Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lyd med ATI Redeon HD 3870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
jeg får ikke lyd med hdmi kabel med mitt nye skjermkort? noen som vet åssen jeg kan få lyd:)?

 

 

har du funnet noe svar på dette??? jeg sliter som f... har skaffet meg den realtek driveren, men klarer ikke velge den som alternativ. Det står at den ikke er tilkoblet.. noe den er.. har bilde med ikke lyd..

Lenke til kommentar
Har du prøvd å velge ATI HDMI Audio eller noe i Lydinstillingene i KOntrollpanelet? Om det ikke ligger der så har du ikke installert driverne til HDMI Audio ;)

 

 

Problemet er at jeg ikke klarer å velge den, det står at hdmi ikke er tilkoblet.. har slettet driver og lagt inn windows driveren igjen, men fungerer fortsatt ikee.. noen clue??

Lenke til kommentar
Har du prøvd å velge ATI HDMI Audio eller noe i Lydinstillingene i KOntrollpanelet? Om det ikke ligger der så har du ikke installert driverne til HDMI Audio ;)

 

 

Problemet er at jeg ikke klarer å velge den, det står at hdmi ikke er tilkoblet.. har slettet driver og lagt inn windows driveren igjen, men fungerer fortsatt ikee.. noen clue??

 

 

Kan det forresten ha noe med hovedkortet å gjøre? jeg har et maximus extreme hovedkort med ddr3 minne. Det fulgte med et lydkort til dette..

Lenke til kommentar
Du må velge lydkortet som heter Digital utdata HDMI eller noe lignende, som aktivt lydkort i windows (kontrollpanel - lyder og lydenheter).

 

Prøv å avinstallere, så reinstallere ATI skjermkortdriverne (8,5) og katalyst kontrollsenter på nytt. Jeg husker ikke om det er en opsjon i ccc som enabler lyd over hdmi. Sjekk instillingene på HDTV i ccc.

 

Deretter velger du du Digital ... i kontrollpanelet. IPå min PC må jeg velge mellom denne og det innebygde lydkortet, det går ikke å ha begge deler.

 

bruker du DVI til HDMI greia du fikk med skjermkortet?

 

 

ja det gjør jeg

 

Hvilken av de to dvi kontaktene bruker du? Har du prøvd begge? (jeg bruker den som er lengst bort fra hovedkortet på mitt 2600) Har du kabel som er HDMI 1.3 kompatibel? Har du TV/forsterker som er HDMI 1.3 kompatibel.

Lenke til kommentar
Du må velge lydkortet som heter Digital utdata HDMI eller noe lignende, som aktivt lydkort i windows (kontrollpanel - lyder og lydenheter).

 

Prøv å avinstallere, så reinstallere ATI skjermkortdriverne (8,5) og katalyst kontrollsenter på nytt. Jeg husker ikke om det er en opsjon i ccc som enabler lyd over hdmi. Sjekk instillingene på HDTV i ccc.

 

Deretter velger du du Digital ... i kontrollpanelet. IPå min PC må jeg velge mellom denne og det innebygde lydkortet, det går ikke å ha begge deler.

 

bruker du DVI til HDMI greia du fikk med skjermkortet?

 

 

ja det gjør jeg

 

Hvilken av de to dvi kontaktene bruker du? Har du prøvd begge? (jeg bruker den som er lengst bort fra hovedkortet på mitt 2600) Har du kabel som er HDMI 1.3 kompatibel? Har du TV/forsterker som er HDMI 1.3 kompatibel.

 

Jeg har prøvd begge utgangene, og har både 1.3 kabel og 1.3 forsterker, jeg får bilde men ikke lyd

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann, har en oppdatering på denne saken. Skal teste det selv snart, da jeg sliter med lignende problemer.

 

Catalyst 8.6 løser problemet med HDMI Audio, hvis skjermen detekteres som "DVI" device. Dette vet jeg at er tilfelle med min TV, og sannsynligvis grunnen til at jeg ikke får lyd med nyere ATI drivere.

 

Har kun funnet EN gammel versjon av Catalyst som funket, men den er rimelig utdatert nå.

 

Se linken under for detaljer:

http://support.ati.com/ics/support/KBAnswe...uestionID=35065

Lenke til kommentar
Testet den nye driveren.

 

Bildet forsvinner ikke lenger når jeg kobler til og fra HDMI-kabelen, men lyden uteblir. Skjermen detekteres fortsatt som DVI.

 

 

Vil det fortsatt si at du har problemer? Jeg har heller ikke fått det til. Jeg kobler hdmi kabelen rett i forsterkeren og hdmi-dvi til tv. Kan dette resultere at jeg ikke får lyd?? Men hvorfor sier pc fortsatt at hdmi ikke er tilkoblet?

Lenke til kommentar

Ja, har fortsatt det problemet. Det står ikke tilkoblet på lydkortet (HDMI) og skjermen er identifisert som DVI(3). Dersom den hadde blitt identifisert som HDMI som den skulle, ville sannsynligvis lydkort-delen slått seg på.

 

Vurderer å ta en reinstallasjon av hele sulamitten i helga. Skal prøve et par små ting først.

 

Bruker du slik radeon DVI-HDMI adapter? Jeg har fått lyd tidligere, med et spesifikt sett drivere, så vet at det skal fungere. Har en "HIS DVI-HDMI adapter for 3xxx series", og har koblet meg via en ny Yamaha RX-663 receiver.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Ja, har fortsatt det problemet. Det står ikke tilkoblet på lydkortet (HDMI) og skjermen er identifisert som DVI(3). Dersom den hadde blitt identifisert som HDMI som den skulle, ville sannsynligvis lydkort-delen slått seg på.

 

Vurderer å ta en reinstallasjon av hele sulamitten i helga. Skal prøve et par små ting først.

 

Bruker du slik radeon DVI-HDMI adapter? Jeg har fått lyd tidligere, med et spesifikt sett drivere, så vet at det skal fungere. Har en "HIS DVI-HDMI adapter for 3xxx series", og har koblet meg via en ny Yamaha RX-663 receiver.

 

Jeg gjør det samme, har den adapteren jeg også, og vet du hva?? Jeg har samme receiver, eller jeg har 863 recieveren.. kanskje det er noe av feilen.. Fortsett og feilsøk, jeg driver med det jeg og.. kommer med løsning når jeg har den.. håper du gjør det samme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...