Gå til innhold

Skademodell i Gran Turismo? (PS3)


Anbefalte innlegg

... gir deg den realismen gt er kjent for.

GT er pent visuelt, men ikke særlig realistisk fysikkmessig. Mange tar det visuelle ytre som en bekreftelse på god indre fysikk og dermed har spillet (ikke simulatoren) har fått et godt rykte.

For mannen i gata så kaller jeg gt realistisk. Det er ikke en simulator(derav gåseøyne), men i forhold til need for speed så er det nokså "realistisk" (les: vanskelig å beherske,) som fører til opphauset rykte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, hvis det enda går på at noen av bilprodusentene er "skeptiske" til skademodellering, skifter de nok fort mening når de ser at enkelte av konkurrentene vil vise frem sine bilmodeller og får profilert seg.

 

Sånn sett (og utifra det som kommer frem i denne artikkelen) er det høyst sannsynlig at det kommer om ikke så altfor lenge... men klart, det behøver jo ikke bety at de gjennomfører det med glans.

Lenke til kommentar
GT er pent visuelt, men ikke særlig realistisk fysikkmessig. Mange tar det visuelle ytre som en bekreftelse på god indre fysikk og dermed har spillet (ikke simulatoren) har fått et godt rykte.

 

Hva er det som er så urealistisk med fysikken?

Nå har ikke jeg kjørt alle bilene i virkeligheten, men det kjennes ganske riktig ut i forhold til de erfaringene jeg har innen bilkjøring.

 

Selvsagt i den grad en spillkonsoll, et ratt fra Logitech og en TV kan formidle kjørefølelse.

Endret av SuperChris
Lenke til kommentar

Skademodellering er en viktig del av realismefølelsen i et spill. At en skade kun merkes med forskjellige fargegrader og andre kjøreegenskaper er gammeldags og har vært tilfelle siden jeg kjørte PitStop på C64.

 

På tide at et av tidenes beste og mest elskede racingsimulatorer får noe moderne ift. realisme. Jeg vil se hjul som vingler eller faller av, vinduer som bristes eller knuses, spoilere som løsner, skjermer og karosseri som bulkes og endrer aerodynamiske forhold på bilen. Realisme inneholder også skadevirkninger av dårlig kjøring.

 

Forøvrig vurderer jeg sterkt å gå for PS3-GT5Prologue pakken til Elkjøp om dagen... har et G25 sett som venter på noe godt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
... gir deg den realismen gt er kjent for.

GT er pent visuelt, men ikke særlig realistisk fysikkmessig. Mange tar det visuelle ytre som en bekreftelse på god indre fysikk og dermed har spillet (ikke simulatoren) har fått et godt rykte.

For mannen i gata så kaller jeg gt realistisk.

Ja, han er så dum at han aldri krasjer i virkeligheten.

Lenke til kommentar
– Vi har veldig, veldig lyst til å ha skademodellering på bilene våre. Vi har hatt mange diskusjoner med produsentene, og selv om de hatet tanken på å skade bilene til å begynne med har de langsomt begynt å skifte mening.

 

Hvem er det de tror de lurer? Dette blir for dumt.

Det er faktisk sant. Da de begynte med GT5 (før Forza 2) så nektet de fleste bilprodusenten skade på så høyt nivå. Men, nå har de fleste skiftet mening eller valuta.

Lenke til kommentar

Håper virkelig de får inn en skademodell, trenger ikke det visuelle (at ruter knuser, og ting blir vraka) men ønsker en skademodell som gjør at om du måker inni autovernet så er faktisk ikke bilen like god etterpå. Er veldig irriterende egentlig å spille med kompiser og se han fyke ut av veien og rett i autovernet for så 5sekunder etterpå være oppi ræva mi igjen.

 

 

Er mye mer realistisk og morsomt med skikkelig skademodell. Selv om jeg måtte lede ganske så klart, så kan det hende jeg nærmest totalvraker bilen i siste sving, ergo så er faktisk ikke løpet over før alle er i mål.

 

Slik det er nå så kan jeg gjerne vite nesten før hele siste runde har startet om jeg kommer til å vinne eller ei.

 

 

Likte veldig godt dekk valgene i Gran Turismo 4, hvor jeg kunne velge om jeg ville ha myke eller harde dekk. Da blir det mye mer taktikk, da må jeg tenke på banens lengde osv og underlag. Velger jeg myke så vil jeg antagelig ha en fordel de første rundene, mens så vil dekkene bli slitt ut og jeg risikerer å ha elendig veigrep så kanskje jeg må planlegge en tur i poet.

 

Er mye morsommere når det er litt slik taktikk med i bildet også, at du faktisk må ta noen taktiske valg, og kanskje må innom poet enkelte ganger.

 

Derfor hadde også en full skademodell (om ikke en synlig en) men hvert fall en som påvirker bilen, slik at om du kræsjer så må du kanskje inn i poet osv.. Det er mye mer realistisk, mye mer underholdene, mer spennende og ikke minst rettferdig.

 

Du kan kjøre veldig bra og ikke kræsje nesten i det hele tatt, for så gjøre en liten bommert så blei du slått av en som har møket rett inn i autovernet og egentlig ikke burde ha klart å fullføre løpet i det hele tatt, han måtte hvert fall vært innom poet.

 

 

Og det er jo nettopp når det kommer til skademodell og slike realisme og rettferdighet jeg mener Forza Motorsport 2 har nå faktisk tatt igjen Gran Turismo spillene. Og jeg syntes egentlig om du ser bort ifra det store bil utvalget og grafikken så er Forza Motorsport 2 bedre enn Gran Turismo 5 Prolog også..

 

Så om Polyphony Digital ikke har et ess i ermet, så er jeg ikke spesielt overbevist trist.gif

 

Men det er jo ingen som kan bil og realisme bedre enn Polyphony Digital, så la oss virkelig håpe at de har noe ekstra å komme med!

 

 

Det var vell også noen bensin greier i GT4 også, var det ikke?

Kunne hvert fall velge om du ville fylle på bensin, og eventuelt hvor mye når du var i poet?

Var jo helt meningsløst, da jeg aldri var i nærheten av å gå tom uansett, og kunne jo heller ikke akkurat velge å starte med liten bensin (lett bil) fra start heller..

 

 

 

Hører mange sier Polyphony Digital har jobbet med en skademodell i lang tid, og at denne faktisk forventes å bli implementert i Prolog via en oppdatering / oppgradering. Hvor mye sannhet som ligger i dette aner jeg ikke, men en ifølge en viss "Yamauchi" skal det visst komme en skademodell "veldig snart", hva nå enn det vil si..

 

 

Kan vi tørre å håpe på en skademodell til fullversjonen?

Eller tror vi bare vil bli skuffet?

 

Skademodell er noe jeg alltid har savnet, og det siste Gran Turismo mangler fra å bli "komplett".

 

Må helt ærlig si, at om det ikke kommer noe mer nytt enn det som er å finne i Prolog, så er jeg direkte skuffet.

Begynte de ikke også med GT5 før Forza Motorsport 2 i det hele tatt var påtenkt?

Da burde de også levere noe som tilbyr noe som Forza ikke tilbyr, utenom mange biler og pen grafikk..

 

 

EDIT:

 

Noen som vet hvordan det nye Logitech Driving Force GT rattet er sammenlignet med G25?

Vet ikke hvem jeg skal kjøpe enda :p

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skulle det være umulig?

 

He, he ... ja. Men siden du tydeligvis tviler på at en powerdrift er umulig med en F1 bil (F2007 har forresten fast TC) så er nok GT5 simulering nok for deg.

Lenke til kommentar
Skulle det være umulig?

 

He, he ... ja. Men siden du tydeligvis tviler på at en powerdrift er umulig med en F1 bil (F2007 har forresten fast TC) så er nok GT5 simulering nok for deg.

he... he.... ja du morroklumpen ;)

 

Nå er ikke GT en F1 simulator for meg, det er først og fremst en GT simulator og du må gjerne forsøke å trekke i tvil de simulatoregenskapene om du kan. F1 simulator biten gir jeg en lang f. i og det er ikke derfor jeg kjøper GT5.

 

At F2007 har låst traction control er ikke almenn kunnskap.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
he... he.... ja du morroklumpen ;)

 

He, he ;) GT5P er ikke værst (G25 og i "simulator" mode, med pad er det derimot ille), laaangt steg opp fra GT4. Ganske morsomt! Det jeg reagerer litt på (som alltid) er ordet "simulation" i markedsføringen, de burde holdt seg unna den.

Lenke til kommentar
he... he.... ja du morroklumpen ;)

 

He, he ;) GT5P er ikke værst (G25 og i "simulator" mode, med pad er det derimot ille), laaangt steg opp fra GT4. Ganske morsomt! Det jeg reagerer litt på (som alltid) er ordet "simulation" i markedsføringen, de burde holdt seg unna den.

Der skal jeg ikke være helt uenig nei. Jeg har kjøpt G25 og orker ikke tanken på dårlige styremekanismer lenger.

 

Og jeg er enig i at det finnes mange ganger bedre "simulatorer" der ute. Bla. nevnte vel du noen i en tråd jeg hadde om G25 :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...