drivers.

7. Re-installed the Realtek audio driver.

 

Might be worth a try.

 

Wo0zy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...